waco Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Hallo, jeg fant en femhundre-lapp på fortauet i stad og ble litt trist på den som mistet den sin vegne. Derfor, om noen har mistet en femhundrelapp og kan fortelle meg i hvilken gate i oslo du mistet den, og kan beskrive hvordan den var brettet, ja da skal du få den da den tilhører deg. 1
t0nje Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Tror det er litt som å leite etter nålen i høystakken, men er ikke mange som hadde gjort det du gjør nå 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 Dette er bare patetisk, vi vet at ingen kommer til å få den. Hele tråden er bare selvforherligelse av deg selv, vi skal se hvilken god person du er for at du føler deg ille på andres vegne, og hvor god du er som tilbyr å gi den tilbake. Anonymous poster hash: 8f2a3...7e5 16
Gjest avocadoen Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Det er nok dessverre ganske umulig å finne den den tilhører.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 Hallo, jeg fant en femhundre-lapp på fortauet i stad og ble litt trist på den som mistet den sin vegne. Derfor, om noen har mistet en femhundrelapp og kan fortelle meg i hvilken gate i oslo du mistet den, og kan beskrive hvordan den var brettet, ja da skal du få den da den tilhører deg. Jeg var i Oslo i fjor høst og mistet mange 500 lapper. Ved Colosseum bla. Bare behold den du. Anonymous poster hash: d1ea8...c9c 1
waco Skrevet 14. februar 2014 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2014 Dette er bare patetisk, vi vet at ingen kommer til å få den. Hele tråden er bare selvforherligelse av deg selv, vi skal se hvilken god person du er for at du føler deg ille på andres vegne, og hvor god du er som tilbyr å gi den tilbake. Anonymous poster hash: 8f2a3...7e5 Kan jo være at noen har flaks da! Da leverer jeg den tilbake. Hadde du gjort det?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #7 Skrevet 14. februar 2014 Kan jo være at noen har flaks da! Da leverer jeg den tilbake. Hadde du gjort det? I og med at du er så uselvisk, kan du ikke donere den til veldedighet hvis ingen gjør krav på den? Det er jo ingen grunn til at du skal beholde den selv, den er jo ikke din? Anonymous poster hash: 8f2a3...7e5 13
Gjest Evans Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 (endret) Om ingen her svarer bekreftende, og du ikke finner eieren etter å ha hengt opp en lapp der hvor du fant den, syns jeg du har gjort deg fortjent til den Edit: Tror det funker dårlig med lapp. Lever den på nærmeste politistasjon om du virkelig vil gjøre det du kan for at 500lappen kommer tilbake til rette eier. Tror det er det eneste "sikre" (tviler på at jeg ville gått til politiet om jeg mista en 500lapp, hadde nok bebreidet meg selv litt for min egen klomsing og gått videre) Endret 14. februar 2014 av Evans
waco Skrevet 14. februar 2014 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2014 I og med at du er så uselvisk, kan du ikke donere den til veldedighet hvis ingen gjør krav på den? Det er jo ingen grunn til at du skal beholde den selv, den er jo ikke din? Anonymous poster hash: 8f2a3...7e5 Yes jeg ga deg likes jeg. Jeg vil jo at eieren skal få den. Selv kommer jeg ikke til å bruke den. Kommer nok til å gi den til en rumener, en narkis eller en annen tilfeldig om ingen gjør krav å pengene. Du da, du kan jo bare beholde alle penger du finner på fortauet kan du ikke? Selv om jeg gir bort en femhundrelapp så er ikke det ett bevis for at jeg er et godt menneske er det det? Akkurat som at du beholder pengene du fnner ikker er noe bevis for at du er noen dårlig menneske, - ikkesant? Til og med det å være anonym og trakassere en som bare ønsker godt, gjør en ikke nødvendigvis til noen dårlig gjør det vel? 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #10 Skrevet 14. februar 2014 Yes jeg ga deg likes jeg. Jeg vil jo at eieren skal få den. Selv kommer jeg ikke til å bruke den. Kommer nok til å gi den til en rumener, en narkis eller en annen tilfeldig om ingen gjør krav å pengene. Du da, du kan jo bare beholde alle penger du finner på fortauet kan du ikke? Selv om jeg gir bort en femhundrelapp så er ikke det ett bevis for at jeg er et godt menneske er det det? Akkurat som at du beholder pengene du fnner ikker er noe bevis for at du er noen dårlig menneske, - ikkesant? Til og med det å være anonym og trakassere en som bare ønsker godt, gjør en ikke nødvendigvis til noen dårlig gjør det vel? Ok, beklager at jeg var uhøflig, mente ikke å såre deg. Det er flott at du vil gi den tilbake, den er godt av deg, det er jeg enig med deg i. Jeg ble bare så irritert fordi det er nesten 100% sikkert at ingen her vil gjøre krav på den, og det vet du og. Anonymous poster hash: 8f2a3...7e5 1
waco Skrevet 14. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2014 Ok, beklager at jeg var uhøflig, mente ikke å såre deg. Det er flott at du vil gi den tilbake, den er godt av deg, det er jeg enig med deg i. Jeg ble bare så irritert fordi det er nesten 100% sikkert at ingen her vil gjøre krav på den, og det vet du og. Anonymous poster hash: 8f2a3...7e5 Gjør det noe da? Jeg skjønner ikke. Det må da vel gå an å forsøke å gjøre noe godt for andre og samtidig komme godt ut av det selv? Javisst vet jeg at det 99% sannsynlig at ingen spør etter pengene, men så gøy det hadde vært om den 1% skjedde! Ingenting av dette avgjør om jeg er dårlig eller godt menneske. Tenk om jeg er et dårlig menneske som forsøker å gjøre noe godt da? Jeg kunne jo gjort som folk flest, bare tatt pengene, beholdt dem selv og ikke sagt noe til noen andre. Etterpå kunne jeg påpekt at jeg er et bra menneske selv om jeg gjør motsatte handlinger.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #12 Skrevet 14. februar 2014 Gjør det noe da? Jeg skjønner ikke. Det må da vel gå an å forsøke å gjøre noe godt for andre og samtidig komme godt ut av det selv? Javisst vet jeg at det 99% sannsynlig at ingen spør etter pengene, men så gøy det hadde vært om den 1% skjedde! Ingenting av dette avgjør om jeg er dårlig eller godt menneske. Tenk om jeg er et dårlig menneske som forsøker å gjøre noe godt da? Jeg kunne jo gjort som folk flest, bare tatt pengene, beholdt dem selv og ikke sagt noe til noen andre. Etterpå kunne jeg påpekt at jeg er et bra menneske selv om jeg gjør motsatte handlinger. Jeg tror ikke du er et dårlig menneske, det har jeg ingen grunn til å dømme deg for. Du er nok en god person. Anonymous poster hash: 8f2a3...7e5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #13 Skrevet 14. februar 2014 Jeg tror ikke du er et dårlig menneske, det har jeg ingen grunn til å dømme deg for. Du er nok en god person. Anonymous poster hash: 8f2a3...7e5 Jeg vil heller være et dårlig menneske som forsøker å gjøre gode handlinger, enn et godt menneske som bare gjøre dårlige handlinger. Det er ikke lett det å prøve å gjøre godt. Folk er mistenktsomme og tenker at agendaer har alle. Ingenting er som det ser ut til være tenker folk. Men akkurat det kan jeg ikke gjøe noe med. Jeg hadde flaks. Først og fremst fordi jeg fant en femhundrelapp, deretter hadde jeg flaks igjen - fordi jeg besluttet å gi den bort om noen etterspurte denAnonymous poster hash: 4a4e5...a49
waco Skrevet 14. februar 2014 Forfatter #14 Skrevet 14. februar 2014 Faens anonymefunksjon. Den forrige meldingen var meg. Selv om jeg gir bort 500 så er det ikke sikkert jeg hadde gitt bort 50 000. Så det er ikke sikkert man er snill selv om man later som man er snill.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #15 Skrevet 15. februar 2014 Jeg skal villig innrømme at hadde jeg funnet en femhundrelapp ville jeg ikke engang vurdert å gå til politiet. Anonymous poster hash: dc355...b21
Gjest New_Girl Skrevet 15. februar 2014 #16 Skrevet 15. februar 2014 Jeg skal villig innrømme at hadde jeg funnet en femhundrelapp ville jeg ikke engang vurdert å gå til politiet. Anonymous poster hash: dc355...b21 Ikke jeg heller.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #17 Skrevet 15. februar 2014 Husker jeg og eksen satt på bussholdeplassen på en benk en dag vi sku hjem. Vi hadde det tungt. Dårlig råd, jeg var psykisk langt nede og vi hadde det ikke noe bra. Så sier hun stille? Er dette dine penger? Jeg ser ned...hun holder en tusenlapp i hånda..... Jeg rister på hodet. Vi ser oss rundt. Så på hverandre. En felles tanke oppsto og hun puttet den i lomma. Så dro vi hjem og brukte de pengene til å ha det ekstra koslig... Ingen dårlig samvittighet... Faen...av og til savner jeg deg så jævlig. Skulle ønske det hadde gått bedre for oss. Håper du har det bra nå....Anonymous poster hash: a6c4e...f5e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #18 Skrevet 15. februar 2014 Faens anonymefunksjon. Den forrige meldingen var meg. Selv om jeg gir bort 500 så er det ikke sikkert jeg hadde gitt bort 50 000. Så det er ikke sikkert man er snill selv om man later som man er snill. Når du finner et så stort beløp, har du selvfølgelig plikt til å levere det til politiet. Alt annet er tyveri. Dersom politiet klarer å spore opp den rette eieren, har du krav på finnerlønn, jeg tror det dreier seg om 10% av beløpet. Jeg kjenner ingen klar grense for hvor store beløp en kan beholde selv uten å gå til politiet, men jeg synes det er rimelig at en kan beholde mynter (beløp opptil 20 kroner) uten å melde fra. Sedler synes jeg det er åpenbart at må leveres til nærmeste politistasjon. Anonymous poster hash: 35944...de3
Gjest lillelarve Skrevet 15. februar 2014 #19 Skrevet 15. februar 2014 Kan ikke hvem som helst si at de mistet en 500-lapp uten at de faktisk har gjort det? Jeg, personlig, ville enten ha gått til politiet (men hvordan skulle de hjulpet, når hvem som helst kunne løyet om å miste penger?) eller beholdt den selv.
EDM Skrevet 15. februar 2014 #20 Skrevet 15. februar 2014 Når du mister en 500-lapp må du jo oppgi for du fant den og evt. anen tillegsinfo. Er ikke bare å ringe til politiet å si at du har mistet en 500 lapp nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå