Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever at det blir i overkant mye kroppskontakt, er det ikke high fives så stryker han meg på ryggen eller står ukomfortabelt nært.

Jeg som overdriver eller typisk mannlige autoriteter?

Anonymous poster hash: bd18d...2d6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

be han holde opp. oppføre seg

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke deg.

Blir kvalm ved tanken på en slik sjef.

Anonymous poster hash: 3ff15...c64

Skrevet

Opplever at det blir i overkant mye kroppskontakt, er det ikke high fives så stryker han meg på ryggen eller står ukomfortabelt nært.

Dette er nok et eksempel på seksuell trakassering av kvinner på jobben. Dette er kriminell adferd, og oppførselen hans kan gi opptil ett års fengsel dersom du anmelder ham (hvilket du selvsagt burde gjøre). Sjefen din må i det minste sparkes fra jobben med umiddelbar virkning!

Anonymous poster hash: 2cb59...e82

Skrevet

Dette er seksuell trakassering. Anmeld han.

Anonymous poster hash: ce32c...330
Skrevet

Det er bare å sette en grense og holde den. Tar han et hint hvis du vrir deg unna, ikke deltar i high fives, tar et skritt til siden hvis han kommer for nært? Hvis ikke så må du bare si fra. "Jeg synes det er ukomfortabelt at du kommer så nær".

• Liker 1
Skrevet

Dette er nok et eksempel på seksuell trakassering av kvinner på jobben. Dette er kriminell adferd, og oppførselen hans kan gi opptil ett års fengsel dersom du anmelder ham (hvilket du selvsagt burde gjøre). Sjefen din må i det minste sparkes fra jobben med umiddelbar virkning!

Anonymous poster hash: 2cb59...e82

Er high Fives og klapp på ryggen kriminelt?? Dæven, da tror jeg at jeg har noen anmeldelser å gjøre. :ironi:

Syns svarene som har kommet hittil har vært litt over the top. Si til ham at du ikke setter pris på kontakten. Men jeg syns vel det er vel overdrevet å få piggene ut av high five, skal jeg være helt ærlig.

• Liker 4
Skrevet

Er high Fives og klapp på ryggen kriminelt?? Dæven, da tror jeg at jeg har noen anmeldelser å gjøre. :ironi:

Syns svarene som har kommet hittil har vært litt over the top. Si til ham at du ikke setter pris på kontakten. Men jeg syns vel det er vel overdrevet å få piggene ut av high five, skal jeg være helt ærlig.

Jeg hadde selvsagt ikke opprettet et tema hadde det ikke vært for andre underliggende forhold. Men hva som blir uttrykt verbalt er ikke like lett å arrestere han på ettersom han gjør det på en så smooth måte at du egentlig blir stående å undre om han flørter eller bare er en storsjarmør..

Kombinasjonen derimot... har gjort det klinkende klart at han er mer enn bare vennlig

• Liker 1
Skrevet

Nei, dette er mild sjekkeoppførsel. Og det er svært utypisk mannlige autoriteter, selv om de kanskje kan ha større selvtillit og tørre å prøve seg.

Anonymous poster hash: 37fa2...352

Skrevet

High five hadde ikke jeg heller brydd meg noe om.

Det er ryggstrykingen kombinert med nærheten jeg trekker konklusjonene ut fra.

Skrevet

Men synes folk går helt av skaftet her...! Hadde aldri ansett dette for seksuell trakassering, men kanskje bare tatt det som et kompliment. Jeg har opplevd alvorlig seksuell trakassering selv, og det er noe helt annet enn å sjekke forsiktig om det er en gjensidig tiltrekning der slik denne mannen gjør.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde selvsagt ikke opprettet et tema hadde det ikke vært for andre underliggende forhold. Men hva som blir uttrykt verbalt er ikke like lett å arrestere han på ettersom han gjør det på en så smooth måte at du egentlig blir stående å undre om han flørter eller bare er en storsjarmør..

Kombinasjonen derimot... har gjort det klinkende klart at han er mer enn bare vennlig

Det er vel ikke så selvsagt. Jeg har sett dummere tråder her inne, og vi får liksom ikke gitt råd ut fra annet enn hovedinnlegget.

Du har ikke så mye annet valg enn å si ifra at du syns oppmerksomheten er ubehagelig. Er du redd for at han kan lage trøbbel for deg, be om et møte sammen med tillitsvalgt.

