AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Min kjære har fått seg jobb på andre siden av landet og vil at jeg skal flytte med han. Jeg svarte at jeg flytter ikke til andre siden av landet med en jeg ikke er forlovet med. Hvis jeg skal flytte fra alt kjent og kjært så skal jeg ha et løfte fra han om at han er seriøs i forhold til vår fremtid. Han ble sur og sa at jeg presset han til en forlovelse. Var dette dumt av meg? Vi har jo snakket om å gifte oss før og han har jo ikke sagt at han ikke ville. Er det så mye bedre å presse noen til å flytte? Anonymous poster hash: de5b4...a46
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Jeg er helt enig med deg. Jeg hadde også hatt behov for en "forsikring" før jeg hadde gått for noen så drastiske endringer i livet mitt. På den annen side forstår jeg at han reagerer. "Fri nå eller la meg gå". Han ser på det som et ultimatum, og ikke noe han faktisk får ha kontroll på selv. Det er ikke lenger hans valg. Prøv å forklar for han at det er tryggheten du trenger. Hvordan, er jeg ikke helt sikker på. :S Anonymous poster hash: e2d01...408 2
Pingting Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 En forlovelse kan brytes, en forlovelse du har presset frem enda lettere. Den tilliten og tryggheten du vil ha er vel heller noe som bør være et godt utgangspunkt for planer om ekteskap - ikke noe du trenger å få bekreftet og nærmest skapt gjennom en forlovelse. Dere er bare nødt til å kommunisere sammen, og finne løsninger som fungerer for begge. Alle må kompromissere i forhold, klarer man ikke det eller må man gå med på løsninger som man egentlig ikke er villig til - så er kanskje ikke forholdet det rette å bli værende i? 4
Wiola Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Hvor lenge har dere vært sammen? Det høres kanskje litt ut som at: "Enten må du fri til meg, eller så er det slutt". Er ikke sikkert du mente det slik, men det kan være at han oppfattet det slik, og at han dermed følte seg litt presset. Har han presset deg til å flytte da? Eller har han bare sagt at han vil du skal bli med? Jeg kan også skjønne din situasjon, spesielt dersom dere har vært sammen over lang tid. Du kan jo prøve å snakke med ham. Forklar ham at du ikke mente å presse ham til noe, men at for din del, så er det å flytte med ham et stort steg, og at du derfor har behov for å føle deg 100% sikker på ham og deres forhold.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 Han sier at han ikke vil gifte seg, og du krever en forlovelse? En forlovelse skjer når man blir enige om å gifte seg. Mannen vil ikke gifte seg. Hvordan kan du ikke se at du er totalt urimelig? Det er helt greit av deg å be om en alvorsprat, hvor går dette forholdet, hva vil vi, er det oss to etc. Det forstår jeg godt at du trenger, og det er rett og rimelig å snakke om dette før en eventuell flytting. Å kreve forlovelse, er derimot helt borti natta når mannen har sagt at han ikke ønsker å gifte seg. Anonymous poster hash: 7a098...fa7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #6 Skrevet 14. februar 2014 Hvor lenge har dere vært sammen? Det høres kanskje litt ut som at: "Enten må du fri til meg, eller så er det slutt". Er ikke sikkert du mente det slik, men det kan være at han oppfattet det slik, og at han dermed følte seg litt presset. Har han presset deg til å flytte da? Eller har han bare sagt at han vil du skal bli med? Jeg kan også skjønne din situasjon, spesielt dersom dere har vært sammen over lang tid. Du kan jo prøve å snakke med ham. Forklar ham at du ikke mente å presse ham til noe, men at for din del, så er det å flytte med ham et stort steg, og at du derfor har behov for å føle deg 100% sikker på ham og deres forhold. vi har vært sammen i 4 år og er i slutten av tyve-begynnelsen av tredve årene. Jeg vil bare at han skal gjøre noe for å vise meg at han mener alvor med oss to. For meg ville en forlovelse gi meg den tryggheten jeg trenger for å satse så hardt på et forhold at jeg forlater alle jeg kjenner til fordel for et liv med han! Men det siste jeg vil i verden er selvfølgelig at han skal fri til meg fordi han føler seg presset. Anonymous poster hash: de9bf...9b6
Gjest Whitestripes Skrevet 14. februar 2014 #7 Skrevet 14. februar 2014 Verken forlovelse eller giftemål er noen som helst garanti for noe, og å nærmest presse noen til å forlove seg mot sin vilje, er vel oppskriften på tvil og dårlig stemning. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 eeeeh? en forlovelse er ingen garanti for forholdet i det hele tatt. kan ta like fort slutt om man er forlova. syns det er idiotisk av deg å si slikt. han ville du skulle flytte med, det burde vel si sitt ang at han faktisk tar det seriøst Anonymous poster hash: 3947c...999 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #9 Skrevet 14. februar 2014 Han sier at han ikke vil gifte seg, og du krever en forlovelse? En forlovelse skjer når man blir enige om å gifte seg. Mannen vil ikke gifte seg. Hvordan kan du ikke se at du er totalt urimelig? Det er helt greit av deg å be om en alvorsprat, hvor går dette forholdet, hva vil vi, er det oss to etc. Det forstår jeg godt at du trenger, og det er rett og rimelig å snakke om dette før en eventuell flytting. Å kreve forlovelse, er derimot helt borti natta når mannen har sagt at han ikke ønsker å gifte seg. Anonymous poster hash: 7a098...fa7 Han har ikke sagt at han ikke vil gifte seg. Vi har snakket om det før og han ønsker også å gifte seg, men han ser nok for seg at det er om litt lengre tid enn meg... Jeg "krever" ikke noe mere giftemål enn han "krever" at jeg flytter med han... Anonymous poster hash: de9bf...9b6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #10 Skrevet 14. februar 2014 han har i tillegg sagt han ikke vil gifte seg. det må du faktisk bare forholde deg til. å presse noen på den måten er latterlig Anonymous poster hash: 3947c...999
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #11 Skrevet 14. februar 2014 eeeeh? en forlovelse er ingen garanti for forholdet i det hele tatt. kan ta like fort slutt om man er forlova. syns det er idiotisk av deg å si slikt. han ville du skulle flytte med, det burde vel si sitt ang at han faktisk tar det seriøst Anonymous poster hash: 3947c...999 selvfølgelig er det ingen garant. Ingenting er sikkert. Det er jeg jo fullstendig klar over. Men JEG føler meg likevel tryggere om vi hadde lovet hverandre noe. Anonymous poster hash: de9bf...9b6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #12 Skrevet 14. februar 2014 han har i tillegg sagt han ikke vil gifte seg. det må du faktisk bare forholde deg til. å presse noen på den måten er latterlig Anonymous poster hash: 3947c...999 Det har han ikke sagt, han har sagt at han vil gifte seg tidligere, men jeg ønsker at deg skal skje litt fortere... Anonymous poster hash: de9bf...9b6
Wiola Skrevet 14. februar 2014 #13 Skrevet 14. februar 2014 vi har vært sammen i 4 år og er i slutten av tyve-begynnelsen av tredve årene. Jeg vil bare at han skal gjøre noe for å vise meg at han mener alvor med oss to. For meg ville en forlovelse gi meg den tryggheten jeg trenger for å satse så hardt på et forhold at jeg forlater alle jeg kjenner til fordel for et liv med han! Men det siste jeg vil i verden er selvfølgelig at han skal fri til meg fordi han føler seg presset. Anonymous poster hash: de9bf...9b6 Ok, så dere flytter i såfall for godt? Har han tenkt på deg i denne vurderingen, eller har han basert alt på egne behov? Hva er f.eks jobbmulighetene dine over der? Skal du også jobbe eller er det kun ham? Vurderer han å bli hjemme dersom du ikke flytter med ham eller drar han uansett? Jeg tenker at svaret på disse spørsmålene kanskje kan gi deg litt svar på ting i fht. ham, og hva han tenker. Dersom man ønsker å gifte seg med en person er det jo vanlig å ta den parten med i beregningen. Dere har jo vært sammen såpass lenge, så dersom han på egenhånd velger å flytte uavhengig av om du blir med eller ei synes jeg det høres litt rart ut. Da ville det jo vært normalt å forhøre seg med den andre parten før man takker ja til et slikt tilbud, spesielt dersom det er snakk om å flyttr for godt, og ikke bare over en liten periode. Jeg vet ikke om jeg ville vært villig til å satse alt på en person som kun hadde tatt beslutninger basert på seg selv, og sine ønsker. Men jeg vet jo ikke om det er slik det er i denne situasjonen da?
Gjest Kathakombine Skrevet 14. februar 2014 #14 Skrevet 14. februar 2014 For meg hadde det at hadde spurt om jeg ville flytte med han til det nye stedet vært forsikring nok om at han mente alvor med meg. Så kommer det en del andre ting inn i bildet, er det jobb til meg der innenfor det yrket jeg trives godt i. Jeg er ikke villig til å gå ned i lønn og jeg ønsker heller ikke å la han forsørge meg, jeg ønsker å bidra til min egen forsørgelse. Jeg er derimot ikke så redd for å flytte til nye steder, venner får jeg alltids på en eller annen måte. En forlovelse er ingen garanti for evig lykke, ei heller et ekteskap, så den biten er ikke viktig for meg. Jeg har venner som har vært samboere i mange år uten planer om å gifte seg og som lever bra sammen. Jeg har også venner som giftet seg tidlig og som er skilt i dag. Det er flere av de gifte venneparene mine som har skilt lag enn de samboende venneparene. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #15 Skrevet 14. februar 2014 Ok, så dere flytter i såfall for godt? Har han tenkt på deg i denne vurderingen, eller har han basert alt på egne behov? Hva er f.eks jobbmulighetene dine over der? Skal du også jobbe eller er det kun ham? Vurderer han å bli hjemme dersom du ikke flytter med ham eller drar han uansett? Jeg tenker at svaret på disse spørsmålene kanskje kan gi deg litt svar på ting i fht. ham, og hva han tenker. Dersom man ønsker å gifte seg med en person er det jo vanlig å ta den parten med i beregningen. Dere har jo vært sammen såpass lenge, så dersom han på egenhånd velger å flytte uavhengig av om du blir med eller ei synes jeg det høres litt rart ut. Da ville det jo vært normalt å forhøre seg med den andre parten før man takker ja til et slikt tilbud, spesielt dersom det er snakk om å flyttr for godt, og ikke bare over en liten periode. Jeg vet ikke om jeg ville vært villig til å satse alt på en person som kun hadde tatt beslutninger basert på seg selv, og sine ønsker. Men jeg vet jo ikke om det er slik det er i denne situasjonen da? Jeg holder på å skrive på masteren min, så jeg er mobil for øyeblikket, men til høsten tenker jeg også å få meg jobb der. Tror ikke det er så vanskelig for meg å få jobb. Jeg ønsker ikke å flytte dit for godt, han kunne nok tenke seg å bli der ettersom det er hans hjemby. Alt er nok stort sett basert på hans behov ja, jeg har ikke noe behov for å flytte dit, men han vil veldig gjerne ha den jobben og jeg vil ikke være den som nekter han å følge drømmene sine... Samtidig har han jo sagt at han ikke tar den jobben om jeg ikke er enig. Anonymous poster hash: de9bf...9b6
Gjest Kathakombine Skrevet 14. februar 2014 #16 Skrevet 14. februar 2014 Jeg holder på å skrive på masteren min, så jeg er mobil for øyeblikket, men til høsten tenker jeg også å få meg jobb der. Tror ikke det er så vanskelig for meg å få jobb. Jeg ønsker ikke å flytte dit for godt, han kunne nok tenke seg å bli der ettersom det er hans hjemby. Alt er nok stort sett basert på hans behov ja, jeg har ikke noe behov for å flytte dit, men han vil veldig gjerne ha den jobben og jeg vil ikke være den som nekter han å følge drømmene sine... Samtidig har han jo sagt at han ikke tar den jobben om jeg ikke er enig. Anonymous poster hash: de9bf...9b6 Bor dere i din hjemby nå?
Mrs.Under Skrevet 14. februar 2014 #17 Skrevet 14. februar 2014 Skjønner du har lyst på ring, men forholdet blir ikke bedre og sterkere om du " griner" deg til ringen. Han har bedt deg flytte med, han vil at du skal være sammen med han. Ville han ikke hatt deg, hadde han nå benyttet sjansen til å flytte aleine lagt vekk fra deg. Stol på han, han elsker deg nok. Og vil han gifte seg, så er det HAN som skal fri til deg 1
Wiola Skrevet 14. februar 2014 #18 Skrevet 14. februar 2014 Jeg holder på å skrive på masteren min, så jeg er mobil for øyeblikket, men til høsten tenker jeg også å få meg jobb der. Tror ikke det er så vanskelig for meg å få jobb. Jeg ønsker ikke å flytte dit for godt, han kunne nok tenke seg å bli der ettersom det er hans hjemby. Alt er nok stort sett basert på hans behov ja, jeg har ikke noe behov for å flytte dit, men han vil veldig gjerne ha den jobben og jeg vil ikke være den som nekter han å følge drømmene sine... Samtidig har han jo sagt at han ikke tar den jobben om jeg ikke er enig. Anonymous poster hash: de9bf...9b6 Da har han jo tatt deg med i vurderingen, og det virker for meg som at han ønsker å satse på dere to. Jeg synes du bør vurdere dette uavhengig av om det blir frieri eller ei. Han har allerede vist deg at han ser for seg en fremtid med deg, så ikke stress med forlovelse og greier. Det kommer når han føler seg klar for det. Om du "presser" ham til det vil jeg tro at det heller kan ha en motsatt effekt.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #19 Skrevet 14. februar 2014 Bor dere i din hjemby nå? Ja, og det er jo hit jeg vil flytte tilbake, er jo litt redd for at jeg ikke får han med på det nå når vi flytter til hans hjemby... Anonymous poster hash: de9bf...9b6
Gjest Kathakombine Skrevet 14. februar 2014 #20 Skrevet 14. februar 2014 (endret) Ja, og det er jo hit jeg vil flytte tilbake, er jo litt redd for at jeg ikke får han med på det nå når vi flytter til hans hjemby... Anonymous poster hash: de9bf...9b6 Kan jeg spørre hvorfor det er viktigere å bo på din hjemplass enn på hans hjemplass? Det er jo gjerne aberet når man treffer en person fra et annet sted, den andre har jo ofte like stor tilknytning til sitt hjemsted som du selv har til ditt og det jeg ofte opplever er at det er mannen som må oppgi sin hjemplass fordi kvinnen ikke fikser å bo noe annet sted enn sitt hjemsted. Noe jeg syns er rart.. må jeg innrømme. Endret 14. februar 2014 av Kathakombine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå