Gå til innhold

De sier vi må ha med godteri eller liten gave hver gang vi er på besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstra mi har 3 barn, og vi bor i samme bygd. De 2 største ungene er i trassalderen og skriker og vræler for hver minste lille ting..

Vi besøker hverandre ofte, og de siste mnd har søstera mi mannen hennes sagt at vi ikke kan komme på besøk uten å ha med enten søtsaker eller en liten oppmerksomhet til hver av ungene, for da begynner de å skrike og de får de ikke i seng. Er ikke det litt urimelig når man bor nært hverandre og sees ofte? Når de er på besøk hos meg pleier jeg å finne fram leker og kjøper alltid inn litt ekstra godt, baker kanskje en kake.. Men å måtte kjøpe ting til 3 unger hver gang man stikker hodet innom, er ikke det litt sært? :s

Anonymous poster hash: 9160c...53e
Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Veldig sært! Da hadde jeg heller sagt at hun får kjøpe inn godterier eller leker som hun gjemmer og tar frem når dere er på besøk. Fullstendig urimelig å be om gaver når dere besøker hverandre såpass ofte.

• Liker 34
Skrevet

Veldig sært, og foreldrene lager ris til egen bak her.

Løsningen på spinnville, gnålete unger som ikke vil legge seg, er IKKE å be alle gjester om å ta med godteri. Det er å angripe problemet fra helt gal vinkel!

• Liker 31
Skrevet

Veldig sært! Da hadde jeg heller sagt at hun får kjøpe inn godterier eller leker som hun gjemmer og tar frem når dere er på besøk. Fullstendig urimelig å be om gaver når dere besøker hverandre såpass ofte.

Fullstendig urimelig å be om gaver uansett. Gaver er ikke noe man ber om å få.

Anonymous poster hash: 65492...227

• Liker 29
Skrevet

Nesten barnevernet neste....De ødelegger de små bortskjemte krapyla på den måten

• Liker 1
Gjest Sindre2014
Skrevet

Høres ut som god barneoppdragelse...

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Fullstendig urimelig å be om gaver uansett. Gaver er ikke noe man ber om å få.

Anonymous poster hash: 65492...227

Det har du selvfølgelig helt rett i!

Skrevet

Ingen bedre losning paa hylende unger enn en god dose sukker...

Jeg hadde sagt tvert nei. Fullstendig urimelig.

• Liker 4
Skrevet

Det syns jeg virkelig hørtes veldig sært ut ja.

For ikke å snakke om hvor bortskjemte barna skal bli hvis de må få noe hver

gang noen besøker dem.

Da lærer de seg i hvert fall ikke å bli glade i å hilse på slektninger.

Da lærer de seg å se frem til nye gaver.

Skulle jeg kjøpt godteri eller gaver hver gang jeg besøkte barna til mine

søsken hadde jeg blitt blakk og barna hadde vel mest sannsynlig ikke

hatt tenner igjen i munnen av alle godteriene :fnise:

Skrevet

Høres helt vanvittig ut. Jeg hadde sagt tvert NEI, og at det faktisk til barnas beste, da den virkelige verden uten for deres 4 vegger ikke fungerer sånn at man bare får og får.

Man skal da ikke belønnes på forhånd for å oppføre seg og ha normal folkeskikk!

• Liker 1
Gjest shockgirl
Skrevet

Jøss. Spesiellt. Hadde ikke kommet på tale.

Greit at unger trasser. Min kan være helt jævlig innimellom, men dette høres ikke bra ut.

Her virker det som at ungene bestemmer.

Skrevet

Ungene må jo lære seg at de ikke alltid kan få det de vil ha, den kampen er jo bedre å ta når de små... Så foreldrene får heller ta et tak i seg selv å oppdra barna sine.

Skrevet

Takk fo bekreftende svar. jeg vet jo det her er helt teit.

Skal sies at de ikke er slik mot alle som kommer på besøk. Søstera mi og mannen hennes er veldig opptat av å fremstå som en "perfekt familie".

Jeg har allerede prøvd å si at det er idiotisk at det skal være sånn, men de bruker argumenter f.eks at vi tjener godt(bedre enn de) og at vi derfor har råd til å gi de en liten oppmerksomhet.

Sier jeg at jeg ikke orker å komme hvis vi må ta med noe blir de sur på oss.. så det er bare helt håpløst

Skrevet

Takk fo bekreftende svar. jeg vet jo det her er helt teit.

Skal sies at de ikke er slik mot alle som kommer på besøk. Søstera mi og mannen hennes er veldig opptat av å fremstå som en "perfekt familie".

Jeg har allerede prøvd å si at det er idiotisk at det skal være sånn, men de bruker argumenter f.eks at vi tjener godt(bedre enn de) og at vi derfor har råd til å gi de en liten oppmerksomhet.

Sier jeg at jeg ikke orker å komme hvis vi må ta med noe blir de sur på oss.. så det er bare helt håpløst

:hug:

Familie kan være noe herk!

Jeg ville bare sluttet å gå på besøk, og om din søster kommenterer det, så sier du at du ikke ønsker å bidra til hennes hakkende gale barneoppdragelse, eller mangel på sådan.

Du velger hvor du legger lista om de kommer til deg, helt OK å bake, men å begynne med idiotkrav til gjester er tull.

Videre kan du spørre henne om hva hun har tenkt å gjøre med ungene når de er tenåringer om hun har null kontroll på de nå. Høres ut som oppskriften på en "morsom" tenåringstid.

• Liker 1
Skrevet

Å lære barna sine at om man bare skriker høyt nok, så får man det man vil ha er særdeles lite smart.

At du faktisk sier nei til det viser at du har mer peiling på barneoppdragelse enn de selv har, stå på ditt du. Så får hele gjengen bare sitte der å surmule.

Anonymous poster hash: ed28a...c68
  • Liker 6
Gjest lillelarve
Skrevet

Det hjelper ikke å gi gaver eller søtsaker for å få barn til å roe ned eller sove, eller noe som helst! Da blir de vant til å få hele tiden.

Uanseeeett. Det er sært, ja!! Jeg ville sagt nei med en gang, jeg. Hvis hun absolutt vil gjøre dette, be henne kjøpe inn selv.

Skrevet

Ignorer søstera di når det kommer til det der.

• Liker 2
Skrevet

Søstra mi har 3 barn, og vi bor i samme bygd. De 2 største ungene er i trassalderen og skriker og vræler for hver minste lille ting..

Vi besøker hverandre ofte, og de siste mnd har søstera mi mannen hennes sagt at vi ikke kan komme på besøk uten å ha med enten søtsaker eller en liten oppmerksomhet til hver av ungene, for da begynner de å skrike og de får de ikke i seng. Er ikke det litt urimelig når man bor nært hverandre og sees ofte? Når de er på besøk hos meg pleier jeg å finne fram leker og kjøper alltid inn litt ekstra godt, baker kanskje en kake.. Men å måtte kjøpe ting til 3 unger hver gang man stikker hodet innom, er ikke det litt sært? :s

Søsteren din sine barn er dessverre høres det ut for meg veldig veldig materialistiske svin.. BRUK OG KAST SAMFUNN...

Ikke ta med deg ting til de.. Da er du med å støtter opp unna den dårlige oppdragelsen hun gir de barna.. Ta heller med barna hennes på fretex og la de levere ting til de som ikke har noe??

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...