Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Vi skal ikke opprette en presentasjonstråd? Eller kanskje i det minste oppdatere terminlista på side 1? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det på akkurat samme måte, Latersbaby! Blir plutselig kvalm, og da MÅ jeg ha noe, hvis ikke blir det bare verre:-( Nødlager høres lurt ut, hva drasser du med deg? :fnise:

Sure epler (grønne). Av en eller annen grunn er det bare dette jeg kan tenke meg når kvalmen slår inn, hjemme går det som regel i knekkebrød når maten skal bli fort ferdig. I dag stod jeg å trippet foran osten fordi jeg ikke klarte å kutte den opp fort nok :fnise: Ellers har jeg med meg nektariner og annen frukt som jeg bare kan hive i meg, men må innrømme at jeg ikke alltid er like fornuftig, så av og til går det ned nesten en pakke kjeks på høykant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke opprette en presentasjonstråd? Eller kanskje i det minste oppdatere terminlista på side 1? :)

presentasjonstråd er jeg med på :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, eg liker flere tråder, vi skulle nesten hatt en terminlistetråd også :P hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt i presentasjonstråden at flere av oss/dere har katt. Tar dere særlig ekstra hensyn mtp kos og slik? Min mor er bekymret for katten og graviditeten, men jeg tenker det går fint så lenge jeg ikke rører kattesand osv. Orker ikke være panisk, men hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rører mer eller mindre ikke kattene nå, men jeg er kanskje litt ekstrem da :P Det jeg tenker er at nå som vi ENDELIG har klart å bli gravid, da skal jammen ikke noen kattebakterier få tulle med den lille i magen.. Jordmor var enig i at det var lurt å holde seg unna, og det var litt godt å høre :)

Men i bunn og grunn skal det vel være nok å holde seg unna kattetiss/bæsj og vaske hendene etter man har klappet dem :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang katt så er jeg lite hysterisk, men jeg tar ikke kattedoen. Vi har to katter.

Nå er mannen bortreist i en uke, så da bruker jeg handsker og så vasker jeg godt hender og armer etterpå, og ansiktet.

Det er parasitten i avføringen til katten som kan gi toxo, men visstnok har hagearbeid og dårlig tilbredt mat større sjangse. Legen min sa at man må omtrent fysisk ha vært i direkte nærhet med fingre/ansikt etc med kattedritten og så rett i munnen for å kunne bli smittet, så det skal visst litt til.

I tillegg var det noe med at smittefaren oppstår 24 timer etter at katten har gjort sitt, så hvis man fjerner det før denne tiden kan man være rimelig sikker.

Synes det er synd at folk tar helt av og kvitter seg med kattene sine pga skremselspropaganda. Tar man forholdsregler så bør det ikke være noe som helst problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at man blir litt mer redd/påpasselig dersom en har prøvd lenge, Lilleløvetann :)

Jeg kan ikke forestille meg at jeg ikke skal kunne kose meg pusekatten på 9 måneder, så håper du har rett Mus-Katt, og at det må en ganske direkte kontakt for å kunne bli smittet.

Tør ikke alltid lese så mye på nett om akkurat dette, for da får jeg nesten inntrykk av at jeg må kvitte meg med katten med en gang.

Er jo så mye vi må passe oss for, særlig ifølge div forum/nettsider, så føler jeg må velge mine kamper litt selektivt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene vi har er ikke så særlig kosete av seg, de trivest best ute med resten av kattegjengen i nabolaget og når de er inne vil de enten spise eller ligge i fred og sove :P Skikkelig sære pusekatter! Så siden de søker så lite kontakt til vanlig lar jeg bare vær å kose på dem nå :P Jeg er litt småhysterisk fordi jeg har mistet før og fordi vi har vært prøvere så lenge - i tillegg til at det faktisk må prøverør til for å kunne bli gravid. De vasker seg jo i rumpa, slikker på potene og gnikker potene i hele ansiktet for å vaske seg - så da er jeg ekstra forsiktig :) Jeg vet jo egentlig at det skal litt til for at man blir smittet, men når veien har vært så lang og tung for å bli gravid - og veien vil bli lang og tung for å kunne bli gravid igjen flere ganger også, da synes jeg det beste for meg er å bare ta litt avstand :) Og om jeg koser litt på dem vasker jeg hendene med en gang etterpå.

