Gå til innhold

Biller!!!!!

Nieida

Anbefalte innlegg

Jeg finner til stadighet brune små biller med en brun stripe midt over ryggen, i matskapene mine. Hva er dette og hva kommer det av?

Vasker skapene med jevne mellomrom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, sånne hadde jeg da jeg leide leilighet også. Det var visst melbiller og helt ufarlige. De forsvant hver gang jeg tømte og vasket skapene, men var tilbake noen uker etterpå.

Jeg ville ringt et skadedyrsfirma og fått dem på befaring, jeg. De kan gi deg gode råd - helt gratis! Og dersom det er nødvendig med "utryddelse" gir de deg et tilbud på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kalles fleskebiller..

Trives godt på matrester og spesielt tørrfôr til dyr..

Har dem også.. blir ikke kvitt dem. Ser en i ny og ne.. Tror de fulgte med leiligheten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grinele: Trodde seriøst det stod BRILLER!! og lurte virkelig på hvordan det var å finne brune, små briller i skapet selv om man stadig vasket.... :grinele:

*distre aline lurer fælt på om dysleksi er noe man kan vokse på seg*

sorry for avbrytelsen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Slike har vi og. Bor i skapet sammen støvsugeren og kattmaten. Ekle kryp! Skulle gjærne blitt kvitt de ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grinele: Trodde seriøst det stod BRILLER!! og lurte virkelig på hvordan det var å finne brune, små briller i skapet selv om man stadig vasket.... :grinele:

*distre aline lurer fælt på om dysleksi er noe man kan vokse på seg*

sorry for avbrytelsen... :ler:

Ha,ha :ler: skulle virkelig ønske det var brune små briller jeg fant i skapene mine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike har vi og. Bor i skapet sammen støvsugeren og kattmaten. Ekle kryp! Skulle gjærne blitt kvitt de ja!

Kjøp deg en tett boks til kattematen og unngå å ha kattematrester i skapet. Da sulter dem i hjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Kjøp deg en tett boks til kattematen og unngå å ha kattematrester i skapet. Da sulter dem i hjel :)

Men du skjønner, de eter støv fra støvsugeren og.. Eller brødsmuler og slikt. Og dersom jeg fjerner kattematen flytter de inn i matskapet istedet for, og det vil jeg ikke ha noe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fleskebiller. Man kan også finne dem i tørrmat som mel, gryn og en gang fant jeg faktisk en i oppvaskmaskinpulveret.

Det beste er å vaske skikkelig (de lever også på smuler og andre matrester... bak komfyren f.eks) og oppbevare åpnet tørrmat i tette bokser. (i alle fall en stund). Og kaste gammelt mel o.l.

Jeg har hatt slike et par ganger, og når jeg tar kjøkkenet en skikkelig omgang så forsvinner de faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tørrmat i lufttette bokser. Ikke en bille å se!

(Jeg bor ganske langt syd i verden hvor billeproblemet er større enn i Norge)

Anbefales!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hvis du vasker må du tørke godt opp, biller liker seg når det er litt fuktig. Skikkelig støvsuging av kjøkkenskapene er vel så viktig.

Jeg finner også en og annen, men ikke nødvendigvis der hvor jeg har kattematen. Blir like satt ut hver gang, HATER småkryp på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...