Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Noen som har begynt å kjenne bevegelser? :)

Jeg er så i tvil om det jeg kjenner nå er bevegelser eller bare magen som jobber. Det føles nesten litt sånn som når livmora trekker seg sammen, blir hard og buler ut - noe som bruker å skje jevnlig om morgenen eller når jeg ligger helt flatt på ryggen. Det er litt samme følelsen, bare at livmora ikke blir hard og buler ut når dette skjer - og dette kan skje når som helst. Men det er bare små følelser, og det går liksom så fort over at jeg ikke helt rekker å forstå om det er babyen eller bare magen min :fnise: Men jeg har ikke kjent sånne "bevegelser" av at magen min jobber før, så da begynner jeg jo å lure om jeg sånn smått begynner å kjenne bevegelser fra den lille :rodmer:

Jeg hadde jo ikke trodd jeg skulle kjenne noe så tidlig som dette, men dette har jeg virkelig ikke opplevd før - så da begynner jeg jo å lure :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med en gutt :blomst::babygutt:

Taaakk 👶💙💜

---------------

.... Vi vil ha Emmaljunga Mondial duo combi. Såå fin og perfekt til vær og føre her vi bor :) skal prøvekjøre noen andre Emmaljungaer også såklart, så det er ikke 100% spikra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har! Kjente for første gang på lørdagskvelden, da jeg la meg på sofaen etter en heftig travel dag :rodmer: Ellers føler jeg også litt slik som deg, nesten som jeg kan føle at en del av babyen (?) buler ut, slik at jeg kjenner hvor i magen den ligger.. Kun når jeg ligger på rygg jeg kjenner dette da, og vet ikke om det er det jeg kjenner en gang :rodme:.

Vi skal også ha Emmaljunga Edge duo. Fineste vogna, synes jeg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i dag! Fin liten gutt i magen :D ble flytta til 5. November :) så er 19+0 imorgen!

Gratulerer såå mye med gutt! :babysmokk::hoppe:

Gleder meg helt enormt til min OUL! (og gruer meg litt :unsure:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så i tvil om det jeg kjenner nå er bevegelser eller bare magen som jobber. Det føles nesten litt sånn som når livmora trekker seg sammen, blir hard og buler ut - noe som bruker å skje jevnlig om morgenen eller når jeg ligger helt flatt på ryggen. Det er litt samme følelsen, bare at livmora ikke blir hard og buler ut når dette skjer - og dette kan skje når som helst. Men det er bare små følelser, og det går liksom så fort over at jeg ikke helt rekker å forstå om det er babyen eller bare magen min :fnise: Men jeg har ikke kjent sånne "bevegelser" av at magen min jobber før, så da begynner jeg jo å lure om jeg sånn smått begynner å kjenne bevegelser fra den lille :rodmer:

Jeg hadde jo ikke trodd jeg skulle kjenne noe så tidlig som dette, men dette har jeg virkelig ikke opplevd før - så da begynner jeg jo å lure :hoppe:

Jeg er sikker på at jeg har kjent bevegelser et par uker nå. Jeg kjenner det som små stikk. Akkurat som om lille sitter med en knappenål og småstikker meg. Det er en annerledes stikking enn livmorutvidelsesstikking. Kommer ofte etter jeg har spist, eller når jeg setter meg ned for å slappe av eller sove. Det er en fantastisk følelse. Lille spreller også litt ekstra når vi kjører bil. Tydeligvis liker lille det :hjerte:

Tyder det på gutt her også mon tro? Om to uker får vet vi også forhåpentligvis :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente tydelige spark i går på jobb :rodmer: Denne gangen var det kjempetydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå gøy med spark og bevegelser <3 Igår kveld kjente jeg små, svake bevegelser flere ganger! *smelt*

Idag har vi vært på UL igjen, hovedsaklig for å sjekke cystene. De holder på å trekke seg tilbake nå, men den største var fortsatt på 3 cm. Knøtteliten var veldig aktiv og var 9,29 cm fra hodet til stumpen <3 Noen andre som har måling av sin lille rundt uke 15? Vi hadde håpet på ca 10 cm, men det var jo ikke så fryyyktelig langt unna da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kommet så langt, men minien her var ca. seks cm. i uke tolv:-)

Vår var 3,55 cm i uke 10+4 og 4,07 cm i uke 11+3 og nå 9,29 cm i uke 15+2.