Det er utrolig mange som har sagt til meg at jeg helt sikkert har vært smittet av Toxoplasma tidligere, for jeg har hatt katter nesten hele livet - og vi har fått to kull med kattunger, og har hatt kattekasse i flere perioder oppgjennom årene. Men blodprøvene mine var negativ, så jeg har ikke hatt det før. Så da er jeg ekstra forsiktig nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg må kose, for min er et kosemonster uten like!
Skjønner deg godt når veien har vært lang.
Visste ikke man kunne ta en test for å sjekke om man har vært smittet. Kanskje det er noe ja. Jeg får være litt forsiktig, og kose med måtehold.
Mannen får ta hovedansvaret for kosingen, selv om pus er en mammadalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg må kose, for min er et kosemonster uten like!

Skjønner deg godt når veien har vært lang.

Visste ikke man kunne ta en test for å sjekke om man har vært smittet. Kanskje det er noe ja. Jeg får være litt forsiktig, og kose med måtehold.

Mannen får ta hovedansvaret for kosingen, selv om pus er en mammadalt :P

Tror det er rutine å sjekke for Toxoplasmose på svangerskapskontrollene hos legen :) Jeg har nå blitt sjekket en gang, og det stod på prøveresultat-arket at jeg skal sjekkes igjen i 2 og 3 trimester også ;)

Om du unngår å ta borti ansiktet ditt etter du har koset med katten din og vasker hendene etterpå skal det nok ikke være noe problem :) Jeg kosa mye med kattene våres når jeg var gravid i 2010, men nå holder jeg meg litt mer unna. Og kattene bryr seg ikke stort mye! De koser stort sett på hunden vår når de vil ha kos, raringer altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er rutine å sjekke for Toxoplasmose på svangerskapskontrollene hos legen :) Jeg har nå blitt sjekket en gang, og det stod på prøveresultat-arket at jeg skal sjekkes igjen i 2 og 3 trimester også ;)

Om du unngår å ta borti ansiktet ditt etter du har koset med katten din og vasker hendene etterpå skal det nok ikke være noe problem :) Jeg kosa mye med kattene våres når jeg var gravid i 2010, men nå holder jeg meg litt mer unna. Og kattene bryr seg ikke stort mye! De koser stort sett på hunden vår når de vil ha kos, raringer altså :fnise:

Da skal jeg dobbelt sjekke når jeg skal tilbake til legen. Greit å ha kontroll.

Min katt er innekatt, og derav ekstremt kosete og liker godt å vekke meg med snuten sin om morgenen:P

Jeg må kanskje revurdere min veldig avslappede innstilling til det. Hehe! Alt vi må tenke på altså.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt i presentasjonstråden at flere av oss/dere har katt. Tar dere særlig ekstra hensyn mtp kos og slik? Min mor er bekymret for katten og graviditeten, men jeg tenker det går fint så lenge jeg ikke rører kattesand osv. Orker ikke være panisk, men hva gjør dere andre?

jeg gjør ingenting annerleders. Vi har to katter, og det er alltid jeg som har hatt ansvaret for kattedoen (hvis ikke blir den ikke tatt :fnise: ) Jeg har alltid spritet og vasket hendene godt etter å ha gjort det, så ser ingen grunn for at jeg ikke skal kunne gjøre det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye jobb her om dagen :-)

Vi har kjøpt stasjonsvogn.. andre bebisting venter vi med...haha.. d viktigste først ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...