Gå til innhold

Gravid med "eksen". Vurderer abort. Fortelle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og "eksen" har vært mye av og på de siste månedene. I det siste har han sagt at han ønsket å starte på nytt med en annen og komme seg ut av forholdet, spesielt etter at vi kranglet. Jeg har kastet opp og vært kvalm de siste ukene, og bestemte meg for å ta gravidtest igår. Tok to til idag, og alle de var positive. Vurderer sterkt å ta abort, er forsatt student og ikke klar for barn. Men skal jeg fortelle "eksen" min om dette? Jeg vet at han kommer til å overtale meg til å beholde, han er skikkelig imot abort. Men samtidig ønsker jeg jo ikke å ha barn med en som egentlig vil gå fra meg... Beholder jeg barnet kommer han mest sannsynligvis til å bli, fordi han føler seg ansvarlig til det og ikke fordi han vil. Og det ønsker jeg jo ikke.. Kan jeg ta avgjørelsen på egen hånd?

Anonymous poster hash: 6b75c...bf7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg ditt eget ønske.

Anonymous poster hash: 19777...9dc
Skrevet

Hadde ikke fortalt det. Ville ikke vært sammen med noen som var sammen med meg pga "tvang". Hadde blitt helt feil for meg. Din kropp, ditt valg ene og alene. Er student selv, og om jeg hadde blitt gravid hadde jeg følt at livet mitt ble ødelagt, så jeg hadde tatt abort. Men jeg har aldri hatt noe særlig til barneønske heller, det kommer jo helt an på hvordan du vil leve livet ditt.

Anonymous poster hash: 453b7...a51

• Liker 1
Skrevet

Jeg og "eksen" har vært mye av og på de siste månedene. I det siste har han sagt at han ønsket å starte på nytt med en annen og komme seg ut av forholdet, spesielt etter at vi kranglet. Jeg har kastet opp og vært kvalm de siste ukene, og bestemte meg for å ta gravidtest igår. Tok to til idag, og alle de var positive. Vurderer sterkt å ta abort, er forsatt student og ikke klar for barn. Men skal jeg fortelle "eksen" min om dette? Jeg vet at han kommer til å overtale meg til å beholde, han er skikkelig imot abort. Men samtidig ønsker jeg jo ikke å ha barn med en som egentlig vil gå fra meg... Beholder jeg barnet kommer han mest sannsynligvis til å bli, fordi han føler seg ansvarlig til det og ikke fordi han vil. Og det ønsker jeg jo ikke.. Kan jeg ta avgjørelsen på egen hånd?

Anonymous poster hash: 6b75c...bf7

Dess lenger du venter jo vanskeligere blir avgjørelsen... Jeg ville tenkt på meg selv og gjort det som var riktig for meg. Hvis det var abort, så ville jeg ikke sagt noe til han da jeg tror det ville gjort det vanskelig for han å vite at du hadde tatt abort.

Skrevet

Egentlig mener jeg at menn burde ha sitt å si i en slik avgjørelse, men i dette tilfellet mener jeg du skal holde tett og ta abort hvis det er det du vil. Et barn vil ikke ha godt av foreldre som er sammen pga tvang. Men pass på at han aldri får vite noe....

Anonymous poster hash: abd9b...f3a

• Liker 1
Skrevet

Ikke si noe, bare gjør det.

Hvis du føler at du må fortelle det bør du i så fall gjøre det etter at du har tatt abort.

Du sier jo det tydelig selv. Du er ikke klar for barn.

Hvis du sier det til ham, vil han overtale deg, og det ender med at du ikke gjør som du egentlig vil selv.

Altså: Ta abort og deretter ta tilling for om du vil fortelle ham det da.

Håper det ordner seg for deg :)

Skrevet

Ta abort, og se deg ikke tilbake.

Anonymous poster hash: c6a6a...09c
Skrevet

Først vil jeg bare si at jeg skjønner at du ikke har det lett og at jeg ikke vil gjøre dette vanskeligere for deg, eller få de til å føle deg nedenfor, men jeg har noen sterke meninger om utfordringen din, hvis du er interessert.

Jeg kan ikke skjønne at folk mener at du ikke skal si noe. Han har all rett til å vite det, det er ikke bare ditt barn. Hvis det er så uaktuelt å få barn med ham så skulle du ikke hatt sex med ham, har man sex så kan man bli gravid. Sånn er det bare og nå må dere ta konsekvensene. Det kan hende han heller ikke vil beholde med tanke på situasjonen deres, men la ham ihvertfall få vite det. Det er uansett ditt valg, så han har i teorien ikke noe han skulle sagt uansett. At du vil gjøre det bak hans rygg sier litt om at du kanskje ikke syns det er helt greit selv heller, eller? Alternativt kan han få oppdra barnet om han så gjerne vil ha det, fedre overlater ansvaret på mødrene ganske ofte, det er ikke noe i veien for at du skal kunne gjøre det samme. Det er samme følelse som får deg til å ikke ville, så du skal ikke ha dårligere samvittighet for det enn fedre som velger å ikke involvere seg i sine barns liv. Det blir selvfølgelig ikke helt det samme i og med at du ville båret frem barnet deres, men livet er ikke alltid lett og det ser ikke ut som det finnes noen enkel løsning på dette. Dere må ta konsekvensene av det dere har gjort. Dere, ikke du alene. Om han vil ha barnet må han gjerne ta det, men det betyr ikke nødvendigvis at du må være involvert videre. Du står ovenfor et utrolig vanskelig valg og må velge det som er best for deg, men husk at du må leve med valget ditt resten av livet, uansett hva det er. Det du ihvertfall burde gjøre uansett hva du velger er å oppsøke amathea klinikken eller lignende for rådgivning før du velger noe. Lykke til, jeg håper du finner den beste løsningen for deg!

Anonymous poster hash: a04ea...e64

Skrevet

Egentlig mener jeg at menn burde ha sitt å si i en slik avgjørelse, men i dette tilfellet mener jeg du skal holde tett og ta abort hvis det er det du vil. Et barn vil ikke ha godt av foreldre som er sammen pga tvang. Men pass på at han aldri får vite noe....

Anonymous poster hash: abd9b...f3a

Veldig enig i dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...