randomnice Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Etter å ha spist rundt 1200 kalorier rundt 1 år, har jeg nå gått ned 20 kg og har lyst til å slutte og telle kalorier, men det så skjer da er at jeg går opp i vekt, jeg vet jeg ikke spiser alt for mye, men alikevel raser vekten opp. Er forbrenningen min helt ødelagt, eller kan det være en annen grunn? må også si at jeg beveger meg mer nå etter jeg sluttet å telle.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Jeg tror det kommer av at du har ligget såpass lavt med kalorier over så lang tid. Anonymous poster hash: 83843...aa9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 Kroppen suger til seg all næringen du kan få, fordi du har ligget altfor lavt på kcal. Mye av det du har lagt på deg er nok vann. Anonymous poster hash: 595ad...57b
Gjest Runforit Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Hva er alder, høyde og vekta nå da? Hvor aktiv er du? Trener du noe?
Gjest Nanne70 Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 Kroppen din er lettere, dermed forbrenner du også mindre enn du gjorde da du var tyngre. I tillegg vil kroppen i en periode tilstrebe sin tidligere vekt, så det er egentlig nå "kampen" begynner. Du må regne med 1-3 år før kroppen har stabilisert seg på nåværende vekt. Noe av det beste du kan gjøre for å vedlikeholde vekten, i tillegg til kostholdet, er å trene en kombinasjon av styrke og utholdenhetstrening.
randomnice Skrevet 14. februar 2014 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2014 Hva er alder, høyde og vekta nå da? Hvor aktiv er du? Trener du noe? 20, 160cm, 59kg men har økt til 63 på veldig kort tid. Etter jeg sluttet å telle kalorier går/(prøver å jogge) 2-3 ganger i uken, ca en time.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #7 Skrevet 14. februar 2014 Følger med på denne tråden TS. Jeg har dessverre akkurat samme problem som deg... Slanket meg 30 kg, og nå, 1 år etterpå, fungerer ingenting, går opp i vekt med kaloriunderskudd og trening.. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Prøver å gå ned 3 kg, men de sitter bom fast!Anonymous poster hash: 3ddff...101
Pringle Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 1-3 kilo kan være vann/glykogen som kommer tilbake straks man slutter å slanke seg. Derfor bør man peile seg inn på 1-3 kilo mindre enn der man vil være. Eller er vekta på vei opp?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #9 Skrevet 14. februar 2014 1-3 kilo kan være vann/glykogen som kommer tilbake straks man slutter å slanke seg. Derfor bør man peile seg inn på 1-3 kilo mindre enn der man vil være. Eller er vekta på vei opp? Jeg kan ikke svare for TS, men jeg sikret meg 3 kg for mye ned (disse gikk jeg dog opp igjen fort) deretter er vekten min på vei oppover igjen.. Oppover og oppover..Anonymous poster hash: 3ddff...101
randomnice Skrevet 14. februar 2014 Forfatter #10 Skrevet 14. februar 2014 Jeg hadde et ønske om å gå ned til 50 kg, for så å stige noen kg, men vekten kom aldri lenger ned enn 58kg. kroppen min bare nektet å gå ned mer, derfor tenkte jeg at jeg skulle si meg fornøyd på 59kg, men når jeg plutselig begynner å gå opp, så blir jeg skikkeligt frustrert. Hvis alt dette bare er vann, hvor lenge må jeg vente før det forsvinner?
smartjente Skrevet 14. februar 2014 #11 Skrevet 14. februar 2014 Kan også kanskje ha noe av at de dagene de ikke teller kalorier, småspiser du uten å tenke over det, siden du ikke tenker på at du skal skrive det ned?
randomnice Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #12 Skrevet 15. februar 2014 Kan også kanskje ha noe av at de dagene de ikke teller kalorier, småspiser du uten å tenke over det, siden du ikke tenker på at du skal skrive det ned? Ts her: jeg vet at jeg småspiser, men det er kun gullerøtter og selleri, og det er langt i fra nok til at vekten min går opp.
Gjest Runforit Skrevet 15. februar 2014 #13 Skrevet 15. februar 2014 20, 160cm, 59kg men har økt til 63 på veldig kort tid. Etter jeg sluttet å telle kalorier går/(prøver å jogge) 2-3 ganger i uken, ca en time. Om du har ligget på 1200 kcal over lang tid så har du nok mistet mye muskelmasse. Med mindre muskelmasse så får du lavere forbrenning da muskler brenner fett. Det vil ta noe tid før muskelmassen bygger seg opp igjen så fremt til du har spist nok og trent hardt nok så musklene får bygget seg opp igjen så vil du ha noe lavere forbrenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå