AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Er i den situasjonen at jeg endelig skal bytte ut servantskapet servanten og blandebatteriet på badet mitt.Jeg har bekjente som er veldig praktiske og flinke til sånt, men jeg lurer på om det er noen lover og regler rundt det å bytte blandebatteri - må det være en godkjent rørlegger som gjør dette?Strengt tatt vet jeg at både mamma og broren min har gjort slike ting hjemme i huset hvor jeg vokste opp, uten problemer og uten lekkasjer i etterkant. Men lurer altså på om det er strengere nå, og om det rett og slett ikke er lov? Anonymous poster hash: 4a1cf...dda
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Det er lov, men du kan slite med forsikring om det går galt. Anonymous poster hash: 0f87d...50e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 AnonymBruker, on 14 Feb 2014 - 23:12, said: Det er lov, men du kan slite med forsikring om det går galt.Anonymous poster hash: 0f87d...50e Skjønner. Men, jeg kommer til å kjøpe disse produktene fra IKEA, og har lest at en del rørleggere uansett nekter å montere blandebatterier fra IKEA. Hvorfor egentlig, fordi de er dårligere enn andre, eller kun fordi rørleggerne ikke får provisjon siden de da ikke får selge "egne" produkter? Anonymous poster hash: 4a1cf...dda
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 De nekter pga penger, ikke alle, men det er noen. Så lenge den personen som skal utføre jobben for deg har erfaring med dette, og har utført det uten problemer tidligere, så skal det ikke bli noen problemer. Den dagen du evt skal selge, kan du jo få en fagperson til å se på det og godkjenne arbeidet. Husk bare å få skrudd igjen stoppekrana for vann mens arbeidet pågår Anonymous poster hash: 72fc0...e27
Filippa90 Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 Jeg kjøpte møblene fra Ikea og selve kranen fra rørlegger, da monterte de uten å si et ord, om det er et alternativ Kranen kosta vel ca 400 kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå