Gå til innhold

Glufsa

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe problemer med at min mann ikke tar initiativ til sex så det virker jo egentlig ikke som om han synes jeg er frastøtende. Han tar initiativ mye oftere enn jeg, faktisk.

Men han har ved et par anledninger kalt tissen min for "glufsa" og den betegnelsen har jeg bare hørt i negativ betydning tidligere, som om det har en nedlatende betydning? Det var forresten en mann på Kvinneguiden forum som kom med uttrykket.

Mener han det negativt eller er det seksuelt?

Han har litt problemer for tiden med usikker jobbsituasjon og kan det ha noe med oppførselen å gjøre?

Jeg vet ikke en gang hvor han har plukket opp ordet fra, fra hvilket miljø.

Han er ikke typen til å prate mye om sex og damer slik jeg har fått inntrykk av.

Anonymous poster hash: 54660...932
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Har aldri hørt ordet før. Det var ikke akkurat en veldig pen eller erotisk måte å tiltale kjønnet ditt... men mest sannsynlig sier han det bare for å være litt morsom eller noe. Regner med at mannen din ikke snakker ned om kjønnet ditt. Jeg kalte fitten til kona "bollemus" en gang, da ble hun såret. Jeg mente at det var et humoristisk kompliment... av og til er vi gutta bare lite omtenksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Bollemus er jo litt søtt og kan være en kompliment i rette tonefall og setting mens glufsa høres mest ut som kvinnekjønnenes svar på Bermuda-trianglet, det er liksom bare et stort glefsende hull der peniser forsvinner. Jeg tror likevel ikke at mannen din mente det vondt. Det var nok sikkert bare en spøk som slo litt feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør ham hva han mener med det, litt vanskelig for oss å vite hva han mener! Noen sier vel glufsa som noe negativt, mens andre ikke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den litt slafsete eller slapp, eller henger den? Er den ikke som et fast kjøttstykke, men og litt som en deig?

Anonymous poster hash: 3dbeb...c5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært gift i 20 år og jeg er selvfølgelig ikke så trang lenger da jeg har passert 40 - men jeg sier aldri noe til ham om at han er middelmådig utstyrt.

Jeg blir skikkelig sur når jeg tenker på det, men jeg får vondt av ham ved tanke på å slå opp.

Anonymous poster hash: 54660...932
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe noe negativt, bare litt feilslått humor. Jeg er mann og hadde aldri brukt den betegnelsen, men oppfatter det som litt fleipete og humoristisk ment. Ikke å latterliggjøre, bare fleip. Kanskje klønete, definitivt ikke ondsinnet.

Anonymous poster hash: 2aa31...da7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...