Gå til innhold

Lilla - for gutt eller jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jo jeg at alle kan bruke alle farger, men synes du i utgangspunktet at lilla er en jentete eller guttete farge? Bruker mye lilla på datteren min, og opplever at noen tror hun er gutt pga det? Virkelig? For meg er lilla og rosa like jentete.

Anonymous poster hash: e7678...7d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns jenter flest går nesten bare i lilla og rosa, jeg, så for meg høres det litt rart ut at folk tror datteren din er en jente pga. det.

For meg er lilla kjønnsnøytralt. Syns alle farger bortsett fra rosa er det (siden rosa assosieres så veldig med prinsessegreier), men plaggene kan jo være forskjellig. Bruker en del lilla på min gutt (også en fordel å like lilla og rødt, da jeg syns det ofte henger igjen på tilbudsstativene - har bl.a. funnet en del lilla ulltøy), men kjøper ikke klær med blondekant og velger stort sett en mørk eller sterk variant.

• Liker 2
Skrevet

Lilla er jentefarge.

Anonymous poster hash: fda25...e12
  • Liker 1
Skrevet

Sønnen min elsker lilla. Datteren min elsker lilla. Funker som fjell for begge to.

• Liker 3
Skrevet

Synes i utgangspunktet det er "jentefarge", men bruker det på gutta. Sterke farger uten blonder og dill da.

Anonymous poster hash: eac9e...5c4
Skrevet

Lilla er mer jentefarge enn guttefarge, men kan fint brukes til gutter også. Forrige nabojenta mi hadde rommet sitt i lilla farger, lilla vegger og møbler, flere leker. Selv er jeg voksen dame, men ja...jeg liker lilla jeg også, har flere lilla gensere faktisk :)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Lilla er vel mest "jentefarge", men synes i alle fall mørk lilla fint kan brukes på begge kjønn.

Generelt er det vel snitt og detaljer som gjør klær til jente- eller gutteklær, tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet

Bruker mye lilla på datteren min, og opplever at noen tror hun er gutt pga det?

Huh? :klo: Hadde vært mer logisk at mange trodde at en gutt som brukte lilla var en jente. Har inntrykk av at de fleste tenker at lilla er en jentefarge?

( JADA, JEG VET AT ALLE FARGER KAN BRUKES AV BEGGE KJØNN. )

Anonymous poster hash: 97005...4b6

Skrevet

Nå vet jo jeg at alle kan bruke alle farger, men synes du i utgangspunktet at lilla er en jentete eller guttete farge? Bruker mye lilla på datteren min, og opplever at noen tror hun er gutt pga det? Virkelig? For meg er lilla og rosa like jentete.

Det er nok ikke pga lillafargen de tror det...

Min mening er at farger er fint, spesielt på barn, uavhengig av kjønn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns lilla er en jente og homse farge.

Anonymous poster hash: d613f...b97

• Liker 1
Skrevet

Syns lilla er ganske unisex, syns jeg. Spesielt for voksne. For småbarn tror jeg lilla-lilla og varmere lilla-farger er vanligere på jenteklær(?).

Vet ikke hvor gammel datteren din er, men hvis hun er veldig liten og ikke har så mye hår ennå, tror jeg nok ikke lillafargen er det som gjør utslaget for kjønnsforvirringen :) Det er faktisk ikke så lett å se om noen er gutt eller jente hele tiden. Hvis det bekymrer deg veldig, kan du jo bruke litt jentete "pynt". Pannebånd med blomster, en jentete smokkesnor?

Anonymous poster hash: 1ca40...6fc
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes også det er jente farge...:P

Men på alle sambo sine babybilder har han flust med lilla på seg. Vinterdressen han hadde året han ble 3 år var også lilla og knall rosa. Men så har svigers bare gutter, og jeg tipper svigermor lengtet litt :ler:

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg tror ikke jeg har kjøpt noen lille plagg til lillebror, men han har en lilla ullpysj etter storesøster.

Skrevet

Ville aldri brukt lilla på gutt :)

Anonymous poster hash: baa55...b0e

Skrevet

Jeg syns også at lilla er en ganske jentete farge.

Skrevet

Lilla er unisex etter min mening.

Som voksen liker jeg, som kvinne, fargen lilla svært godt. Så jeg har mange lilla klær. Men jeg har enda flere blå klær (og ingen rosa), så jeg vil ikke påstå det har noe med kjønn å gjøre.

Anonymous poster hash: 8193d...4f3
  • Liker 1
Skrevet

Lilla er for jenter.

Anonymous poster hash: d7685...2fe
Skrevet

Jeg synes lilla er unisex. Både sønnen og datteren min bruker lilla iallfall.

Skrevet

For meg er rosa, lilla og rød jentefarger, og blå og grønn guttefarger, da spesielt med tanken på til enten hunder eller små barn der det ellers er vanskelig å se kjønnet.

For eldre barn/voksne er det såklart fritt frem, kun min mening. Hadde jeg arvet unisex klær så hadde jeg nok selv brukt det uansett, bortsett fra rosa på gutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...