AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Hei dere som er litt moteinteresserte! Vet dere om noen messer i Norge / Europa som skal holdes i 2014? Gjerne med fokus på mote, treningsmote/sportsmote. Noen tips? Anonymous poster hash: ad6f7...db1
Sails Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 (endret) Det er veldig mange messer, men som oftest er det handelsmesser hvor produsenter og agenturer viser frem produktene for neste år til butikkledere og lignende. Januar/februar og juni/juli er tiden dette går av stabelen. For eksempel ble nettopp Norsk Moteforum avholdt, CIFF i København og ikke minst Pitti Uomo i Italia. Kjenner ikke til noen motemesser for "folket" desverre, vet ikke hvor normalt det er. Endret 14. februar 2014 av Sails
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 Det er veldig mange messer, men som oftest er det handelsmesser hvor produsenter og agenturer viser frem produktene for neste år til butikkledere og lignende. Januar/februar og juni/juli er tiden dette går av stabelen. For eksempel ble nettopp Norsk Moteforum avholdt, CIFF i København og ikke minst Pitti Uomo i Italia. Kjenner ikke til noen motemesser for "folket" desverre, vet ikke hvor normalt det er. Tusen takk Sails! Jeg visste ikke at det var forskjell på motemesser for vanlige folk og bransjen, men det er nettopp slike du nevner som er av interesse! Har du tips til juni/juli? :-)) Anonymous poster hash: ad6f7...db1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Tusen takk Sails! Jeg visste ikke at det var forskjell på motemesser for vanlige folk og bransjen, men det er nettopp slike du nevner som er av interesse! Har du tips til juni/juli? :-)) Anonymous poster hash: ad6f7...db1 Anonymous poster hash: ad6f7...db1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har aldri opplevd at vanlige folk deltar på messene. Jeg forstår ikke helt hva du skal gjøre der? Anonymous poster hash: 22505...346 2
Sails Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Tusen takk Sails! Jeg visste ikke at det var forskjell på motemesser for vanlige folk og bransjen, men det er nettopp slike du nevner som er av interesse! Har du tips til juni/juli? :-)) Anonymous poster hash: ad6f7...db1 Så vidt jeg vet finnes det faktisk ingen motemesser som er åpne for alle. Jeg er ganske sikker på at alle de store motemessene er kun for innkjøpere og de som er i butikkbransjen. Som AB over meg sier så forstår ikke jeg heller hva du skal gjøre der, da messene er lagt opp for innkjøp.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 Så vidt jeg vet finnes det faktisk ingen motemesser som er åpne for alle. Jeg er ganske sikker på at alle de store motemessene er kun for innkjøpere og de som er i butikkbransjen. Som AB over meg sier så forstår ikke jeg heller hva du skal gjøre der, da messene er lagt opp for innkjøp. Mulig jeg skrev klønete - men ja, det er nettopp messer ifm innkjøp jeg er på utkikk etter :-) TS Anonymous poster hash: ad6f7...db1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #8 Skrevet 18. februar 2014 Mulig jeg skrev klønete - men ja, det er nettopp messer ifm innkjøp jeg er på utkikk etter :-) TS Anonymous poster hash: ad6f7...db1 Skal du starte eget firma? Jeg skjønner ikke hva du skal og da blir det litt vanskelig å komme med tips. Anonymous poster hash: 22505...346 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #9 Skrevet 18. februar 2014 Skal du starte eget firma? Jeg skjønner ikke hva du skal og da blir det litt vanskelig å komme med tips.Anonymous poster hash: 22505...346 Jeg forstår ikke helt hva du mener her? Jeg har jo skrevet at jeg er på utkikk etter motemesser ifm innkjøp.. :-) Anonymous poster hash: ad6f7...db1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #10 Skrevet 18. februar 2014 Jeg forstår ikke helt hva du mener her? Jeg har jo skrevet at jeg er på utkikk etter motemesser ifm innkjøp.. :-) Anonymous poster hash: ad6f7...db1 Så du jobber allerede med klær, men vet ikke når det er messer? Anonymous poster hash: 22505...346 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #11 Skrevet 18. februar 2014 Så du jobber allerede med klær, men vet ikke når det er messer?Anonymous poster hash: 22505...346 Jeg forstår ikke behovet for å være så spydig? Spiller det noen rolle hva jeg gjør? Det eneste jeg spør om er om noen kan gi meg tips til motemesser. Har du ikke svar på dette - evt ikke ønsker å svare meg på dette - så foreslår jeg at du dropper å svare i det hele tatt. TS :-) Anonymous poster hash: ad6f7...db1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #12 Skrevet 18. februar 2014 Jeg forstår ikke behovet for å være så spydig? Spiller det noen rolle hva jeg gjør? Det eneste jeg spør om er om noen kan gi meg tips til motemesser. Har du ikke svar på dette - evt ikke ønsker å svare meg på dette - så foreslår jeg at du dropper å svare i det hele tatt. TS :-) Anonymous poster hash: ad6f7...db1 Jeg er ikke spudig, men hvis jeg skal foreslå relevante messer for deg må jeg jo nesten vite hva du skal. Anonymous poster hash: 22505...346 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #13 Skrevet 18. februar 2014 Jeg er ikke spudig, men hvis jeg skal foreslå relevante messer for deg må jeg jo nesten vite hva du skal. Anonymous poster hash: 22505...346 Ok, jeg ønsker å dra på messer for inspirasjon, muligens kommer man også over noen interessante merker ol. men, Er det ikke dette de aller fleste slike messer er til? Eller er det noe jeg har misforstått? TS :-)Anonymous poster hash: ad6f7...db1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #14 Skrevet 18. februar 2014 Ok, jeg ønsker å dra på messer for inspirasjon, muligens kommer man også over noen interessante merker ol. men, Er det ikke dette de aller fleste slike messer er til? Eller er det noe jeg har misforstått? TS :-)Anonymous poster hash: ad6f7...db1 På en måte er det jo det, men det er jo for at innkjøperne skal bli inspirert. Hvis du er privatperson er det ingen som hadde tatt seg tid til å vise deg varene sine, de er jo der for å få til avtaler og tjene penger. De som jobber med dette jobber nesten døgnet rundt når det er messer og har ikke tid til provatpersoner. Jeg tror du kanskje blander messer med noe annet? Motevisninger og slikt kan jo privatpersoner gå på, men ofte må man ha invitasjon. Anonymous poster hash: 22505...346 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #15 Skrevet 19. februar 2014 På en måte er det jo det, men det er jo for at innkjøperne skal bli inspirert. Hvis du er privatperson er det ingen som hadde tatt seg tid til å vise deg varene sine, de er jo der for å få til avtaler og tjene penger. De som jobber med dette jobber nesten døgnet rundt når det er messer og har ikke tid til provatpersoner. Jeg tror du kanskje blander messer med noe annet? Motevisninger og slikt kan jo privatpersoner gå på, men ofte må man ha invitasjon.Anonymous poster hash: 22505...346 Haha, nå går vi i sirkel. Men jeg skal ta deg på ordet at du oppriktig prøver å hjelpe. Jeg sier jo at jeg er interessert i typiske motemesser, og avklarer for Sails over at ¨ja, gjelder slike som er for bransjen¨, mao vil jeg ikke være der som privatperson. TS :-) Anonymous poster hash: ad6f7...db1
Wolf Skrevet 19. februar 2014 #16 Skrevet 19. februar 2014 Som nevnt over har du Norsk moteforum på sjølyst, akkurat vært. Neste er 11-17 august. Berlin "bread&Butter" er 8-12 juli. Morsom messe som foregår på gamle flyplassen i Berlin. København bellasentret. Usikker på dato.Men pleier å være uka før Oslo. Düsseldorf har også en stor messe usikker på dato der også. Italia er høyaktuelle spesielt den i Milano. Anbefaler deg og abo på Norsk Moteforum. Eller søke litt på nettet.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #17 Skrevet 19. februar 2014 Som nevnt over har du Norsk moteforum på sjølyst, akkurat vært. Neste er 11-17 august. Berlin "bread&Butter" er 8-12 juli. Morsom messe som foregår på gamle flyplassen i Berlin. København bellasentret. Usikker på dato.Men pleier å være uka før Oslo. Düsseldorf har også en stor messe usikker på dato der også. Italia er høyaktuelle spesielt den i Milano. Anbefaler deg og abo på Norsk Moteforum. Eller søke litt på nettet. Tusen takk for et detaljert svar Wolf! Dette skal sjekkes ut :-) Anonymous poster hash: ad6f7...db1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #18 Skrevet 19. februar 2014 og avklarer for Sails over at ¨ja, gjelder slike som er for bransjen¨, mao vil jeg ikke være der som privatperson. TS :-) Anonymous poster hash: ad6f7...db1 Ok, da beklager jeg for det fikk jeg ikke med meg. Meld deg inn i Norsk moteforum ja, de sender ut påmelding i god tid. Anonymous poster hash: 22505...346
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #19 Skrevet 19. februar 2014 Ok, da beklager jeg for det fikk jeg ikke med meg. Meld deg inn i Norsk moteforum ja, de sender ut påmelding i god tid.Anonymous poster hash: 22505...346 Aha! Tusen takk for godt tips! Det skal jeg gjøre :-) Ts Anonymous poster hash: ad6f7...db1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå