Gå til innhold

Trodde jeg var temmelig sprek, helt til jeg leste i dette forumet :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ganske ny på dette forumet. Det er masse nyttig og interessant å lesa her.

Men noke jeg merker er at jeg syntes mindre om min egen trening. Jeg går noen turer i uka, på en halvtime. Tre ganger i uka løper jeg 20 min på mølla og trener litt styrke, så det blir til sammen rundt en time intens trening (heimetrening, eg har manualar og tredemølle heime). Kostholdet mitt er bra med mykje proteinar og grønnsakar og rene råvarar. Og svetten spruter skikkelig når jeg trener. Men jeg merker at jeg ikke syns det er "godt nok" lenger..... Målet er lavere fettprosent og meir musklar, men ikkje noko fitnessopplegg.

Ka trur dere? E d nok trening for å få litt meir muskler?

Anonymous poster hash: 65289...3e1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du må lære om dette forumet, er å ikke ta alt du leser her så seriøst. Det er en god del gærninger her, ikke ta deg for nær av hva de sier.

Anonymous poster hash: 104dc...9c2
  • Liker 8
Skrevet

Om du vil ha mere muskler er nok veien å gå å rett og slett trene mer styrke. Det er da musklene kommer. Du får ikke muskler av å gå/jogge. Av å trene kondisjon går du som regel ned i vekt om du spiser riktig. Så en kombinasjon av utholdenhetstrening og styrke er bra! :)

Hadde jeg vært deg som vil ha mer muskelmasse ville jeg fått meg et skikkelig styrketreningsprogram for hele kroppen og kjørt gjennom dette programmet 2-3 ganger i uken:)

Maten ser det ut som om du har kontroll på! Lykke til! :)

• Liker 1
Skrevet

Du, hvis du har funnet et opplegg som funker for deg, så synes jeg du skal være fornøyd med det! Det sies jo at den dietten man kan følge over tid er den som funker. Jeg så også et godt ord på en blogg en dag:

"Uansett hvor sakte du løper, løper du fortere enn de som ligger på sofaen".

• Liker 4
Skrevet

Takk og takk, se, det skulle ikke mye til før selvfølelsen kom litt tebake :-D Trene allerede styrke 3 ganger i uka, så fortsette vel som før - bare med bedre mestringsfølelse ;-)

Tusen takk for svara!

Skrevet

Ikke tenk på det du leser her inne. Det viktigste er at du har funnet et opplegg som du trives med og som gir resultater du er fornøyd med :)

• Liker 1
Skrevet

Det du gjør er absolutt bra nok, og du er absolutt bra nok :) Det er du selv som setter grenser for deg. Ikke en gjeng fjåsepærter her inne på KG :)

Anonymous poster hash: 63303...a11
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Styrke 3 ganger i uka er bra det, men det er om å gjøre at du legger på mer vekt etter hvert. Om du løfter for lett får du ikke så bra treningsutbytte. Instuktøren vår i gruppetimene har gitt oss en fin regel, og det er at om vi ikke har noe stort problem med å gjenta en øvelse 10 ganger, løfter vi for lett. Det skal være 10 virkelig tunge repitisjoner. Klarer du bare å løfte 6 med tyngre vekt så er det mye bedre enn å løfte 10 repitisjoner med for lett vekt. Så husk det.

No pain, no gain :)

Endret av lillsunshine
Skrevet

Hei!

Jeg er ganske ny på dette forumet. Det er masse nyttig og interessant å lesa her.

Men noke jeg merker er at jeg syntes mindre om min egen trening. Jeg går noen turer i uka, på en halvtime. Tre ganger i uka løper jeg 20 min på mølla og trener litt styrke, så det blir til sammen rundt en time intens trening (heimetrening, eg har manualar og tredemølle heime). Kostholdet mitt er bra med mykje proteinar og grønnsakar og rene råvarar. Og svetten spruter skikkelig når jeg trener. Men jeg merker at jeg ikke syns det er "godt nok" lenger..... Målet er lavere fettprosent og meir musklar, men ikkje noko fitnessopplegg.

Ka trur dere? E d nok trening for å få litt meir muskler?

Ikke bry deg om det du leser her. Det er mange som garantert ikke er i nærheten av å trene så mye som de gjør eller spise så riktig som de sier de gjør i virkeligheten. Hva er det som gjør at du ikke synes du gjør det godt nok lenger? På meg virker det som om du er sprek og i god form :-)

• Liker 1
Skrevet

Tuuuuuusen takk for all opmuntring folkens!! :-D !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...