AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Enkelte jeg kjenner kan sitte og baksnakke folk så til de grader, si så mye stygt (kritikken er dog berettiget), og så går man inn på facebook og ser at de skriver mange hyggelige meldinger på wallen til denne personen de baksnakket, later som ingenting! Som om de er bestevenner, flaut... Det er jo greit nok at man ser dette da, så vet man hvor man har personen, men allikevel da, er det virkelig vanlig å være så falsk? Jeg kan kritisere andre, og diskutere andre hvis de har gjort noe veldig galt, men da later jeg heller ikke som ingenting neste gang vi møtes, om det så er IRL eller på facebook. Er du falsk på den måten?Anonymous poster hash: 64c6c...060 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 Nei. Det er jeg ikke. Falske mennesker kutter jeg ut. Kort og godt. Anonymous poster hash: 3de2a...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Hadde en svigermor som holdte på på dette viset. Hun snakket en del dritt om en veninne til min samboer (riktignok en veninne jeg ikke var begeistret for). Men ofte og mye, kunne jeg lese at hun kommenterte bilder av henne med ord som "vakker, nydelig og perfekt". Dette var ting hun kommenterte på mine bilder også, og som hun forøvrig enda gjør selv om jeg og sønnen hennes ikke er sammen lenger. Så kan man jo tenke hva hun forteller om meg til andre. Har desverre opplevd flere slik. Handler vel om å bli likt å ha en fot innenfor overalt. Anonymous poster hash: 53066...14e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Det der har jeg opplevd en del av i det siste. Ganske lukket miljø pga en hobby. Der er det et par, som slenger dritt om alle bak ryggen på de, for i neste øyeblikk skrive "vennen min <3 " på Facebook ol Dooh. Jeg kutta ut hele faenskapet. Makan til fjollete folk. Anonymous poster hash: 41e24...180
vimsefrøken Skrevet 15. februar 2014 #7 Skrevet 15. februar 2014 Mange mennesker er redd for ikke å bli likt, konfrontasjoner osv. Det er gjerne slike mennesker som oppfører seg slik. Jeg er ikke slik. Jeg sier det jeg mener rett ut til folk, heller det enn å gå rundt å baksnakke folk. Da vet folk hva jeg mener. Men da må man ha guts nok til å stå for det man sier også.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #8 Skrevet 15. februar 2014 Mange mennesker er redd for ikke å bli likt, konfrontasjoner osv. Det er gjerne slike mennesker som oppfører seg slik. Jeg er ikke slik. Jeg sier det jeg mener rett ut til folk, heller det enn å gå rundt å baksnakke folk. Da vet folk hva jeg mener. Men da må man ha guts nok til å stå for det man sier også. Veldig treffende på de jeg kjenner til, som er slik. De smisker og smisker deg opp etter ryggen, og prøver å kjøpe sin tillit ved å si til meg "du er mye bedre enn den og den", for så å gjøre det samme mot de. Litt feilslått taktikk Anonymous poster hash: 41e24...180
vimsefrøken Skrevet 15. februar 2014 #9 Skrevet 15. februar 2014 Veldig treffende på de jeg kjenner til, som er slik. De smisker og smisker deg opp etter ryggen, og prøver å kjøpe sin tillit ved å si til meg "du er mye bedre enn den og den", for så å gjøre det samme mot de. Litt feilslått taktikk Anonymous poster hash: 41e24...180 Nettopp, de smisker seg inn, sier negative ting om andre, og sier så positive fine ting til de samme menneskene de baksnakket kvelden før. Slitsomme mennesker. Dessuten, hvorfor skal man alltid snakke om de negative sidene ved mennesker. Vi har alle negative og positive sider. Ved å fokusere på de positive, og slutte å kommentere eller si negative ting om andre (baksnakking) så tror jeg man generelt blir en mer positiv person. Og det burde jo virkelig være bedre, slik at de kan stå for det de sier.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #10 Skrevet 15. februar 2014 Så sant så sant Vimsefrøken. Jeg har nå kutta ut hele min hobby/livsstil pga slike mennesker. De ødela hele gleden i hobbyen for meg. Jeg orker ikke å ha slike negative sluk rundt meg. Livet mitt er for kort til å kaste bort på falske mennesker. Anonymous poster hash: 41e24...180
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå