Gå til innhold

Alenemødre snylter??!!

Titti72

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

titti 72

tror ikke de som er imot alenemødre helt vet hva de snakker om

det er en masse fordommer og for lite informasjon om det å være aleneforeldre, men også om det å være den parten som sitter igjen uten barna -s-

Derfor kommer slike diskusjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Og hva da hvis alt er avtalt og mannen får ny fam. og trekker seg fra avtalen? .

Trekke seg fra en bindende avtale? Saksøk drittsekken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
[Hvis mannen ikke vil ha barn.. og hun ikke vil ta abort?? hva da??]

Da burde han ikke lage noen?

Hvis kvinnen ser på abort som drap??

Da burde hun passe på å ikke bli gravid i slik situasjon.. Det er faktisk ikke så veldig vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis ingen våger å føde barn pga de økonomiske vanskeligheter de kommer opp i hvis de blir aleneforeldre, hvem skal da forsørge oss og gi oss omsorg når vi blir gamle? Å være foreldre er faktisk en jobb. Barna er en investering for samfunnet. Hvis vi gir våre barn en god oppvekst, får også de barnløse fordeler av det når de blir gamle. Vi kan ikke ha et samfunn bestående av kun single egoister på 50+ !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde han ikke lage noen?

Da burde hun passe på å ikke bli gravid i slik situasjon.. Det er faktisk ikke så veldig vanskelig!

.. og hva med de som var i et forhold den gangen barnet ble laget da?? Det er jo litt sent å putte dem inn igjen etter en del år.. :wink:

Dessuten - dere som "vet" så godt at alle alenemødre snylter og får for mye: kan dere være så snill å fortelle meg hvordan jeg og kan nyte godt av det?

.. ser frem til tipsene jeg også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
titti 72

tror ikke de som er imot alenemødre helt vet hva de snakker om

det er en masse fordommer og for lite informasjon om det å være aleneforeldre, men også om det å være den parten som sitter igjen uten barna -s-

Derfor kommer slike diskusjoner :)

Skikkelig suppe dette hvor folk først siterer lovverket, og deretter er det ikke gjeldende lenger.

Alenemødre er pålagt å være relle arbeidssøkere. Hvis ikke de er det, så oppfyller de ikke kravene til stønad. Kvinner som var i arbeid før de gikk ut i permisjon må ut i arbeid igjen. Later man som om man er arbeidssøker for å motta stønad, så er det en straffbar økonomisk svindel. Hensikten med overgangsstønader er ikke å lønne alenemødre, men å gi de mulighet til å kunne komme seg ut i arbeidslivet igjen. Det skal ikke være en hvilepute, da blir det snylting og svindel.

Når det gjelder å forsørge sine barn og ha ansvar over barn, så er det ikke staten sin oppgave slik enkelte later til å tro. Vi har så mange preventiver i dag at det å havne i "ulykken" er i de fleste tilfeller et resultat av uansvarlig sex.

Når det gjelder det å se på et foster som barn og abort som drap av dette, så sier loven at fosteret ikke er et barn. Dette tilsier at fosteret burde bli abortert i utgangspunktet som nødprevensjon for uansvarlige mennesker. Menn som også mener fosteret er et ufødt barn har måtte bite i det sure eplet og sett på at kvinnen tar livet av det. Skal et slikt syn tas hensyn til, så må abortlovene i seg selv endres. Det er dobbeltmoral å unnskylde kvinner som tar abort fordi det ikke passer å ha barn, mens man anklager menn som ikke tar ansvar for barn fordi det ikke passer dem. Da får kvinnen heller ta abort om barnefaren ikke ønsker barnet. Skal man ta hensyn til at den ene parten ser på abort som drap, så får man ta i betrakning at dette gjelder både menn og kvinner og endre lovverket tilsvarende. Det er ikke en mindre belastning for menn å se sitt ufødte barn bli drept og være maktesløs til å gjøre noe med det.

Slik som loven er nå, så er det mange enslige mødre (ikke alle) som bruker overgangsstønader og trygder som lønn, og later som om de er "arbeidssøkere". Disse misbruker ordningene og snylter. Å påstå at det er samfunnets som er ansvarlige for at de får barn og dermed er pliktig å forsørge mor og barn er et tegn på vårt degenererte Norge. Det er en skam at folk som skal ha ansvar å ta vare på barn ikke engang klarer å ta vare på seg selv og må bli forsørget av samfunnet.

Når det gjelder at far må betale 1/3 og mor 2/3 så stemmer det ikke helt med virkeligheten. Som regel så må far betale 1/3 ++ mens staten må betale både for mor og barn. Alenemødre får som regel mer enn det det koster å ha barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemødre får som regel mer enn det det koster å ha barn...

... hvor kan jeg sende kontonummeret mitt .. for jeg forstår jeg har "krav" på utrolig mye mer enn det jeg får.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg fikk riktignok dobbel barnetryd da jeg ble alenemor (+barnebidrag), men jeg kan ikke si at jeg følte meg så mye rikere akkurat... Ganske provoserende...!!

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

:hoho:

AleneFORELDRE snylter ikke. De som har samboer, men er aleneforelder på papiret, snylter.

Jeg må bare fortelle om det kloke hodet som spurte meg under svangerskapet om jeg ble gravid for å få penger fra staten. :ler: Jeg fikk litt hakeslepp over at det går an å spørre om noe sånt, men så måtte jeg le. Det hele er jo litt tragikomisk.

Da jeg var alenemor, fikk jeg en god del sure kommentarer om at jeg måtte da ha maaasse penger, jeg som var alene og hadde råd til å ha BIL. :ler: Misunnelsen lenge leve, sier nå bare jeg....

JEG for min del går sterkt utifra at de som klager over alle pengene som aleneforeldre får, kommer til å takke nei til de ekstra kronene om de noengang blir alene med barn! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye å skryte av det di får synes nå jeg.Det er jo ikke enkelt å vere alene uansett,men når man har små barn er det ekstra vansklig.Jeg sitter med den følelsen at mange eldre og gjerne menn har den holdningen. di alene mødrene får jo ikke støtte lender enn tre år.Det er mange som er snyltere.Man har kansje noen,men dem har mann jo overalt.Det beste er jo å ikke bli provosert,noe som ikke jeg klarer å holde hele tiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden fikk jeg slike ekle hentydninger om slike ting.

Og da bare jatta jeg med,for å gå inn på en diskusjon med uvitende mennesker er bare dumt.

Jeg sa selv at jeg satt på ei gullgruve og ba ham om å komme seg på jobb så jeg kunne få mer penger.

Da ble det stilt gett.

Hva kan han/de si når de får slike svar??? :hoho::hoho::hoho:

Ble fort slutt på å diskutere med meg,for jeg gidder ikke sånt tull.

Her er jeg stolt av meg selv om jeg går å kjøper meg ei t-skjorte til 79 kroner og føler meg råtten inni meg fordi jeg ikke kjøper noe til unga.

Gullgruve og gullgruve fru blom.

De får tro det de vil. :roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke staten som har valgt at du skal være alenemor.. Det er en situasjon som DU har satt deg i og du dermed selv må ta ansvaret for.

Staten i Norge belønner i alt for stor grad folk som gjør dårlige valg!

Ja. Akkurat det tenkte sikkert min mor også når hun fikk vite at hennes ektemann, og far til hennes fire barn, var blitt drept i tjeneste og hun satt alene tilbake. "Uff. At jeg ikke hadde tenkt på dette før. Oi, så dum jeg er som har satt meg i en sånn situasjon!" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indianlady

Hei :-)

Til dere som tror at aleneforldre blir rike av å være hjemme å ta seg av barn,jeg tjente på å jobbe skift og være i full jobb enn å gå hjemme.Mange blir hjemme fordi de vil være der for ungene sine og de kan ta utdannelse og komme ut i arbeidslivet senere.Jeg ser på morstrygden som en selvhjelp til å klare seg selv i fremtiden.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alenemødre er snyltete

Alenemødrene snylter:

- Gifter seg med feil mann/får barn med en ONS (!)

- Mottar trygder, sosialpenger, penger fra mannen, og andre statlige bidrag.

Hvorfor kan ikke disse mødrene bare jobbe fulltid og overlate mer av ansvarer 50/50 til faren? Alt for mange fedre blir nektet ansvar/eneansvar for barna sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Alenemødrene snylter:  

- Gifter seg med feil mann/får barn med en ONS (!)

