Lullu Skrevet 26. mai 2004 #1 Skrevet 26. mai 2004 Hei! Supert om noen kunne hjelpe meg. Har noen spørsmål når det gjelder chiffon-stoff. Har fått tilbud om å kjøpe stoff til 40,- pr. meter. Og det er vel en fin pris? 1. Hvor bredt er chiffonstoffet? Når man skal lage sløret, benyttes 1 eller 2 bredder? 2. Slep. Tenkte å lage slep også av chiffon. Hekter dette stoffet seg lett opp i tepper? Burde jeg lage et slep m/ tyngre stoff under "belagt" m/ chiffon? Chiffon er jo også veldig gjennomsiktig. Hva med doble stoff i slepet? 3. Finnes det chiffonstoff m/ ferdig pålimte rihnstener? Tenkte egentlig å gjøre denne jobben selv (påstryking), men tør ikke helt bestille fra nett. Noen som vet hvor slike stener kan kjøpes? Tuuuuusen takk for hjelpen!
*Lene* Skrevet 26. mai 2004 #2 Skrevet 26. mai 2004 Kan bare svare på det siste spørsmålet ditt.. Ja, det finns chiffon-slør med ferdig limte rhinstener. Har dette selv nemlig...og det er nyyyydelig
Lullu Skrevet 26. mai 2004 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2004 Kan bare svare på det siste spørsmålet ditt.. Ja, det finns chiffon-slør med ferdig limte rhinstener. Har dette selv nemlig...og det er nyyyydelig Er dette sløret ditt? MM-slør m/ rihnstener?
Gjest Tex Skrevet 26. mai 2004 #5 Skrevet 26. mai 2004 Mitt slørstoff kostet også førti kroner meteren og er kjøpt på Rainbow Fashion på Grønland i Oslo. Det har pålimte glitresteiner. Det er vel omtrent 120 cm bredt tror jeg..... Vi har brukt bare en breddelengde, tror ikke det blir fint å sy det sammen.....
Lullu Skrevet 26. mai 2004 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2004 Vi har brukt bare en breddelengde, tror ikke det blir fint å sy det sammen..... Det er det jeg også hadde tenkt. Men mamma er bombesikker på at MM hadde bredere slør. Når man syr de sammen, så vil jo heller ikke det syntes, da stoffet faller i folder. Hvor langt er sløret ditt Tex? Hvilken farge? På slepet må vi rett og slett bruke 3 lengder. Ett i midten, og to stoff m/ stener som rundes av rundt. Litt vanskelig å forklare. Holder det virkelig å lage slepet kun av 1-lag chiffon? Noen synspunkter?
Gjest Tex Skrevet 26. mai 2004 #7 Skrevet 26. mai 2004 Chiffong er såpass lett stoff at hvis du syr det sammen vil det bli tungt og falle litt sammen i sønmanten. Jeg vet ikke hvor bredt MM sitt slør var men husk at hun sikkert har tilgang på spesialproduserte stoffer kjøpt fra hvor som helst..... Sløret mitt er to og en halv meter langt og passer (syns jeg) perfekt til mitt slep......
Lullu Skrevet 26. mai 2004 Forfatter #8 Skrevet 26. mai 2004 Flytter denne litt opp jeg :oops: Kanskje flere kan hjelpe meg? I tillegg lurer jeg også på om noen har chiffonslep på kjolen sin?
frosken Skrevet 26. mai 2004 #9 Skrevet 26. mai 2004 Mitt chiffongslør er ganske bredt, men vet ikke hvor bredt. Tror jeg heller ville gått for et stoff som var bredt enn å skulle skøte til sløret. Er redd at det kan "synke sammen" i sømmen som Tex sier. Chiffong til slep har jeg ingen som helst erfaring med.
Gjest MrsL Skrevet 26. mai 2004 #10 Skrevet 26. mai 2004 Jeg har chiffonslep og det har ikke vært noen prøblemer med at det henger seg opp noen steder :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå