Suzy Skrevet 26. mai 2004 #1 Del Skrevet 26. mai 2004 Udo's choice har jeg hørt om, men aldri prøvd. Noen som bruker den og kan fortelle meg hva den skal være godt for, hvor mye det koster og hvor man får tak i den??? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 26. mai 2004 #2 Del Skrevet 26. mai 2004 Vet ikke annet en at mamma bruker det.. Smaker vist ikke så alt for godt, og er i alle fall ikke billig - men det er verdt det for det mener hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 26. mai 2004 #3 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg bruker Udo's Choice. Du får det i helsekostbutikker, husker ikke prisen, men mener det er i overkant av 150 kroner for en flaske. Har sett at det finnes på nett rimeliger også, men det har jeg ikke prøvd. Sakset herfra: Her er info om UC Udo's Choice Optimale Oljeblanding Hvorfor essensielle fettsyrer? Omega 3 og omega 6 er de to eneste fettsyrene kroppen ikke kan produsere selv. De utfører mange viktige funksjoner og bør prioriteres høyt i ethvert kostholdsprogram. Mest kjent er deres betydning for hjernen, leddene og hjerte/kar-systemet. Essensielle fettsyrer nærer også de hormonproduserende kjertlene og fremmer immunsystemet og fordøyelsens funksjon. Mange har oppdaget at de også kan fungere utmerket som hudlotion, men de må tas innvortes og i et balansert mengdeforhold. Hva er unikt med Udo's Choice® optimale oljeblanding? Ulikt de fleste omegatilskudd eller fettsyretilskudd som finns på markedet, inneholder Udo's Choice begge de essensielle fettsyrene: Omega 3 og omega 6, samt omega 9, også kjent som det gode middelhavsfettet. Fettsyrene er balansert i det ideelle mengdeforholdet 2 : 1 : 1. Kun friske, organiske lin-, solsikke- og sesamfrø benyttes i pressingen. Det tilsettes også olje fra nattlysurt, havrekim, riskim, lecitin samt mellomlange triglyserider. Essensielle fettsyrer har høy vitalitet og harskner fort når de utsettes for lys, varme og oksygen. Pressingen foregår derfor ved lave temperaturer (under 40º C) , i omgivelser fri for lys og oksygen. Deretter lagres oljen kjølig på mørke flasker. Oljeblandingen skal ikke benyttes til steking, men helles på maten etter at den er ferdig tilberedt, som f.eks. til pizza, pasta, salater osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 26. mai 2004 #4 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg tar også Udo's Choice. Super viktig å få i seg essensielle fettsyrer når man trener mye. Bra for muskler, hjerte/kar, hud/hår og fettforbrenning. Anbefales på det sterkeste. Et rimeligere alternativ er å lage oljeblandingen selv av linfrøolje og olivenolje. Men det smaker noe herk da! De første gangene jeg tok det, brakk jeg meg... :-? Finnes også i kapsler, men er rimeligere med flytende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå