Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I stedet for å spore av denne tråden (det var den som satte meg på tanken) så oppretter jeg like gjerne en ny.

Jeg er for å si det mildt lite moteinteressert og jeg kan knapt gjenkjenne en ekte merkevare om den så drar til meg i bakhodet. Men som ganske ivrig ebayhandler så lurer jeg likevel på hva man egentlig skal se etter?

Om jeg ender med en fake veske så er ikke det verdens undergang, for så vidt, men skal jeg kjøpe noe der merket kan være en slags garantist for funksjonalitet så vil jeg helst ha ekte vare. For min del meldte spørsmålet seg da jeg i fjor skulle kjøpe et par Nike joggesko. Jeg klarte nemlig ikke å finne modellen jeg ville ha i de lokale butikkene.

Prøvde meg på ebay, men feiget ut. Det aner meg at Nike er et av de merkene som gjerne kan "fakes" og jeg er aldeles ikke sikker på at en fake Nikesko har den støtdempingen jeg trenger.... Der var jeg heldig og fant en blogg som omtalte trygge nettbutikker, så jeg fikk skoen min.

Men når det gjelder andre varer så er jeg på bærtur. (Jeg ville nok luktet lunta om jeg hadde funnet et Rolex ur til 200 kr., men utover det så er fakeradaren elendig.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig forskjellig hva man skal se etter, for det kommer rett og slett helt an på varen og merket. Når det kommer til feks. vesker er det ofte skinnet og utfølelsen som avslører. Det som er cluet sånn jeg ser det er å lese seg opp/utforske designet og utfølelsen på det du skal kjøpe. Når man blir helt trygg på utseende etc. på det man ønsker å kjøpe er det lettere å spotte en fake på f.eks ebay, finn etc.

Når det kommer til vesker er tpf supert til å få hjelp med authentifikasjon, ellers så har faktisk ebay endel skjekklister og guider for å spotte ekte/fake:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...