Men sjefer kan vel også falle for sine ansatte, selv om det sees på som uprofesjonelt. Ut fra det du skriver er det vel ikke det alvorligste tilfellet av trakassering jeg har sett..

Skrevet

Mulig han ikke har antennene helt på plass, men det er et godt stykke fra ryggstryking til seksuell trakassering ass.

• Liker 3
Skrevet

Ok la meg fremlegge situasjonen så slipper vi spekulasjon.

Jeg anser det ikke som seksuell trakassering heller, (Ikke enda i hvertfall) men jeg syntes det er ukomfortabelt ettersom jeg vet han er i et forhold utfra snakkisen på jobb. Dette virker å være noe han har opplyst alle om uteom meg vel og merke.

Hva jeg da reagerer på er at det virker som han prøver å teste ut temperaturen. Om det er fordi han oppriktig er interessert eller er ute etter et sidespring (begge deler er uaktuelt bare så det er sagt) er det som gjør saken vanskelig ettersom jeg ikke har noen intensjon om å gi inn på noe av dette.

Jeg ønsker ikke å føle meg som en distraksjon hverken på arbeidsplassen, eller i forholdet hans.

Han gjort andre ting jeg ikke ønsker å utbrodere her ettersom sjangsen er stor for gjnnkjennelse.

Skrevet

Jeg vet at dette er helt uhørt ifølge norsk kultur og samfunn, men hva med å be han slutte med det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet at dette er helt uhørt ifølge norsk kultur og samfunn, men hva med å be han slutte med det?

Fordi han og er sjefen min og jeg aldri har vært i en slik situasjon. Derav innlegget..

Skrevet

Om du eller han er i forhold eller ikke har ikke med saken å gjøre, mener jeg. Enten liker du at han stryker på deg, eller så liker du det ikke. Han har ikke mer "rett" til å gjøre det hvis han er singel, eller om du er singel.

Hvis du ikke liker det, så gir du null respons på tilnærmelser, og flytter deg unna. Gjør han dette, stryker deg på ryggen, mens andre ser dere? Eller er det i det skjulte? Hvis andre ser, så lar du han plassere handa der, og så flytter du deg akkurat i samme øyeblikk. Sånn helt tilfeldig, liksom. Da blir han stående der som en tufs. Normalt merker ingen andre dette, men han vet at du har satt han på plass. Vel og merke hvis antennene hans er normale.

Ellers har kråkefjas et glimrende forslag: Be han slutte. Enkelt og greit.

Skrevet

Kriminell oppførsel, faktisk..

For noen høner!

Skrevet

Om du eller han er i forhold eller ikke har ikke med saken å gjøre, mener jeg. Enten liker du at han stryker på deg, eller så liker du det ikke. Han har ikke mer "rett" til å gjøre det hvis han er singel, eller om du er singel.

Hvis du ikke liker det, så gir du null respons på tilnærmelser, og flytter deg unna. Gjør han dette, stryker deg på ryggen, mens andre ser dere? Eller er det i det skjulte? Hvis andre ser, så lar du han plassere handa der, og så flytter du deg akkurat i samme øyeblikk. Sånn helt tilfeldig, liksom. Da blir han stående der som en tufs. Normalt merker ingen andre dette, men han vet at du har satt han på plass. Vel og merke hvis antennene hans er normale.

Ellers har kråkefjas et glimrende forslag: Be han slutte. Enkelt og greit.

Han gjør det ikke med andre tilstede nei, tvert i mot den refleksen når andre kommer gående.

Trekker seg sporenstreks vekk.

Skrevet

Det du skulle gjort var å gi beskjed første gang du følte deg ukomfortabel.

Selv er jeg veldig tydelig på dette når jeg er på jobb. Slik at jeg unngår

misforståelser av den typen. Jeg sier rett ut at jeg ikke er en slik fysisk

person som liker klemmer osv. Jeg har jobbet mange steder hvor det

er "normalt" at mange gir hverandre klemmer osv, det er ikke helt meg.

Jeg liker ikke at folk innvaderer min "sfære", for å si det slik. Så derfor

sier jeg det bare rett ut, og folk respekterer det.

Klemmer og nærkontakt tar jeg utenfor arbeidstiden, jeg er på jobb for

å utføre jobben min. Det nytter ikke å gå rundt å være "redd" for å si ifra

til sjefen sin. Tro meg! Hvis du derimot hadde sagt ifra på en tydelig måte,

og han ikke hadde gitt seg hadde det stilt seg helt annerledes.

Da går an over streken og du burde vurdere andre tiltak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...