- Mottar trygder, sosialpenger, penger fra mannen, og andre statlige bidrag.  

Hvorfor kan ikke disse mødrene bare jobbe fulltid og overlate mer av ansvarer 50/50 til faren? Alt for mange fedre blir nektet ansvar/eneansvar for barna sine!

... mao .. alle kvinner som mot formodning "blir" skilt eller må ta seg av sine barn alene av en eller annen grunn fortjener ikke noen form for bidrag - hverken fra barnefar eller stat.. :o - for en hver kvinne burde forstå hun ikke må finne på å velge feil mann... - og tenk om han mot formdning dør fra deg enten av sykdom eller ulykke - tter at du har fått barn - det burde du visst den gangen du valgte ham.. og derfor sørget for ikke å få barn med ham :o

Hva med alle disse fedrene du vil skal ha eneansvar... - de vil jo ikke få hverken ekstra barnetrygd eller barnebidrag.. for menn "trenger deg ikke"... er det sånn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det finnes enkelte "alenemødre" som snylter er jeg sikker på. Men for de aller fleste så er de havnet i en vanskelig situasjon, enten frivillig eller mange ganger ufrivillig, og da er det jo ikke snakk om snylting, men å hjelpe en mor med et barn økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Slike som syter over snyltere av noen alenemødre glemmer et par ting; hadde ikke folk fått de stakkars usle kronene fra staten så hadde det vært høyere aborttall og færre barn.

Norge er svakt demografisk sett, det er i alles interesse at det blir født barn. Det er et samfunnspørsmål. For hvem skal ellers vaske stumpene våre når vi blir gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Synd at en hel gruppe blir stilt under et dårlig lys. Mange grunner for at man er alene. Noen er enker, noen der han stakk av, alle har en grunn.

Hver enkelt tar sitt eget valg.

Mange, veldig mange er oppegående sterke mødre som jobber for det daglige brød i tillegg at de er alen for omsorgen for barna sine.

Desverre kjenner jeg mange av andre sorten også. Det har vert kjærestepar hvor en graviditet oppstår. Så vil hun bli alene. Dette er ofte unge mødre som ikke vet hva det vil si å ha barn alene.

Mange har sagt det rett ut at det er mest lønnsomt slik. Da kan man si at det er tenkemåten det er noe galt med.

Engangssummen før fødsel frister.Snaket med en som skaffet seg leilighet midt i byen før fødsel. 8000 pr .mnd. Hvordan skal du alene klare det sa vi? Ikke hennes problem for hun hadde ikke inntekt. Så begynte sosialen å betale frem til fødsel.

Hun kunne ikke tenke seg å bo andre plasser heller. Alle venner bodde jo nærheten. Å ta buss til byen på 15 min er helt utenkelig.

Så kom barnet og hun fikk de stønader hun hadde krav på. Da måtte hun ha bostøtte, for det var jo så dyrt å bo der hun bor. Tror dere dette tilfellet er enestående? Nei, det er vanlig. Kunne ikke tenke seg å beg. skole før hun var nødt til det.

Så ble barnet så stort at det krabbet og gikk. Du verden så slitsomt med barn. Har jo aldri fri.

Hun ble jo så sliten. Stakkar hun var jo alene og det er så slitsomt. Så fikk hun hjelp til barnehage. Mens barnet var der tilbringte hun dager på kafeer og sammen med venner. Leide seg barnepike så hun kom seg ut om kveldene.

Så kom hun seg ikke inn på skole.(den linjen hun ville) Tenke nytt? uaktuelt!

De hjalp henne med arbtiltak. Sluttet like fort som hun begynte. Det var ikke slik jobb hun ville ha.

Slik fortsatte trygder å rulle i åresvis. Så gikk det ti år. Da var jenta blitt voksen.Som hun sier i dag, jeg hadde det bedre økonomisk da jeg fikk stønad og div.tillegg enn hva hun har utbet på jobb i dag.

Enkelte er bare ikke voksne nok til å se hva det innebærer et lslikt valg de tar med å være alene om å få barn. Eller det å få barn.

Desverre er dette en stor gruppe som ødelegger for alle andre som prøver å klare seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...