AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Jeg forstår ikke helt dette med master card og renter. Jeg har DNB studentpakke. Har denne mnd. brukt litt for mye på mastercardet til at jeg kan betale det ned, og vil heller derfor betale ned resten (1000 kr) neste mnd. Det jeg lurer på er hvordan rentene beregnes. Beregnes det per dag ut fra resterende beløp? Nom. rente per mnd. av benyttet kreditt. p.t. 1,55% (eff. p.t. 20,27% p.a.) også står det rentefritt gebyr inntil 45 dager. Jeg har alltid trodd at det er fra den 15-15 i hver mnd., altså 30 dager rentefritt. Har alltid betalt ned før, derfor alle disse dumme spørsmålene? Det er tydelig at jeg ikke kan så mye om økonomi Noen som kan forklare meg? Anonymous poster hash: caa46...e34
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Bruker du kortet ditt mellom 1. og 28. februar må du betale dette beløpet (eller evt avdrag på 200 kr) innen 15. mars. Etter denne datoen påløper det renter på 20,27 % av det du har brukt på mastercardet. Anonymous poster hash: 99d8c...eda
nojac Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 Den rentefrie perioden går fra f eks, 1. januar til forfallsdatoen 15, februar. Det betyr at du får 45 dager rentefritt på det du kjøper den 1. men bare 15 dager på det du kjøper den 30. Altså INNTIL 45 dager rentefritt. Renten beregnes som du sier pr dag ut fra resterende beløp. Utsetter du en måned får du et tillegg på 1,55 % på restbeløpet. I tillegg har noen kort et månedsgebyr ved rentebærende saldo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå