Gå til innhold

Kan man være gravid selvom man har hatt mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde mensen i en uke, helt normal. Men er helt forferdelig øm i puppene, og har vondt i livmor/eggestokker, stikkninger og rugninger . Og jeg ble ferdig med menstruasjonen igår. Har aldri hatt så vondt i puppene før. De er hovne og ser litt større ut, melkekjertlene er blitt store, og de er vonde å ta på. Kan man være gravid selvom man har hatt en vanlig menstruasjon?

Skrevet

Jepp, det kan man. Ikke helt vanlig, men ikke uvanlig heller.

Skrevet

Nei. ikke ved normal mens. De som har "mensen" som gravide har annerledes og mindre blødning.

Anonymous poster hash: 06f29...401
Skrevet

Nei. ikke ved normal mens. De som har "mensen" som gravide har annerledes og mindre blødning.

Ikke nødvendigvis. Noen kjører full styrke gjennom hele svangerskapet.

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Noen kjører full styrke gjennom hele svangerskapet.

Det er en myte.

• Liker 2
Skrevet

En runde menstruasjon er relativt vanlig. Min mpr fikk faktisk kraftigere mens en vanlig i den ene gravididteten.

Anonymous poster hash: 27550...ced
Skrevet

Det er en myte. Anonymous poster hash: 06f29...401

Merkelig... Jeg var gravid uten å vite det og jeg hadde mensen... Jeg er nok en myte!

• Liker 2
Skrevet

Merkelig... Jeg var gravid uten å vite det og jeg hadde mensen... Jeg er nok en myte!

Det er ikke dumt å være en myte! Jeg kjenner flere :ler:

• Liker 1
Skrevet

En kan ikke ha MENSEN under graviditeten, men blødninger. Mensen er da slimhinnen i livmoren blir støttet ut, det skjer ikke under graviditeten :-)

Anonymous poster hash: ac0ef...b17
Skrevet

En kan ikke ha MENSEN under graviditeten, men blødninger. Mensen er da slimhinnen i livmoren blir støttet ut, det skjer ikke under graviditeten :-)

Stemmer, men du kan ha blødninger som minner om mensen. Såpass at man tenker "jeg har mensen, jeg er ikke gravid". Og siden mensen på hormonprevansjon ikke er er mensen det heller vil man kunne få de samme blødningnene som man er gravid.

Anonymous poster hash: 27550...ced

Skrevet

Det er helt sant, men man tror jo gjerne det er mensen og kaller den dermed det.

Skrevet

Det er jeg helt enig i :-) med både Akiko og AB 20:16. men det finnes nå fortsatt folk som tror at det faktisk er mensen som kommer ut...

Jeg har selv blødd under halve svangerskapet, men aldri som en mensen. Det er jo fullt mulig at du er gravid, TS.

Skrevet

En venninne av meg fant ikke ut at hun var gravid før i 5. måned! Hun hadde hatt mensen som normalt, og ante ingenting før legen sa det (da hun var hos legen for en helt annen grunn).

Gjest Riskjeks
Skrevet

Nei, det kan man ikke. Men man kan ha regelmessige blødninger.

• Liker 1
Skrevet

Har man hatt sex, kan man være gravid. Ta en test!!!

Anonymous poster hash: 692f9...c65
  • Liker 1
Annonse
Skrevet

Mitt tegn på at jeg var gravid da var sterkere menssmerter...

Skrevet

Ok, takk for svar alle sammen :) Får ta en test just to be sure! :-)

• 1 år senere...
Skrevet

Off... av å lese disse svarene her -så er det vel bare å kjøpe en test..

Gjest Runforit
Skrevet

Off... av å lese disse svarene her -så er det vel bare å kjøpe en test..

Siden tråden er fra februar så vet nok TS svaret nå.....

Skrevet

Siden tråden er fra februar så vet nok TS svaret nå.....

Og jeg snakka for meg sjæl, pr dags dato..

Om så jeg fant en gammal tråd? Hvorfor skal en alltid starte ny tråd på noe det allerede finnes tusen sider om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...