AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Hei. For en liten tid tilbake var jeg en tur på Norsk Salsenter for å sjekke salene til begge hestene mine. Endte opp med å kjøpe 2 nye saler, begge av merket Prestige. Ser nå i ettertid at de er 2-3000 kr billigere på Skoies, Brumbye, Hestehuset m.m. Spurte han ene om de hadde tilbud, men de sa det var veiliende priser fra Equality line (importøren.) Synes det er dårlig gjort å ta høyere pris en veiledende og lurer på hva grunnen til dette er. Greit nok at hun har bygd ett supert anlegg og har en utdannelse som saltilpasser mer en de andre som selger Prestige kanskje har. Men man betaler jo tross alt 850. kr pr time selv om man kjøper sal! Da burde ikke prisene være høyere enn andre steder, da hun tar betalt for ekspertisen utenom. Bortsett fra Prestige selger hun jo nesten bare merker hun har agentur på selv og det er vanskelig å sammenligne priser på. Men i følge en venninne i England er hverken Harry Dabbs eller Frank Baines noe spesielt dyrt der bore, men det kan hun jo prise slik hun vil…. Jeg tviler ikke på hennes ekspertise i det hele tatt, men når hun ikke kan snakke positivt om noen andre salmerker en de hun fører selv, (men samtidig mer en gjerne ville selge Amerigoen min….) får jeg allikevel litt bismak…. Jeg er fornøyd med produktene og tviler ikke på kunnskapen hennes, likevel så føler jeg meg litt lurt…. Kommer nok aldri til å bruke Norsk Salsenter igjen tror jeg. Hva er deres erfaring? Kjenner at mer jeg tenker på det, jo mer irritert blir jeg. Kunne spart rundt 6000 på å kjøpe de salene ett annet sted…. (og likevel ha betalt henne de 4.250,- kr jeg betalte for 5t med salprøving/tilpasning). Vil også si at hun ikke tilpasset noen av salene, de lå fint slik de var…. Anonymous poster hash: c89a0...e08
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Det var jeg ikke klar over, men det var veldig kjekt å vite. Synd om hun priser seg selv ut av markedet. Anonymous poster hash: f9c05...56c
Gjest bustyvel Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 Tja, betaler heller litt ekstra for å få en skikkelig tilpasset sal, men likevel litt dumt at de ligger over normalen i pris, kan fort falle igjennom på det.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Tja, betaler heller litt ekstra for å få en skikkelig tilpasset sal, men likevel litt dumt at de ligger over normalen i pris, kan fort falle igjennom på det. Men er det ikke nettopp de 850 kr. pr time hun tar som skal dekke dette???? Anonymous poster hash: 67a54...d61
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 I tillegg blir hun sur om du kjøper saler andre steder/brukt etter å ha vært hos henne. Hallo, er ikke nettopp det å få tips og råd om hva som passer hesten din det du betaler for? Frank Baines salene koster i snitt 10.000 mer en i England.... Anonymous poster hash: 67a54...d61 1
Gjest Gaea Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Har alltid visst at man ikke kan stole helt og fullt på noen saltilpasser - men det der visste jeg ikke. Akkurat Norsk salsenter fikk jeg nok av da hun prøvde å selge en sal som nærmest lå nedpå manken når man satt i den. Ikke så overraskende, tror dessverre de kommer greit unna med slikt. De drar jo ofte på turer et stykke unna der man må være flere som ønsker ny sal for å kunne komme, da må man si ja til en som passer på stedet, for de drar jo videre. Rekker ikke å sjekke om de selges billigere andre steder da...
Gjest Gaea Skrevet 15. februar 2014 #7 Skrevet 15. februar 2014 Ah, det du skrev om å kun snakke positivt om det de fører selv minnet meg om da en saltilpasser informerte meg om at Amerigo ikke lager saler som passer til andre hester enn de med svai rygg (hun solgte nemlig ikke slike selv). Takk gud for at jeg er skeptisk, kunne gått glipp av drømmesalen min som passet min hest med rett rygg utmerket.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #8 Skrevet 15. februar 2014 Hele hestemiljøet er en smule korrupt. Anonymous poster hash: 564c7...cca 1
Gjest Gaea Skrevet 15. februar 2014 #9 Skrevet 15. februar 2014 Hele hestemiljøet er en smule korrupt. Anonymous poster hash: 564c7...cca Hehehe, ''en smule''...
Gjest bustyvel Skrevet 15. februar 2014 #10 Skrevet 15. februar 2014 Men er det ikke nettopp de 850 kr. pr time hun tar som skal dekke dette???? Anonymous poster hash: 67a54...d61 ja, du sier noe… Mye penger i hest, er vel derfor noen prøver å tyne ut noe overalt.. 1
miramis Skrevet 15. februar 2014 #11 Skrevet 15. februar 2014 Fossum og norsk salsenter er bare drit.
Stormborn Skrevet 16. februar 2014 #12 Skrevet 16. februar 2014 Nå er det en stund siden jeg kjøpte sal først, men trodde det var normalt å sjekke priser litt rundt omkring før man kjøper noe som koster mange tusen? Men ja, jeg har også hørt mye rart om opplegget der... Og når mange nok får vite om dette går det jo bare utover de
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #13 Skrevet 16. februar 2014 Det er ditt ansvar og ditt alene å sjekke priser osv før du handler. Selger har aldri en forpliktelse til å fortelle hvor man kan kjøpe varene billigere. Er du født i går? Anonymous poster hash: 35591...773 3
2shy Skrevet 19. februar 2014 #14 Skrevet 19. februar 2014 Saltilpassing kan være en mare; jeg holdt på i 2 mnd før jeg fant en sal som passet både hesten og meg. Jeg ga opp såkalte "eksperter" og lærte meg heller litt om tilpasning selv. Kontaktet butikker som hadde saler til hjemlån (må bruke laken under) og fant den perfekte salen for mitt bruk til 7500 kr hos Skoies. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå