Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gud jeg får sånne razor-burns når jeg barberer musa at jeg blir riv ruskende gal! Jeg tar kun bikinilinja siden jeg har sånne plager, og jeg har prøvd alt for å unngå å bli rød og nuppete; rene, skarpe blader, skrubbing, barberkrem, antibakteriell gele, skylle med kaldt vann, ikke barbere mot hårene, ulike typer blader både for dame og herre, fuktighetskrem og jeg vet ikke hva. Ser uansett ut som jeg har herpesutbrudd fra helvetes 7. sirkel! Voksing er ikke aktuelt for meg har prøvd det flere ganger, både på salonger og selv, ulike typer voks osv., og ble så vondt, sårt og rødt at jeg måtte skulke skole/jobb alle gangene og fikk så inngrodde hår at jeg ikke kunne ha på hverken undertøy eller bukser. Gjør ikke det en gang til.

Så etter å ha hatt så masse razor-burns har jeg nå omtrent permanente "arr" på bikinilinjen:( Skal nå til syden til sommeren så er ganske kjipt å gå rundt å være rød, nuppete, kløende, sår og ekkel:(

Har prøvd hårfjerningskrem også, men da kan jeg ikke holde det såpass glatt/kort at jeg kan vise meg i bikini for det tar ikke på hår som er for korte. Men det er en stund siden da, vet ikke om de tar noe bedre nå?

Eneste jeg ikke har prøvd av hårfjerningsteknikker jeg er kjent med er epilator(som jeg er redd skal gi samme effekt som voksinga) og elektrisk barbering. Vil elektrisk barbering være noe annerledes enn høvel?

Hilsen frøken wannabe herpes...

Anonymous poster hash: bc00d...8ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes ikke deilig ut! Ingen tips fra min side desverre

Skrevet

Jeg har akkurat samme problem!!

Anonymous poster hash: fb2bb...8b9
  • Liker 1
Skrevet

Samme problem her også, så skal følge denne. Dessverre ingen råd fra meg heller for har prøvd det meste. Er ekstremt plagsomt!

Anonymous poster hash: 224d6...9f3
  • Liker 1
Skrevet

TS her; tenke jeg kunne ta å skrubbe huden slik at huden kanskje fornyer seg mest mulig frem til sommeren slik at det er minst mulig arr og dritt der, men jeg må jo finne en hårfjerningsmetode som funker på meg:\

Skrevet

Samme problem her også, har holdt på i snart 10 år med hårfjerning og jeg har aldri sittet igjen med glatt, hårfri hud uten nupper/røde prikker/sår (!) eller utslett. På en god dag er det fint den første halvtimen, men vanligvis er jeg ikke så heldig engang. Jeg blir så misunnelig på folk som vokser seg og så sprader rundt i bikini i to hele uker etterpå. Jeg kan ikke engang sprade samme dag! Og laser er uaktuelt, fordi jeg har lyse hår og helt hvit hud.

Anonymous poster hash: 01ab8...196
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg vil anta at menn flest heller foretrekker et pent frisert kjønnsorgan fremfor et rødt, sårt og nuppete.

• Liker 5
Skrevet

Jeg vil anta at menn flest heller foretrekker et pent frisert kjønnsorgan fremfor et rødt, sårt og nuppete.

TS her, det tror jeg også, men jeg føler liksom jeg må fjerne det som stikker uttafor trusa(det er jo ikke snakk om å ta alt) når jeg skal gå i badedrakt/bikini osv. Tviler på at fremmede(for å ikke snakke om svigermor og svigerfar som vi blir å reise med til syden!) har lyst å se kjønnshåret mitt:P

Skrevet

Det som hjelper meg er å barbere om kvelden før jeg skal legge meg, slik at jeg kan sove uten klær og la området være helt i fred. Tar man på seg truser, bukser og annet rett etter barbering vil friksjonen gjøre huden rød, irritert og nuppete.

Anonymous poster hash: 8df11...b09

• Liker 1
Skrevet

Vel, frisering må også skje i bredden for noen av oss. Alle er ikke født med en perfekt trekant, hos meg er det all over the place. Det ser ikke bra ut med hårvekst utenfor trusa, og bikini er totalt uaktuelt for meg slik jeg ser ut nå, noe som er kjedelig siden jeg trener mye og ser bra ut i bikini bortsett fra skrittet. Dette er ikke for menn, det er for meg selv.

Anonymous poster hash: 01ab8...196
  • Liker 3
Skrevet

Samme her. Har en del som stikker på utsiden. Jeg må bade i badeshorts om sommeren. Enten stikker det hår på siden, eller røde sår/nupper eller lignende. Men ingen selger jo badeshortser til jenter jo :(

Og jeg vil gå i vanlig bikini!

Gjest Eurodice
Skrevet

TS her, det tror jeg også, men jeg føler liksom jeg må fjerne det som stikker uttafor trusa(det er jo ikke snakk om å ta alt) når jeg skal gå i badedrakt/bikini osv. Tviler på at fremmede(for å ikke snakke om svigermor og svigerfar som vi blir å reise med til syden!) har lyst å se kjønnshåret mitt:P

Jeg har et forslag til deg. Bruk pinsett. Hold huden stram mens du napper, så er det ikke så ille. Dette tar en del tid, men trøsten er at håret etterpå ikke vokser i samme takt, så da er det mye lettere å fjerne etterhvert. Smør med en lindrende krem etterpå, for eksempel ACO intimate protective cream. Den får du på apoteket.

Skrevet

Pinsett har jeg prøvd. Endte med inngrodde hår og arr. Jeg vil IKKE anbefale det. Høres nemlig ut som TS har like sart hud som meg. For all del, verdt å prøve ut hvis man vil, kanskje det går bra, men går ikke med meg :(

Skrevet

Jeg har et forslag til deg. Bruk pinsett. Hold huden stram mens du napper, så er det ikke så ille. Dette tar en del tid, men trøsten er at håret etterpå ikke vokser i samme takt, så da er det mye lettere å fjerne etterhvert. Smør med en lindrende krem etterpå, for eksempel ACO intimate protective cream. Den får du på apoteket.

Pinsett har jeg prøvd. Endte med inngrodde hår og arr. Jeg vil IKKE anbefale det. Høres nemlig ut som TS har like sart hud som meg. For all del, verdt å prøve ut hvis man vil, kanskje det går bra, men går ikke med meg :(

Har prøvd å nappe ene halvsiden, men fikk bare samme resultat som når jeg vokset:( Åååååh, jeg blir så frustrert over at huden min må reagere sånn grønnjævelig på noe så idiotisk!! Er så DRITT lei av å plages!:(

Skrevet

Kanskje du burde spandere på deg laserbehandling på bikinilinjen?

• Liker 3
Skrevet

Tålmodighetstrening: pinsett funker fjell for meg.

Har tidenes mest sensitive hud og kan ikke bruke noe parfymert eller barbering uten å se ut som en hummer etterpå

Anonymous poster hash: 00c90...446
Skrevet (endret)

De selger hårfjerningsapparater nå som fjerner hårene med en type lys mot huden. Det er jo noe du kunne vurdere?

Har ikke prøvd det selv, men vurderer det til hår øverst på ryggen.

http://www.silkn.com/flash-and-go/

http://www.pixmania.dk/epilering/braun-pulserende-lysapparat-til-langvarig-harfjerning-gillette-venus-naked-skin/18905125-a.html

http://www.elkjop.no/cms/s-lvKsGQVu8dIAAAE61K5iadZJ/harfjerning-med-lys-gjor-deg-langvarig-harfri?intcid=int1120

Endret av Tøytigern
Skrevet

Gud jeg får sånne razor-burns når jeg barberer musa at jeg blir riv ruskende gal! Jeg tar kun bikinilinja siden jeg har sånne plager, og jeg har prøvd alt for å unngå å bli rød og nuppete; rene, skarpe blader, skrubbing, barberkrem, antibakteriell gele, skylle med kaldt vann, ikke barbere mot hårene, ulike typer blader både for dame og herre, fuktighetskrem og jeg vet ikke hva.

Min kjære her forteller at hun hadde samme problem da hun tok brasilians voksing. Hun kjøpte noe hos hudpleier som skulle strykes på med bomull som gjorde at de øverste hudcellene ble eksfoliert bort. Samtidig fikk hun fjernet inngrodde hår hos hudpleieren, når hun hadde brukt dette hjemme en uke.

Hun brukte dette mot inngrodde hår en lang stund.

Du bør høre hos en hudpleier som utfører voksing, sier hun.

Det skal finnes lotions med fruktsyrer som også motvirker inngrodde hår.

Da kan du bruke denne på huden etter barbering og rens av huden med intimrens.

Men intimrens må du ikke få på slimhinnene dine.

Barber på kvelden.

Skrubb er ikke alltid effektivt pga store korn, Mens denne flasken hun fikk, med en acidisk væske som hun eksfolierte med, hjalp godt.

Hun husker ikke navnet.

Gjest FrkAnna
Skrevet

Heisann! Ikkje godt det der!

Har hatt samme problem, alltid, men sikkert ikkje fullt så gale som deg, stakkar! Bytta ut barberskummet/ geleen med kokosolje for ein mnd sidan, og no ser det mykje betre ut, arrene begynner å forsvinne litt etter litt. Har du prøvd det?

Veit ikkjé med deg, men eg er hvertfall skikkelig frysepinn og må ha det kokvarmt i dusjen for å ikkje få gåsehud, då blir det hvertfall nupper og sår! Håper det ordner seg <3

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du burde spandere på deg laserbehandling på bikinilinjen?

De selger hårfjerningsapparater nå som fjerner hårene med en type lys mot huden. Det er jo noe du kunne vurdere?

Har ikke prøvd det selv, men vurderer det til hår øverst på ryggen.

http://www.silkn.com/flash-and-go/

http://www.pixmania.dk/epilering/braun-pulserende-lysapparat-til-langvarig-harfjerning-gillette-venus-naked-skin/18905125-a.html

http://www.elkjop.no/cms/s-lvKsGQVu8dIAAAE61K5iadZJ/harfjerning-med-lys-gjor-deg-langvarig-harfri?intcid=int1120

Har tenkt på det, men det blir jo ikke med student-økonomien, så blir noen år frem i tid til jeg evt. kan gjøre det. Men må man uansett ikke ha ganske mørke hår for at sånt skal funke? Jeg er veldig lys, selv der nede.

Min kjære her forteller at hun hadde samme problem da hun tok brasilians voksing. Hun kjøpte noe hos hudpleier som skulle strykes på med bomull som gjorde at de øverste hudcellene ble eksfoliert bort. Samtidig fikk hun fjernet inngrodde hår hos hudpleieren, når hun hadde brukt dette hjemme en uke.

Hun brukte dette mot inngrodde hår en lang stund.

Du bør høre hos en hudpleier som utfører voksing, sier hun.

Det skal finnes lotions med fruktsyrer som også motvirker inngrodde hår.

Da kan du bruke denne på huden etter barbering og rens av huden med intimrens.

Men intimrens må du ikke få på slimhinnene dine.

Barber på kvelden.

Skrubb er ikke alltid effektivt pga store korn, Mens denne flasken hun fikk, med en acidisk væske som hun eksfolierte med, hjalp godt.

Hun husker ikke navnet.

Har prøvd sånne eksfolieringsprodukter, både før barbering og voksing uten hell, men jeg kan jo alltids snakke med en hudpleier, skader jo ikke:)

Heisann! Ikkje godt det der!

Har hatt samme problem, alltid, men sikkert ikkje fullt så gale som deg, stakkar! Bytta ut barberskummet/ geleen med kokosolje for ein mnd sidan, og no ser det mykje betre ut, arrene begynner å forsvinne litt etter litt. Har du prøvd det?

Veit ikkjé med deg, men eg er hvertfall skikkelig frysepinn og må ha det kokvarmt i dusjen for å ikkje få gåsehud, då blir det hvertfall nupper og sår! Håper det ordner seg <3

Kokosolje, tja, kan vel alltids prøve, har jo prøvd så mye anna rart, lol:P Hvor får jeg tak i kokosolje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...