Gå til innhold

kan den kaklehøna bestemme over mine penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har ei søster som tror ho er verdensmester. Jeg fortalte att jeg skal kjøpe meg en ny sofa fordi att den jeg har er stygg. Da sa ho att det var lurt og spare i mange månter før jeg kjøper den og sa att ho kunne være med og se på sofa. Sikkert for og bestemme hvilken. Jeg vil kjøpe den neste uke fordi nå har jeg bestemt meg.

Ho tror att jeg ikke klarer noe selv og jeg føler att det er min sak om jeg kjøper sofa. Jeg forteller ikke ho hva ho skal bruke penger på. Har jeg rett i att ho kan bry seg med seg selv? Hvordan forklarer jeg det? Nå er jeg så sint på ho.

Anonymous poster hash: 657c4...912

Videoannonse
Annonse
Gjest Whitestripes
Skrevet

Er det noe å bli sint for? :klo:
Hun vil sikkert bare være hjelpsom. Jeg ser ikke noe sted i innlegget ditt om at hun har sagt hun vil bestemme noe som helst. Det var et velment råd om at det er lurt å spare før man gjør store innkjøp.

• Liker 4
Skrevet

Hvis hun blander seg opp i dine avgjørelser, så la være å lufte de med henne i forkant.

Bare send henne en melding om at du håndterer dine innkjøp selv.

Og så ignorerer du henne.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Om du ts er så lite oppegående son det høres ut i det innlegget (ja jeg sikter til ordforrådet), så skjønner jeg at søsteren din er overbeskyttende og tror du ikke klarer noe selv.

• Liker 11
Skrevet

Det skjer hver gang jeg skal kjøpe noe eller bestemme meg for noe. Det er nedverdigende og jeg har sett meg lei. Ho korigerer alt og da blir jeg lei meg.

Skrevet

HI er skrevet på dialekt, dette strider mot KGs regler.

Tråden stenges.

Irrlys, mod.

Skrevet

Om du ts er så lite oppegående son det høres ut i det innlegget (ja jeg sikter til ordforrådet), så skjønner jeg at søsteren din er overbeskyttende og tror du ikke klarer noe selv.

jeg er oppegående nok til og bestemme egne møbler i eget hjem tror du ikke det? Jeg gjorde som themis sa og sendte melding om att ho kan ti stille. Ho har prøvd og ringe men jeg tar ikke telefonen.

Skrevet

Du bestemmer selvfølgelig dette selv. Som noen nevner, ikke opplys din søster om hva du planlegger å gjøre heretter. :hug:

Anonymous poster hash: 8e4d0...627
Skrevet

Har du tenkt å kjøpe den på avbetaling så skjønner jeg GODT at hun reagerer.

• Liker 1
Skrevet

Hei TS. Jeg tror du tar din søsters råd i aller verste mening, men jeg skjønner også ut fra det du skriver at du føler deg overkjørt, og at det ikke er første gang.

Du kan godt si til henne at du ønsker å bestemme selv hvordan du disponerer pengene dine, men husk også at ofte kan råd fra de som kjenner oss best være lure! Har du en historie med å ikke pruke penger på en fornuftig måte? Jeg spør ikke for å henge deg ut, men fordi at det kan være en årsak til at hun blander seg.

Det jeg ville gjort, er å sette meg rolig ned å prate med henne om at det, når dere begge er i godt humør.

Anonymous poster hash: 9bdd1...1ad
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...