AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 hva kan jeg finne på hjemme med et barn på 8 måneder? vi leser litt bok,går tur, synger, leker på gulvet.. og det er vel det vi gjør. merker at barnet kjender seg litt. blir fort utolmodig og liker ikke å leke alene på gulvet for lenge og jeg orker jo ikke å sitte på gulvet å leke en hel dag. hva gjorde dere med barnet på 8 måneder? jeg har ikke mulighet til å dra ut på ting. siden vi bor veldig lannlig å jeg ikke har bil når mannen er på jobb.. Anonymous poster hash: 27a4e...2ca
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 For ikke mange år siden lå babyer innpakket i sengen sin, til de fylte et år eller mer. Jeg sier ikke at det er bra altså, men det gjelder å finne mellomtingen mellom å ikke gi noe oppmerksomhet, og å gi oppmerksomhet absolutt hele tiden. Barnet har godt av å ligge å tenke litt for seg selv også, å bearbeide inntrykk er viktig for barnets utvikling og læring. Kjøp bæresele, så får du gjort litt andre ting enn å ligge på gulvet hele dagen. Anonymous poster hash: e553e...e58
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 her er det jo ikke snakk om at barnet mitt blir overstimulert. han får ikke oppmerksomhet HELE tiden. han ligger ofte for seg selv og krabber rundt og utforsker ting alene. men det er jo begrenset hvor lenge han vil dette. og han er ikke interresert i å bare sitte på fanget heller. han begynner å bli større og mer rastløs. derfor jeg spør. vi har ikke vært med på baby svømming, baby sang osv. så vil si at de fleste andre barn får mye mer slik stimuli enn mitt. det er derfor jeg passer på å gjøre ting med han når han er hjemme med meg. og er derfor nyskjerrig på hva andre gjør med sitt barn på 8 måneder når de er hjemme. bæresele har han. men han er ganske tung blitt og jeg er ganske liten og ikke sterk. så er vanskelig å bære rundt på han når jeg gjør husarbeid og lignende. Anonymous poster hash: 27a4e...2ca
Gjest Magdalene Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Gjorde egentlig ikke så mye. Han var med på husarbeid og skilte dagligdagse ting. Hendte jo jeg satte meg ned og leste en bok for han i ny og ne, men ytterst lite konkrete ting. Sang mye da. Og det gjør vi fortsatt mye.
wondergirl Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Her er en ting jeg gjorde med min på 10 mnd for noen dager siden. Tror nok en på 8 mnd vil like det også: Fylte en liten balje med vann og satte på badegulvet, med et par leker oppi. Lot babyen rote og plaske med armene nedi der. Stor suksess! Ellers er det populært å åpne en skuff eller et skap på kjøkkenet (tar så klart ut kniver og knuselige ting), men det gjør du sikkert allerede.
marihihia Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Huske! Vi kjøpte babyhuske og den elsket han å sitte i:) Ellers gikk vi i åpen barnehage, på babysang, i Barselgruppe og på biblioteket:)
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #7 Skrevet 15. februar 2014 Synes den alderen er den verste. Babyen vil mye, men kan lite. Min var veldig glad i å rydde i skapene. Dro ut matbokser, termoser osv., og fikk sleiver og sånn i tillegg. Ellers er bading stor stas, men heller ikke noe man gjør hele tiden. Anonymous poster hash: b7b93...c49
mammamy Skrevet 15. februar 2014 #8 Skrevet 15. februar 2014 Vår gutt liker å leke i vannbalje, leke/slå på kjeller og lokk, fingermaling, "skuespill og gjøre seg til" leker, regler og å være ute. Vi går ikke så mye pga jeg har et ødelagt ben, men er i skogen og kjenner på kvister, snøen, ser på en bekk ol.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 Småen her er 6 mnd. Vi spiser frokost - så hviler hun litt - leker. Spiser lunsj - så hviler hun litt - også går vi tur.. Laaang tur.. Spiser middag - leker - hviler - (bader) - hører på musikk - leser bøker. Spiser kvelds - legge seg.. Dagen går relativt fort.. Anonymous poster hash: 7a560...d22
tundike Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Leke med lys! Lommelykt, mørkt rom, ulike glass med farger (tomme brus- og ølflasker funker, eller glass med vann med farge i, saft, rødbetlake el... ), former til skygger på veggen... Det var spennende for dattera mi fra hun var 3-4 mnd og nå som 2-åring er det fortsatt spennende. Nå er hun litt mer aktiv, selvsagt...
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #11 Skrevet 17. februar 2014 Husker den tiden, ja, babyen min var heller ikke så fornøyd når vi bare var hjemme, kjedet seg fort. Hvis du ikke får tatt en utflukt hver dag (trille til biblioteket og se på bøker og folk, barnevennlig kafé med lekekrok og andre barn, svømme i basseng med babyen, finne en babysanggruppe - i byen vår kryr det av dem ...) kan du jo be hjem folk til deg? Har du en barselgruppe? Inviter dem på lekebesøk! Det er helt sikkert andre med babyer i den alderen som også gjerne vil finne på noe. Anonymous poster hash: a12fd...d32
charactouy Skrevet 17. februar 2014 #12 Skrevet 17. februar 2014 Plukk med deg saker og ting når dere er ute, som dere kan se på når dere er inne? Kvister, steiner, blader... Lag en spesiell overraskelses-eske der du putter oppi noe "nytt" for hver gang den blir tatt frem, alt fra en tom flaske av ulike typer til leker som har vært gjemt en stund eller innimellom noe helt nytt du har kjøpt. Her var det topp med beholdere med makaroni eller andre "skranglete" ting oppi for eksempel.
Vera Vinge Skrevet 17. februar 2014 #13 Skrevet 17. februar 2014 (endret) Du sier du har bæresele, men vil anbefale deg en du kan bruke på ryggen. Da sønnen min var på den alderen, var han stort sett fornøyd om han fikk rote litt i en eske med toalettsaker eller noe. Så husarbeid og annet forefallende kunne gjøres mens han lekte med ulike ting. Leker var han ikke så opptatt av, var mye mer spennende med kjøkkenutstyr, toalettsaker, rive i stykker aviser m.m. Men, noen dager var han utålmodig, og da puttet jeg han i en Manduca, som man kan bruke på ryggen. Kunne også dra på tur utenfor grusvei med den, så kunne gå litt andre turer enn med vogn. Her sov også gutten godt i selen. Ellers tullet og koste også mye, men jeg orket ikke å sitte på gulvet hele dagen. Hos oss var det heller ikke nødvendig, da, siden gutten på det tidspunktet lekte så godt alene. Så jeg kunne også sette meg i sofaen eller ved siden av ham og strikke eller lese. Syns det var godt med disse pausene også, siden han krevde underholdning eller nærhet kontinuerlig fram til han var et halvt år. Men jeg hadde nok også blitt småsprø om jeg aldri kunne dra ut noe sted. Går det ikke buss der du bor? Eller aktiviteter på helsestasjonen? Endret 17. februar 2014 av Vera Vinge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå