Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen her har mistet eggløsningen/hatt uregelmessig mens, og at årsaken trolig var overvekt?

Kan jeg spørre hva du veide når dette skjedde, og hvor mange kilo du måtte gå ned før eggløsning kom tilbake og syklusene ble stabile igjen?

Anonymous poster hash: bea03...fe5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

Jeg vet ikke 100% sikkert på at det er overvekten som gjør at jeg ikke har eggløsning hver måned, men det er nok trolig det:/ Hvertfall er det ikke positivt.

Jeg veier 105 og fikk beskjed om at det vil hvertfall hjelpe å gå ned 10 kilo, selv om jeg trenger å gå ned mye mer for å være normalvektig. Men det kunne også hende at jeg hadde uregelmessig mens pga. langvarig bruk av p piller som igjen går utover eggløsningen.

Kan jeg spørre om din situasjon? Har du hatt uregelmessig lenge?

Anonymous poster hash: 7e4b0...6ed
Skrevet

Rart hvordan vekten spiller inn for noen og ikke for andre.

• Liker 1
Skrevet

Når jeg veide ca 100kg hadde jeg svært uregelmessig mens - laange sykluser. Gikk ned til rundt 73kg og ble (nesten) helt regelmessig - rundt 30 dagers syklus. Vet ikke helt hvor endringen skjedde, men tror det bedret seg rundt 80-85kg. Nå veier jeg (dessverre) drøyt 90kg, og har blitt mer uregelmessig igjen. Ikke så galt som det var. Eggløsning påvist både da jeg var 100kg for 6 år siden, og nå.. Men det er klart at jo kortere syklus, jo oftere mulighet for graviditet.

Har forresten også pcos.

Anonymous poster hash: 0a72b...9ed
Skrevet

er det sånn det er, jo kortere syklus, jo oftere mulighet for graviditet?

Anonymous poster hash: bbbf3...8ef
Skrevet

Spørs hva du mener med for kort. Den må jo være lang nok til å være normal. For kort er heller ikke bra. Men ellers så er det jo engang slik at man har 3 x så stor sjanse til å bli gravid, med tanke på pr syklus, om man har syklus på 30 dager enn syklus på 90 dager.

Skrevet

Det er ganske interessant hvordan enkelte er veldig sensitive når det kommer til vekt og hormonbalanse, og andre ikke. Jeg har PCOS. Jeg er 170 høy. Veier jeg 62-65 kg (maksvekten min) og slurver med kostholdet tuller syklusene seg til. Med en gang jeg er flink på kosthold og trening stabiliserer det seg. Holder jeg meg på 55-60 kg har jeg stabile sykluser på 28 dager med påvist eggløsning.

Anonymous poster hash: 5f75b...00b
Gjest Trøffel
Skrevet (endret)

Helt greit med relativt korte sykluser. Så lenge lutealfasen (perioden mellom eggløsning og menstruasjon) er lang nok til at et befruktet egg rekker å feste seg før det skylles ut med menstruasjonsblodet. Hvis en kvinne har lutealfaser kortere enn 12 dager, så kan det være vanskeligere for henne å bli gravid:

http://hvordanbligravid.com/egglosning/lutealfasen/

Endret av Trøffel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...