Liten krabat i magen her tror jeg :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår var 3,55 cm i uke 10+4 og 4,07 cm i uke 11+3 og nå 9,29 cm i uke 15+2.

Liten krabat i magen her tror jeg :gravid:

Samme mål hadde vi uke 10+3... eller 3,49 ellerno :nigo: Målte ikke lengde på OUL, men hodeomkrets (tror jeg det var??) og den var 4 cm nå når jeg var 18+5 :) ble da flytta fram et par dager ift mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme mål hadde vi uke 10+3... eller 3,49 ellerno :nigo: Målte ikke lengde på OUL, men hodeomkrets (tror jeg det var??) og den var 4 cm nå når jeg var 18+5 :) ble da flytta fram et par dager ift mål.

Godt å høre! Kanskje knøttet vårt får litt fart på veksten snart også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første kontroll i dag og fikk satt termin (etter mens) til 25 desember istedet for 29 desember som det står på alle terminkalkulatorer på nett. Syns dette var litt rart med et slik avvik, og er like langt på vei som det står på nett. Dvs. 11+5. Hva kan det være? :vetikke:

Ellers har jeg gått ned i vekt (!) uten å ha hatt noe oppkast, og likevel spist generelt mer en hva jeg pleier (konstant sulten), så jeg ble rimelig sjokkert. Hadde jo angst for å se hvor mye jeg veide etter å ha spist så store mengder mat de siste ukene :laugh:

Åssen går det med dere? Flere som har vært på OUL? Spennede å se kjønn etterhvert!

Og gratulerer Studenten med en liten prins i magen! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LatersBaby: Jeg tror legene regner dette forskjellig, så du må bare ta datoen med en klype salt. Det er en ca dato til du får ultralydtermin som blir den man går etter når du har vært på OUL. Da måler de størrelse på baby (hode, mage, lårbein osv), og ser helt bort i fra menstermin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ble det 1 dag i avvik fra min utregnede menstermin, og den legen ga meg. Det er fordi de regner ut termin etter en 28 dagers syklus, og min syklus varer i 29 dager.

Kan det ha noe med det å gjøre hos deg også, LatersBaby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kom stellevesken jeg hadde bestilt :) Den er så fin og kjempestor med mange lommer. Gleder meg til å fylle den med bleier og babyting.

Skal første bruke den som handbagasje når vi reiser på ferie da :)

Bare 22 dager til OUL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at de går ut ifra en gjennomsnitts syklus på 28 dager ja, selvom jeg sa til legen at min var 30. Med jenta mi så avvek OUL termin og mens termin med en dag (26 og 27 desember den gang). Kan bli spennende på OUL ja :D Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på OUL 16. , blir spennende å se om de ser hva det er. Er nok så sikker på at alt er som det skal etter grundig sjekk i uke 12 og en liten sniktitt i går som bekreftet hjerteslag og bevegelser på knøttet.

I dag kjente jeg bevegelser som ikke kan tolkes som noe annet enn babyen også, det var godt :)

My_Lady, hvilke stelleveske har du kjøpt? Jeg skal unne meg en ny da den vi har ikke holder helt i sømmene.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på OUL 16. , blir spennende å se om de ser hva det er. Er nok så sikker på at alt er som det skal etter grundig sjekk i uke 12 og en liten sniktitt i går som bekreftet hjerteslag og bevegelser på knøttet.

I dag kjente jeg bevegelser som ikke kan tolkes som noe annet enn babyen også, det var godt :)

My_Lady, hvilke stelleveske har du kjøpt? Jeg skal unne meg en ny da den vi har ikke holder helt i sømmene.

Kjøpte BUDU babybag :) Liker at den absolutt ikke ser ut som en typisk stelleveske og kan brukes til andre ting også.

Var så heldig å få tilbud om å kjøpe en "feilvare" til halvpris. Kan virkelig ikke se at det er noe feil med den, man må nok studere den veldig nøye opp mot en riktig en for å se noe forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...