Gå til innhold

Typen glemte visst valentines, i år også!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så voldsomt opptatt av denne dagen. Men er lei av å ha en kjæreste som aldri skjemmer meg bort med noe som helst. Jeg ringer og bruker minutter på han, jeg kjøper gaver osv.

I dag hadde jeg en av flere viktige eksamener. Han glemte å ønske meg lykke til. Ok. Det er valentines, også glemte han det også.

Da jeg ringte for å ønske han happy valentines svarte han ikke. Fikk melding om dårlige signaler, ringte opp igjen 5 min senere.

intet svar. Ble irritert og ringte 3 ganger til. Da tenkte jeg at det så fikk være. Kom bare til å bli en sur samtale.

Jada, så viser det seg at han er med sønnen sin, fordi det er valentines. Koselig det, for all del. ( Han hadde ikke glemt Valentines dagen, med andre ord)

Meldingen om at han var med sønnen fikk jeg rett etter disse dårlige singnalene hadde gjort det "umulig" å snakke med meg.

Han tror jeg er dum! Jeg vet jo at han var innom eksen for å hente han, og at disse " dårlige" signalene betyr at hun ikke skulle høre han snakke med meg.

3 år og fortsatt ble behandlet som rene elskerinnen.

Anonymous poster hash: 9fac9...3ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han behandler deg sånn fordi du tillater det.

Anonymous poster hash: 111c1...e03
  • Liker 18
Gjest Blanchefleur
Skrevet

Jeg er ikke så voldsomt opptatt av denne dagen. Men er lei av å ha en kjæreste som aldri skjemmer meg bort med noe som helst. Jeg ringer og bruker minutter på han, jeg kjøper gaver osv.

I dag hadde jeg en av flere viktige eksamener. Han glemte å ønske meg lykke til. Ok. Det er valentines, også glemte han det også.

Da jeg ringte for å ønske han happy valentines svarte han ikke. Fikk melding om dårlige signaler, ringte opp igjen 5 min senere.

intet svar. Ble irritert og ringte 3 ganger til. Da tenkte jeg at det så fikk være. Kom bare til å bli en sur samtale.

Jada, så viser det seg at han er med sønnen sin, fordi det er valentines. Koselig det, for all del. ( Han hadde ikke glemt Valentines dagen, med andre ord)

Meldingen om at han var med sønnen fikk jeg rett etter disse dårlige singnalene hadde gjort det "umulig" å snakke med meg.

Han tror jeg er dum! Jeg vet jo at han var innom eksen for å hente han, og at disse " dårlige" signalene betyr at hun ikke skulle høre han snakke med meg.

3 år og fortsatt ble behandlet som rene elskerinnen.

For et stykke slitsomt kvinnfolk du fremstår som, jeg hadde dumpet deg på flekken.

Hvorfor skal han bry seg om en dag som valentine? Hvis du er avhgengig av at han til stadighet gir deg gaver osv har du gått inn i forholdet på feil premisser, og mener du at han gir deg for lite oppmerksomhet i det daglige i form av verbale og fysiske tilnærmelser får du si ifra om det, det nytter ikke å sitte å syte på kg.

• Liker 22
Skrevet

Skal jeg legge til at han har glemt bursdagen min også? Hvis en ikke skal forvente noe oppmerksomhet til jul, valentines, bursdag....hva blir så igjen? Hverdagene fulle av jobb og skole. Når en ikke kan klare å huske på andre enn seg selv, hva er vitsen med å være sammen?

Enig i at det er hverdagen som teller, at samtalene er viktigere enn gaver, og at støtte er viktigere enn gaver. Gaver er jo bare ting og det er forskjellige måter å vise kjærlighet.

Tror egentlig jeg er lei hele egoisten av en mann. Ser jeg rundt meg skal det mye til at han får " best boyfriend og the year award". Tror ikke han en gang er kvalifisert.

Så hadde vel et lite håp om at han i det minste skulle gi meg litt hyggelig oppmerksomhet i dag, men verken eksemaen eller valentines ble husket på. Jeg gir så j.... mye av meg selv. I fjor bakte jeg en stor kake til han på denne dagen. Han glemte hele dagen og da han fikk kaken kom han med blomster langt på kvelden. Fikk høre at søsteren ble sendt for å kjøpe

Så nå gir også jeg f i bursdager, jul og valentines. Det sårer meg, fordi det skal så lite til å vise at den andre er spesiell gjennom noen detaljer. Han husket jo sønnen sin i dag, men å huske den som har stått han nærmest i 3 år, det er for mye å forvente. TS

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg ønsker å gjøre noe ut av valentines tar jeg romantikken i egne hender. Ikveld skal jeg ta med typen på restaurant og spandere på han tenk.... Ønsker du romantikk må du ofte stå for det selv, men det blir like koselig :)

• Liker 6
Skrevet

Skjønner at det er kjipt at han ikke ønsket deg lykke til med eksamen, sånne ting ville jeg også ønsket at typen min skulle husket.. Men valentines? Hvorfor bryr du deg?

Til info er det enkelte av oss som ble dumpet for 2 uker siden.. dagen i dag er ikke den kuleste for de av oss det gjelder heller..

Gjest Blanchefleur
Skrevet

Skal jeg legge til at han har glemt bursdagen min også? Hvis en ikke skal forvente noe oppmerksomhet til jul, valentines, bursdag....hva blir så igjen? Hverdagene fulle av jobb og skole. Når en ikke kan klare å huske på andre enn seg selv, hva er vitsen med å være sammen?

Enig i at det er hverdagen som teller, at samtalene er viktigere enn gaver, og at støtte er viktigere enn gaver. Gaver er jo bare ting og det er forskjellige måter å vise kjærlighet.

Tror egentlig jeg er lei hele egoisten av en mann. Ser jeg rundt meg skal det mye til at han får " best boyfriend og the year award". Tror ikke han en gang er kvalifisert.

Så hadde vel et lite håp om at han i det minste skulle gi meg litt hyggelig oppmerksomhet i dag, men verken eksemaen eller valentines ble husket på. Jeg gir så j.... mye av meg selv. I fjor bakte jeg en stor kake til han på denne dagen. Han glemte hele dagen og da han fikk kaken kom han med blomster langt på kvelden. Fikk høre at søsteren ble sendt for å kjøpe

Så nå gir også jeg f i bursdager, jul og valentines. Det sårer meg, fordi det skal så lite til å vise at den andre er spesiell gjennom noen detaljer. Han husket jo sønnen sin i dag, men å huske den som har stått han nærmest i 3 år, det er for mye å forvente. TS

Du gir jo åpenbart ikke faen.

Det er helt legitimt å gi blanke i slike merkedager som dette, det eneste det handler om er at du ikke har selvtillit nok til å klare deg uten, samt at du trenger så voldsomt med oppmerksomhet for å fungere. Menn - mennesker generelt - har helt individuelle måter å vise sin kjærlighet på. Noen kan finne en bok til deg på et loppemarked, andre drar deg med på telttur til Sverige. Livet er ikke som i "Sex og singelliv" hvor gutta kommer løpende med diamantringer og luksustur til Paris hvor du får shoppe for flere hundre tusen kroner.

Kjærlighet er og bør være gratis. Hvis ikke du evner å vekte hans ord respekterer du heller ikke mannen.

• Liker 4
Skrevet

Gir du ham fordi du gjerne vil ha selv?

Dere ser vel ikke likt på dette.

Valentines er jo ganske nytt..litt sånn påprakket egentlig.

Dere må bli enige om hva dere gjør for å unngå skuffelse.

Anonymous poster hash: f4a84...b1c
Gjest Svampebob1
Skrevet

Vi menn er nok litt enkle, dessverre... Men jeg må innrømme at jeg i løpet av mine 11 år i mitt tidligere samboerskap ikke glemte bort noen av de viktige dagene en eneste gang. Det å finne gaver til henne før bursdag, jul eller høytidsdager var alltid noe jeg tok meg tid til å gjøre riktig for å glede henne.

Det er slik det burde være og jeg hadde vel blitt lei meg selv hvis jeg ikke følte meg spesiell.

Jeg synes du skal ta en prat med han. Du bør få han til å forstå at det er viktig for deg at du føler deg litt verdsatt. Spesielt hvis du føler at du gir en masse og får lite tilbake. Der har jeg vært selv og det gir en veldig tomhetsfølelse over tid hvis man ikke føler man får noe tilbake for innsatsen man selv legger i forholdet.

Alternativet er jo å legge seg på hans nivå, hvis det er det du ønsker. Dvs. at du justerer ned hvor mye du gir av deg selv. Slik vil du ikke føle at det er til ingen nytte ihvertfall.

• Liker 3
Skrevet

Du gir jo åpenbart ikke faen.

Det er helt legitimt å gi blanke i slike merkedager som dette, det eneste det handler om er at du ikke har selvtillit nok til å klare deg uten, samt at du trenger så voldsomt med oppmerksomhet for å fungere. Menn - mennesker generelt - har helt individuelle måter å vise sin kjærlighet på. Noen kan finne en bok til deg på et loppemarked, andre drar deg med på telttur til Sverige. Livet er ikke som i "Sex og singelliv" hvor gutta kommer løpende med diamantringer og luksustur til Paris hvor du får shoppe for flere hundre tusen kroner.

Kjærlighet er og bør være gratis. Hvis ikke du evner å vekte hans ord respekterer du heller ikke mannen.

Det koster ikke mange kronene å sende en hyggelig tekstmelding på morgenen når han står opp da, som f.eks "God morgen jenta mi! Happy valentinesday og lykke til på eksamen!" Jeg vil tro at TS hadde slått seg til ro med noe sånt, det er ikke mer enn det vi damer ber om. Det koster en slikk og ingenting, både hva tid og penger angår.

• Liker 5
Skrevet

Hvis jeg ønsker å gjøre noe ut av valentines tar jeg romantikken i egne hender. Ikveld skal jeg ta med typen på restaurant og spandere på han tenk.... Ønsker du romantikk må du ofte stå for det selv, men det blir like koselig :)

Signerer denne. Jeg har kjøpt inn vin, levende lys, ingredienser til hjemmelaget pizza (italiensk type) og ingendienser til sjokolademousse. :) vi skal lage middagen sammen, og kose oss masse i kveld. Krever ikke at han skal vekke meg med røde roser og sjokolade, vi er begge ansvarlige for å gjøre dette til en koselig dag ( og selvsagt kan man gjøre slikt på andre dager også!).

Det at kjæresten din nærmest overser deg og også glemmer bursdagen din, er ikke noe hyggelig, men du må stå opp for deg selv og kanskje vise ham litt hvordan du ønsker dette skal gjøres? Dere kunne kanskje avtalt på forhånd at dere skal gjøre noe spesielt i dag, og planlagt dagen sammen. Blir ikke mindre hyggelig av den grunn. Kanskje du kan overraske ham med blomster, så husker han kanskje hvor koselig det var til neste år?

Skrevet

Jeg ville satt meg ned å hatt en rolig samtale. Har du fortalt han hvordan du føler det? Og da mener jeg ikke kjefting på telefonen eller sutring her og der.

Gjest Blanchefleur
Skrevet

Det koster ikke mange kronene å sende en hyggelig tekstmelding på morgenen når han står opp da, som f.eks "God morgen jenta mi! Happy valentinesday og lykke til på eksamen!" Jeg vil tro at TS hadde slått seg til ro med noe sånt, det er ikke mer enn det vi damer ber om. Det koster en slikk og ingenting, både hva tid og penger angår.

Vet du hva, jeg hadde blitt skuffet om min mann lot seg fenge av dette valentinstyret. Jeg hadde faktisk blitt forbannet. Valentindagen er en dag skapt av kjøpsstanden for å tjene mer penger, det er helt latterlig å bivåne at dere klarer å kreve at menn skal legge seg ned og blø for denne dagen.

Ang eksamen; igjen, det er DIN eksamen, klarer man ikke å gjøre noe som helst uten at kjæresten skal slikke skosålen din?

Jo det koster for menn. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal tvinges til ting de i utgangspunktet ikke vil. Selvfølgelig vet jeg at min kjæreste unner meg alt godt, ellers hadde man vel aldri vært sammen?

• Liker 5
Gjest Riskjeks
Skrevet

Bare jeg som synes det er rart å skulle feire valentinsdag med sønnen? :klo: Jeg bryr meg null om valentinsdag, men hvis man faktisk ønsker å feire dette, er det vel kjæresten og ikke barnet man skal feire den med? Valentinsdag handler jo om romantisk kjærlighet, ikke foreldre-barn-kjærlighet.

Derfor synes jeg kjæresten til TS høres litt kjip ut - ikke fordi han ikke gir henne gave, men fordi han åpenbart husker på dagen, men ønsker å feire den med sønnen! Og i tillegg ikke tør å snakke med henne på telefonen når han er i nærheten av ekskona... Jeg synes ikke det høres ut som en veldig god kjæreste.

• Liker 9
Skrevet

Ja, hva er vitsen med å være sammen med denne mannen Ts?

Hva sier han når du tar opp alt dette som plager deg?

Og jeg sier igjen, han behandler deg slik fordi du tillater det.

Anonymous poster hash: 111c1...e03

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri bedt om noe. Diamantringer har jeg i hvertfall ikke bedt om. og ikke en gang drømt om. Det er snakk om å føle seg verdsatt. Jeg har valgt å fortsette med han i flere år fordi det er andre ting som er viktigere enn sånne ting.

Uansett ble det en skuffelse å se at han ikke hadde glemt det, men rett og slett latt være å si noe. Jeg har gitt han en krus med sjokoladehjerter, det var i forfjor. I fjor bakte jeg kake. Og i år gjør jeg ingen ting. Skal besøke moren min. Hun fortjener et besøk og en kake.

Hjemme i familien min er det ikke vanlig å glemme hverandres bursdager.

Tror hans væremåte bare er å tenke på seg selv 24/7.

Kjenner at jeg har så mye kjærlighet å gi. Jeg elsker å glede andre. Har mine svake sider også, kan være en smule humørsyk ( muligens det jeg er i dag, på toppen av alt annet). Men det beste er jo å glede noen som trenger det. Noen det betyr noe for.

Dynamikken i hele forholdet er jo død. Da jeg fikk tak i han på telefon sa han at han skulle ringe meg tilbake fordi han satt med munnen full av mat. Deretter hørte jeg ikke et kvekk.

TS

• Liker 1
Skrevet

Signerer denne. Jeg har kjøpt inn vin, levende lys, ingredienser til hjemmelaget pizza (italiensk type) og ingendienser til sjokolademousse. :) vi skal lage middagen sammen, og kose oss masse i kveld. Krever ikke at han skal vekke meg med røde roser og sjokolade, vi er begge ansvarlige for å gjøre dette til en koselig dag ( og selvsagt kan man gjøre slikt på andre dager også!).

Det at kjæresten din nærmest overser deg og også glemmer bursdagen din, er ikke noe hyggelig, men du må stå opp for deg selv og kanskje vise ham litt hvordan du ønsker dette skal gjøres? Dere kunne kanskje avtalt på forhånd at dere skal gjøre noe spesielt i dag, og planlagt dagen sammen. Blir ikke mindre hyggelig av den grunn. Kanskje du kan overraske ham med blomster, så husker han kanskje hvor koselig det var til neste år?

Har gitt han oppmerksomheter i alle årene vi har vært sammen. Hverdager og spesielle dager. Har spandert middag på han mange ganger. Kjøpt sexy undertøy, kjolen han ville se meg i, bakt kake, lagd julestrømpe, kalender, julegaver til han og julegaver til sønnen. Hvor mye skal til? TS

Skrevet (endret)

Har gitt han oppmerksomheter i alle årene vi har vært sammen. Hverdager og spesielle dager. Har spandert middag på han mange ganger. Kjøpt sexy undertøy, kjolen han ville se meg i, bakt kake, lagd julestrømpe, kalender, julegaver til han og julegaver til sønnen. Hvor mye skal til? TS

Han gir deg vel julegave og bursdagsgave? Enten den er stor eller liten. Jeg gjør også alt dette for min kjære, men det er fordi jeg liker å skjemme han bort.. Plager meg ikke at jeg ikke får alt jeg gir til han, som gaver tilbake.

Endret av brl
Gjest Blanchefleur
Skrevet

Jeg har aldri bedt om noe. Diamantringer har jeg i hvertfall ikke bedt om. og ikke en gang drømt om. Det er snakk om å føle seg verdsatt. Jeg har valgt å fortsette med han i flere år fordi det er andre ting som er viktigere enn sånne ting.

Uansett ble det en skuffelse å se at han ikke hadde glemt det, men rett og slett latt være å si noe. Jeg har gitt han en krus med sjokoladehjerter, det var i forfjor. I fjor bakte jeg kake. Og i år gjør jeg ingen ting. Skal besøke moren min. Hun fortjener et besøk og en kake.

Hjemme i familien min er det ikke vanlig å glemme hverandres bursdager.

Tror hans væremåte bare er å tenke på seg selv 24/7.

Kjenner at jeg har så mye kjærlighet å gi. Jeg elsker å glede andre. Har mine svake sider også, kan være en smule humørsyk ( muligens det jeg er i dag, på toppen av alt annet). Men det beste er jo å glede noen som trenger det. Noen det betyr noe for.

Dynamikken i hele forholdet er jo død. Da jeg fikk tak i han på telefon sa han at han skulle ringe meg tilbake fordi han satt med munnen full av mat. Deretter hørte jeg ikke et kvekk.

TS

Haha.

Tror du han bryr seg om alt slitet for kaken din? Han bryr seg om at du er der for han, han setter sikkert pris på at du lager middag innimellom og at man er sammen - og trives sammen.

Tror du han vet hvor "mye" jobb det ligger bak denne kaken din? Hadde han bedt om at du skulle bake den? Jeg synes jeg ser den mannen som ser på en kake som den ultimate kjærestegaven.... Hadde sagt at du hadde hatt analsex i 4 timer hadde jeg skjønt deg, men ærlig talt? Get a grip. Ingenting av det du sier tilsier at han kun tenker på seg selv. Han har kanskje ikke samme forhold til bursdager som deg?

Du sutrer noe vannvittig og jeg håper at typen din ser lyset en dag. Kanskje det er på tide å finne seg et realt manne-manne-bein som kan lage hjertekaker til deg mens han står i sitt rosa forkle og synger en liten trall?

• Liker 5
Skrevet

Nei, jeg tror ikke dere forstår helt hva jeg prøver å si. Angripes og oppfattes som en bortskjemt drittunge.

Kutter jeg ut, da har vi ikke noe forhold. Jeg er forholdet. Jeg er sammen med en mann som husker seg selv. Det eneste vi har igjen er sex.

Som sagt. Han ringer når det har gått lang tid, og jeg ikke har ringt. Da er han sjalu og lurer på om jeg er sammen med noen andre. Jeg har da aldri vært sammen med andre. Jeg er på jobb eller skole. Jeg ringer hver dag. Jeg husker viktige dager, er der for han når han er syk, er der for han når han har en dårlig dag, er der for han når han har fått gode nyheter. Jeg er stemor, rådgiver, julenissen, elskerinne, forlovede. Jeg er der på minuttet når det er noe.

Men han kan jo finne seg en ny stemor og ste bestemor hvis jeg ber om så mye. Nok er nok.

Å bli tatt for gitt er ikke noe hyggelig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...