Gjest Sobril Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Vi skal ha andebryst til middag, sammen med stekte grønnsaker og mango i skiver. Jeg har laget appelsinsaus flere ganger før, men denne gangen bestemte jeg meg for å lage en brun saus basert på kraft vi fikk etter stekt kylling her om dagen. Sausen er god - men den er tung og mangler syre. Jeg har heller ikke lyst til å bruke appelsin denne gangen. Vi skal, som sagt, ha mango ved siden av - noe som er litt syrlig - men vil dette holde for å balansere sausen? Vi har verken rødt eller hvitt her hjemme nå, men hvis noen har forslag til frukt eller annet jeg kan stikke og kjøpe, er jeg evig takknemlig
Pawn Hearts Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Når du ikke har vin og ikke vil bruke appelsin, kan du kanskje prøve med sitron eller eddik?
Gjest Sobril Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 Når du ikke har vin og ikke vil bruke appelsin, kan du kanskje prøve med sitron eller eddik? Tror jeg prøver med litt balsamico. Takk
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Balsamico. Evt granateplesirup om du har. Når du sier brun saus, mener du at du har brunet smør og mel i tillegg til kraften, eller er det bare innkokt kyllingkraft? Om det bare er sistnevnte, ville jeg også vurdert lime, som passer godt til mango. Kanskje med litt brunt sukker eller honning i tillegg, slik at det blir ørlite sursøtt. Litt revet frisk ingefær kan også gjøre seg. Anonymous poster hash: 17253...2ab
Gjest BettyBoop Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 Vi skal ha andebryst til middag, sammen med stekte grønnsaker og mango i skiver. Jeg har laget appelsinsaus flere ganger før, men denne gangen bestemte jeg meg for å lage en brun saus basert på kraft vi fikk etter stekt kylling her om dagen. Sausen er god - men den er tung og mangler syre. Jeg har heller ikke lyst til å bruke appelsin denne gangen. Vi skal, som sagt, ha mango ved siden av - noe som er litt syrlig - men vil dette holde for å balansere sausen? Vi har verken rødt eller hvitt her hjemme nå, men hvis noen har forslag til frukt eller annet jeg kan stikke og kjøpe, er jeg evig takknemlig lime?, Hvitvin?
Gjest Sobril Skrevet 14. februar 2014 #6 Skrevet 14. februar 2014 Jeg brukte kraft (mye), vann og ristet ut litt mel også. Etter jeg tok i balsamico forsvant den tunge smaken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå