Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!
Kan begynne og fortelle at jeg og min kjære har vert samboere i 2 år nå, men ting går desverre dårligere enn før.. Vi er begge i begynnelsen av 20-årene.

I det siste har hun fått "anfall" av noe slag. Hun blir først og fremst sur for ingenting! (Feks. da jeg spurte om å få se en melding fra huseieren osv)...
Og når hun blir sur, spør jeg henne om hva det er..Da begynner hun å gråte, og sier "vet ikke" eller "ingenting".

Slike "anfall" har hun hatt før også, en gang i måneden kanskje?
Men nå i det siste er det nesten hver eneste dag!!

Det som skjer er; hun blir sur for ingenting.. spør jeg henne om hun vil finne på noe romantisk for eks. Så blir hun sint på meg.. Da blir jeg irritert tilbake.
Så begynner vi å krangle. Hun begynner å slå etter meg, dytte meg unna. Hun begynner å rope at jeg skal gå min vei, at forholdet er slutt, at alt hun vil er å være alene! (Hun har også spyttet på meg, og slått..) Da svarer jeg med å holde ett fast tak i henne slik at hun ikke skal skade meg eller seg selv..

- Det som gjør meg enda mer irritert da er at jeg prøver å roe henne ned, prøver å snakke om det, men hun stenger for ørene sine, og løper inn på soverommet og legger seg under teppet...

"Anfallet" hennes går ut på at hun blir sint og sur, hun roper til meg at hun vil være alene (hver dag i det siste!) Hun dytter meg bort. Sier at hun ikke vil ha meg lengre, løper ut døra i sokkene osv..

Idag hadde vi det ganske fint på valentinsdagen.. Hun kjøpte joggesko til meg, tskjorte, og sjokolade. Jeg kjøpte sjokolade, blomster, og kinobiletter til henne :-)
Men rett etter vi hadde vert på kino og satte oss i bilen min, så prøvde jeg å "være sexy", ta litt på henne, og sa at jeg ville finne på noe med henne i bilen.. Da ble hun med en gang sur på meg! (Hun har ikke lagt opp til sex på to uker nå...)
- Jeg spurte om vi skulle finne på noe ikveld da, om hun kunne ta initiativ til sex, og tenne litt stearinlys ikveld siden det er valentinesday.. Da fikk jeg til svar: "JEG VIL BARE HJEM!" (til oss..)
- Jeg sa da at vi kunne dra hjem dersom hun ville gjøre noe romantisk uttav det, og kunne "ta meg.." Hun ble da bare enda mer sur..

(Vi har hatt ett fantastisk sexliv før..)

Jeg kjørte oss hjem. og i innkjørselen spurte jeg om hunne kunne "rette opp" denne krangelen, og gjøre noe koslig uttav det. "Ja" sa hun.
- Men en gang vi gikk inn, så stormer hun mot soverommet. Skikkelig sur. Dytter meg unna osv..
DA fikk jeg nok! "Aldri om du skal få være slik på valentinsdagen" sa jeg..
Nå var jeg innmari lei av "anfallene" hennes.. Så jeg tok henne med i bilen og kjørte henne til foreldrene sine. Hun gråt og var sur og grinete.. (turen tok 10min)

Har snakket med moren og faren tidligere om "anfallene" hennes. De har prøvd å snakke med henne, men får like lite svar som meg tilbake. ;/

Vi har hatt det kjempefint i 2 år nå.. Gjort mange fantastiske ting! Drar på roadtripper sammens, lager mat sammens, ser film, kysser & koser. Har det skikkelig romantisk..

Men i det siste er det opp og ned hele tiden..
Jeg føler at det er kun jeg som prøver å berge forholdet vårt!!
Har i det siste måtte sove på sofaen pga anfallene hennes..

Kan jeg og foreldrene hennes tvinge henne til lege/psykolog? (Hun er over 20)

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Parkurs? Lege/Psykolog?
Så her sitter jeg og tilbringer slutten på valentinsdagen etter at jeg har kjørt henne til sine foreldre (mot sin vilje.. ) pga jeg ikke orket det dårlige humøret hennes...

Tusen takk for svar!
Og ps: Jeg er faktisk kjempeglad i denne jenta.. Derfor jeg vil hjelpe henne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du voldelig TS?

Anonymous poster hash: 05849...609

Skrevet

Har hun begynt på prevensjon i det siste? Kanskje dette ødelegger for henne?

Skrevet

Er hun gravid? Har hun tatt abort? Har hun blitt voldtatt?

Anonymous poster hash: 58b84...28f

Skrevet

Jeg nekter å tro at hun har snudd slik om, som du beskriver her og får disse såkalte "anfallene" uten at du har gjort noe? Om dere har hatt det fint tidligere, kan dette virke som et svar på dine handlinger spørr du meg.. Får på følelsen av at vi ikke får hele historien her.

Anonymous poster hash: b6aa5...fb8

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo ha skjedd noe ts ikke er ansvarlig også. Mange som skylder på han med en gang. Det kan være såå mange forskjellige grunner til dette. Kanskje hun har blitt voldtatt og føler skam for dette? (Ja, jeg vet at det aldri er din skyld at du blir voldtatt, men jeg vet også at dette kan skape angst og mange andre vonde følelser). Det er mye rart som kan være vondt å åpne seg opp om til kjæresten...

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skal være ærlig å si at jeg er ikke direkte voldelig, men jeg holder henne fast, og prøver å få henne til å forstå hva hun gjør.. ;/ Har også "bitchslappet" henne en gang på kinnet, etter at hun slo til meg i sinne.. Som en reaksjon. Angrer selvfølgelig på dette. Men ellers er hun den "voldelige", jeg bare "holder henne fast". Og ja.. jeg vet at det bare gjør ting verre..!!

Hun har begynt på p-plaster av type Evra(?) for noen måneder siden. Skal ikke være gravid (Tror jeg ivertfall.. Har tatt graviditetstest for noen uker siden med negativt resultat)

Og hun har hatt både familieproblemer, og venneproblemer i det siste.. Men sier at "utbruddene" ikke har noe med det å gjøre.. Og ikke meg meg heller å gjøre.

Hun sier at hun vil være alene, tilbringe tid alene. Prøver så godt jeg kan og la henne det. Men nå i det siste blir hun sint og sier hun vil være alene HVER DAG! :( Og det gjør meg jo såklart lei meg.

Edit: Krever jeg for mye når jeg ber henne om å smile litt? Når jeg spør om hun kan være litt mer romantisk?

Endret av enirtak
Gjest Chloe87
Skrevet

Sliter hun kanskje med angst og/eller depresjon?

Skrevet

^ Både jeg og hennes mor har vert inne på tanken, men hun vil jo selvfølgelig ikke søke profesjonell hjelp.

Alt jeg vil er å hjelpe henne.. ;/

Skrevet

Jeg reagerer på at du prøver å tvinge henne til sex jeg.

F.eks :

"Jeg sa da at vi kunne dra hjem

dersom hun ville gjøre noe romantisk

uttav det, og kunne "ta meg.." "

Men hun er jo ikke no grei heller som slår.

• Liker 2
Skrevet

^Ja det kan jo faktisk tolkes slik.. Har ikke tenkt på det sånn sett..
Vi bruker (brukte) å snakke slik til hverandre, "tvinge", fordi vi blir(ble) tent på det..

Men ja.. Kanskje jeg tvinger, maser, og krever for mye rett og slett...?
Hvis det er casen så trenger jeg ett råd om hvordan jeg kan forbedre meg..

• Liker 1
Skrevet

Gi hun litt tid, for dette høres ut som mitt eget forhold. Jeg tror (fordi min grunn er) at hun er deprimert, enkelt så greit. Jeg er heller ikke så jævlig seksuell av meg, fordi jeg sliter med en del etterplager av nettopp sex og da frister det heller ikke. Det du kan evnt prøve på, er å gi hun en klem, og bare holde rundt hun. Blir hun sur, og tror du antyder til sex, trekk deg unna og forklar at du ikke vil noe mer enn bare den klemmen eller whatsoever. Jeg kan også få mine anfall, men jeg og kjæresten har gjort en deal på at når han drar ut, har jeg min tid (jeg kan heller ikke drikke). Jeg skjønner den tegninga med "tvinge" til sex, for det var slik jeg og min også hadde det før, nå kjører vi heller på med bj istedet for.

skjønner du noe av dette?

Hun er nok deppa, noen reagerer slikt du forteller og for oss som gjør, er det helt normalt.

Skrevet

Si meg TS, heter kjæresten din Katrine..?

Må si meg enig i at det kan oppfattes litt som sexpress.

Ellers må jeg si jeg kjente meg veldig igjen. Årsak: Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Hiv på litt sosial angst, dype depresjoner, elendig selvtillit og dårlige erfaringer med menn.

Jeg tror det er liten tvil om at hun sliter psykisk, og hun burde definitivt ha hjelp. Det er vanskelig når hun ikke vil selv da, for meg tok det også noen år før jeg ønsket det og var mottakelig for det..men når jeg først gjorde det førte det til en voldsom forandring (positivt). Skjønner hun ikke at hun vil få det bedre med hjelp?

Det kan selvfølgelig ligge andre ting bak som andre foreslår, det vet jeg jo ikke.

Men jeg synes ellers det høres veldig ut som hun er usikker på seg selv, og deg. Både dine følelser for henne, og hennes for deg. Det kan jo også høres ut som hun har dårlig samvittighet for noe, så jeg tener jo litt på utroskap, som også kan forklare sexmangelen. Samtidig, så kan det være dårlig samvittighet nettopp pga oppførselen.

Du høres ut som en god kjæreste. Det er hun som må innse hun trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 26ce2...1ae
Skrevet

Vet du hva TS?

Dette tyder på mishandling fra din side.

Kort og brutalt.

Skrevet

Hvis hun gjentatte anger prøver å gjøre det slutt med deg, så må du bare innse at det er slutt. Bli enige om hvem som skal ha leiligheten og flytt fra hverandre. Å kjøre henne til foreldrene hennes mot henes vije, sånt gjør man bare ikke!

Skrevet

Tror nok dette handler om TS.

Han er voldelig. Tror jeg.

Skrevet

"Bitchslappet"? Det spiller ingen rolle hva du kaller det. Det er vold. Dersom hun er voldelig mot deg, saa tar du avstand fra situasjonen og faar henne til a aoppsoke hjelp.

Anonymous poster hash: 8d322...352
Skrevet

"Bitchslappet"? Det spiller ingen rolle hva du kaller det. Det er vold. Dersom hun er voldelig mot deg, saa tar du avstand fra situasjonen og faar henne til a aoppsoke hjelp.

Anonymous poster hash: 8d322...352

Hadde noen slått meg så kan du banne på at jeg hadde "bitchslappet" tilbake. Bare fordi hun er jente gjør det ikke akseptabelt å slå andre.

Ts, noe må jo være alvorlig galt her. Ingen "normale" mennesker oppfører seg slik uten en grunn.

Selv ville jeg nok flyttet ut så hun kan smake på om hun faktisk ønsker å slå opp eller ikke.

Anonymous poster hash: a4d7e...d67

• Liker 1
Skrevet

Kjære TS dette kunne nesten min mann skrive for noen år siden :( Måten du beskriver din samboer på høres veldig likt ut slik jeg var for noen år tilbake. Etter mye frem og tilbake så fant jeg ut at det var prevensjon jeg reagerte på. Jeg tåler det rett og slett ikke :( Blir helt gal av det. Du sier at hun hadde sånne anfall en gang i mnd tidligere, og det kan jo stemme med menstruasjonen kanskje? Skikkelig pms? Du skriver at hun har begynt med ny prevensjon for noen mnd siden og at det er i det siste hun har begynt med daglige "anfall". Prøv å snakke med henne om det.

I tillegg så hadde jeg et tilbakefall men myyyye mindre, var bare utrolig sint til tider da jeg var deprimert en periode. Fikk hjelp med dette og ble mitt gamle igjen.

Hun er sikkert veldig fortvilet, tro meg det er utrolig vondt å ha det sånn. Man hater seg selv for måten en er på, men er nesten umulig å kontrollere.

Du sier at du er glad i denne jenta, da råder jeg deg til å være der for henne, prøv å snakke med henne, hvis ikke dette går, skriv brev/mail til henne. Men hun må ha hjelp, enten i form av at hun kutter ut prevensjon og ser om det er det som gjør henne sånn, eller oppsøker lege og blir behandlet for depresjon. Hjelpen finnes, men det er tøft å komme seg gjennom det. Min mann ga meg ikke opp, og nå har vi vært sammen i 11 år, har 3 barn sammen og har aldri hatt det bedre :)

Ønsker deg masse lykke til!

Anonymous poster hash: f5cb3...4fd
  • Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Dama er en dramaqueen fra helvete, og KG-koret skal dytte ansvaret over på mannen? Gratulerer med lavmål i dårlige konklusjoner.

Selvfølgelig er det alltid to i et forhold, men her synes jeg dere går for langt å legge all skyld på han. Det er fort gjort å handle dumt i fortvilelse når partneren er helt irrasjonell. Og nei, jeg forsvarer ikke vold i noen som helst form, men slik det blir framstilt her, er hun verre enn han.

Det virker som hun er lei av forholdet og lei av deg, men ikke har guts nok til å gjøre det slutt. I tillegg virker dere ikke verken løsningsorienterte eller som en spesielt god match. Kanskje på tide å snakke skikkelig sammen uten å bli fysiske, for å finne ut av veien videre. Slik kan dere ikke ha det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...