Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei!

Håper dere kan hjelpe meg med råd i en sak.

Jeg var KJEMPEDUM og bestilte adsl fra Tiscali (selvom mange bekjente advarte meg mot tiscali først).. Det blir jeg straffet dyrt for nå.

Historien :

Jeg bestilte tiscali i begynnelsen av mars (rundt 5) pga at mine foreldra hadde netopp fått det og var fornøyde.

Jeg fikk bekreftelse den 12 på forventet installasjon den 25.03.

Men den 16 ble vi obs på at mine foreldre fremdeles ble fakturert for produktet megasurfer i tilegg til adsl.. Til tross for at de sendte inn oppsigelse når ADSL var oppkoblet slik de ble bedt om på kundeservice.

Jeg ringte inn og bemerket dette og fikk beskjed om at mine foreldre måtte betale for både adsl og megasurfer fordi de hadde oppsigelsetid på produktet.. Jeg kan skjønen denne policyen om man går vekk fra en leverandør og over til en annen.. Men når man bytter til et dyrere produkt hos samme leverandør er det for meg uforståelig..

Så jeg sa da ifra med engang at jeg vil benytte meg av min angrerett og kansellere min ADSL Installasjon( dette var 10 dager før installasjon). Dette sa de var greit og at jeg ikke ville få noen gebyrer for dette. Jeg slår meg til ro med dette og bestiller fra Tele2 i steden.

Jeg kobler opp modemet jeg får fra tele2 rundt den 22 slik at alt skal være klart og reiser utenbys på ferie..

Den 25 ringer bravida meg. og kan fortelle at de har nå koblet opp TiscalI!!!!

Tiscali greide altså ikke avbestille min installasjon på 10 dager..Og det inrømte de på telefon.. " de hadde altfor stor pågang"

Og det mener de at kundene dems skal lide for?

Jeg er jo på dette tidspunktet klar over at et modem står plassert koblet til pcn min og telefonkontakten slik at jeg vil bli tildelt ip adresse og tiscali vil registrere at jeg bruker linjen.. Jeg er utenbys og har ingen mulighet til å gjøre noe med dette.. Men ringer tiscali for å fortelle de at dere vil merke trafikk , men jeg ønsker fremdeles ikke ha dere som leverandør.

Kundebehandler på tiscali si er at jeg kan ta det helt med ro, de akter ikke koble ned sambandet og at jeg heller ikek vil bli fakturert siden jeg har benyttet meg av angrerett...

Jeg er utenbys til rundt den 30 og da kobler tele2 over linjen min..

jeg har opptil nå brukt 5 timer i telefon til tiscali.. og anser saken som avsluttet fra min side..

Helt til det dumper ned en faktura i posten min... Tiscali har fakturert meg for tjenesten... Jeg ringer igjen til tiscali.. som sier at bruk vil bli kreditert .. men jeg kan forvente meg et avbestillingsgebyr,,

HVA?! sier jeg.. og forklarer hele suppa.. Kundebehandler sier igjen at saken skal bli ordnet..

En uke etterpå ringer jeg igjen tiscali...sitter en halvtime i kø for å forvisse meg om at alt er ok.. Jeg er en person som gjør opp for meg og evil være sikker på at saken er løst.

Nei.. der møter jeg tilslutt en sur kundebehandler etter og ha snakket med teknisk avdeling hos tiscali som sier de ikke kan måle trafikk på meg..

Den sure kundebehandleren sier først : " teksnisk får ordne opp i dette "

Men sier jeg.. Dere får nesten ordne med deres internkommunikasjon.. jeg har snart brukt 6 timer i telefon til dere og saken er fremdeles ikke løst..

" ja du får sende en skriftlig klage da vettu"

Etter mye om og men går jeg med på dette, men når jeg spør om den kan sendes på e-post går ikke dette .. " det fanger de ikke opp"...

så nå må ejg sette meg ned skrive et brev og fakse dette..

Hva gjør jeg?! maken til rot..

jeg har allerede skrevet en skriftlig klage.. Men man møter jo en mur av inkompetanse og lite kundevennlig service..

Helt utrolig hva folk på kundeservice der sier..Skylder på andre avdelinger, kaster meg frem og tilbake mellom hver avdeling

ALDRI MER TISCALI sier jeg!

De kan jo virkelig ikke kreve at jeg betaler 1000 kr for at de har installert noe jeg har avbestilt i god tid!! Dessuten har jeg jo angrerett.

Men jeg akter jo ikke betale en faktura på 1000 til dem.. det sverter jo igjen meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare ett råd til (deg og) andre: skal du ordne noe, så gjør det skriftlig! Da blir alt så meget enklere. Og når det skal klages skriftlig, så hold tonen rolig, bestemt, saklig og enkel. Da er saken såååå mye enklere å behandle.

Lykke til!

Gjest Gjesta
Skrevet

Joda, men jeg regnet med at kundeservice gjorde jobben sin. Hvorfor skal jeg som har brukt mange timer i telefon for å kansellere et produkt jeg har avbestilt plages med enda mer surr i denne saken.

Jeg har forresten også sendt 2 eposter som jeg ikke har fått svar på.

Gjest Gjesta
Skrevet

Inegn som har vært borti lignende tilfeller? Med angrerett og hva jeg bør foreta meg? Jeg har sjrevet en roligsinnet klage til de og også forhørt meg med forbrukerombudet.

Skrevet
Inegn som har vært borti lignende tilfeller? Med angrerett og hva jeg bør foreta meg? Jeg har sjrevet en roligsinnet klage til de og også forhørt meg med forbrukerombudet.

Mitt råd er å klage skriftlig og vente på svar. Da ville jeg ha klaget på alt og krevd svar på alt for å si det sånn. Vennlig, men bestemt...

Når du så får et avslag på hele greia så kan du høre med Forbrukerrådet om de kan hjelpe deg. Egentlig jobber de med kjøp av ting og ikke leie av tjenester (som Internett er), men det kan hende de tar en slik sak allikevel.

Hva Forbrukerombudet skulle ha med dette, aner jeg ikke!

Gjest Gjesta
Skrevet

Mulig det var et lite utrykksfeil der..

Men de har jo tross alt koblet opp et produkt jeg har avbestilt innen angrefrist. Og nå skal de ha meg tilå betale for at de internt hos seg ikke har klart og få avbestilt den innenfor rett tid.

Skrevet

Ja, jeg har hørt mye negativt om Tiscali, og jeg har hørt akkurat det samme om Tele2. Senest i vår skulle en venninne få ADSL gjennom Tele2, det var visst store problemer med dette. Kort fortalt kom hun seg aldri på nettet og Tele2 skyldte selvsagt på hennes maskin, men den var det ikke noe som helst galt med. Likevel skjedde det ingenting. Og så kom selvsagt regningen i posten. Venninnen min ble selvsagt sint og ringte og klaget om at hun selvsagt ikke skulle betale for noe hun ikke hadde fått. De nektet først, men etter en skriftlig klage gav de selv heldigvis og hun ville ikke ha mer med dem å gjøre og byttet leverandør. Du kan trøste deg med at du har retten på din side, og det vil nok bli ordnet opp i før eller siden.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ok, takk for svar.

Jeg er veldig fornøyd med tele2.

Jeg får bare gå et par runder med de da.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Fått svar på klage der de skriver :

"

Hei

>

> Beklager sent svar.

> Det står i våre betingelser at det koster 1000 kr å benytte seg av angrefristen. Det er kundens plikt

> å sette seg inn i betingelsene og vi trekker derfor ikke gebyret på 1000 kr."

De har vel ikke lov fakturere når man er innenfor 14 dager kansellering av avtalen?

Angrefrist er noe enhver forbruker har krav på?

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Litt av en suppe, håper det ordner seg.

Litt på siden: noen som kan fortelle meg hva oppsigelsestiden på Tiscali mega surfer er? Skal nemlig selv gå over til bredbånd fra et annet selskap snart.

Skrevet

Jasmin: les hva angrefristloven sier.

Jeg trodde ikke man kunne fakturere en kunde for å bruke angrefristloven. Kanskje de bare har angrefrist som ekstratjeneste? Da kan de ta seg betalt. Men her var det vel sånn at de gjorde en feil. Og så lenge du ikke har mottatt det du har bestilt, så kan ikke de kreve betalt heller.

Hadde kontaktet Forbrukerrådet, jeg. For her virker det som om det sitter kundebehandlere uten nok juridisk innsikt, men med en tom pengesekk å fylle til enhver pris.

Skrevet

"Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til tjenesteyteren etter § 20 innen 14 dager etter at de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Angrefristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått, eller etter 1 år dersom opplysning om angreretten ikke er gitt.

"

Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort.

Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring så langt det er mulig. Dette gjelder ikke kostnader forbrukeren eventuelt skal svare for etter avtale i medhold av tredje ledd. Bestemmelsene i §§ 14 og 15 gjelder tilsvarende for tilbakebetaling av vederlag og tilbakeføring av varer forbrukeren har mottatt i forbindelse med tjenesteavtalen

"

Saken er uansett tatt opp med det lokale forbrukerrådet her. Jeg har bedt om å få ut alle logger.. Men det ser ikke ut til at de gjør noe med det.. til tross for at jeg har krav på det.

Når det gjelder og si opp noe hos tiscali.. dokumenter alt.. Kundeservicen dems er en eneste stor røre!

Gjest bare lille meg...
Skrevet

Har vært borti noe lignende med Tele2.

Nr.1

Det tok de 1 1/2 mnd fra vi bestillte til vi fikk det "innstalert".

Nr.2

pga feil på linja ble det ikke innstalert når det skulle.

Nr.3

Hver gang vi ringte inn for å klage og lure på når det ble innstalert fikk vi høre at det er 5 virkedager fra vi klager til det blir gjort noe! Dette skjedde 3 ganger! altså 15 dager brukte de på å finne feil!

Nr.4

Vi fikk beskjed hos en på kundeservice at feilen var blitt retta og at vi ville ha internett i løpet av dagen etter.

Skjedde det? Nope! På dette tidspunket holdt det på å tippe over for meg når jeg ringte de igjen....

Retta feil? på linja deres? Det har ikke skjedd sier stemmen i andre enden!! Hva f.. er det du sier? Ikke retta? Noen gang? Nope sier han....

Men da betaler jeg ikke noe før jeg har internett sier jeg da. Helt i orden sier han.

Etter mye om og men ringte han meg opp etter å ha sjekka saken litt.

Det vil ta en del dager til før dere har internett sier han...

Bravida mente det var en feil i boksen i blokka her som de måtte rette, men pga ferie ville det ta max en uke!

Kyss meg i ræva sa jeg da!

Skal ike ha internett hos dere da når dere ikke klarer å levere et produkt!

Så kommer det aller beste:

Men bare så du vet det, sier han i andre enden, så er det 1MND OPPSIGELSES FRIST! Så du må bet en mnd extra!!!

Ikke f.. sa jeg! og la på.

nr.5

ringte til selve Tele2 og ikke kundeservice og fortalte alt og sa at jeg ikke gikk med på at det var en mnd oppsigelses frist på et produkt de ikke har klart å gi meg!

det skjønnte de og sletta den regninga som allerede var "sendt" ut..

MAKAN TIL DRITT!!

dette ble langt asså.....

:sjenert:

Skrevet

Har også hatt problemer med Tiscali (og NextGentel og BlueCom).

Jeg husker faktisk ikke helt saken siden NGT tok kaka, men det var i hvert fall slik at tre måneder etter vi hadde bestilt, hadde vi fremdeles ikke fått annet enn et velkomstbrev. Jeg sendte da inn et brev om at vi ikke ville ha deres tjenester allikevel, og at vi ikke kom til å betale de 1000 kronene i gebyr da de ikke hadde gjort noen verdens ting hos oss. Dette var i februar, og jeg har ikke hørt noe siden.

Sambo må ha ringt og snakket med de uten at vi fikk noe tilfredsstillende svar, men jeg husker ikke det.

Mens vi er inne på saken.. *lufte frustrasjon* :P

NGT presterte å informere om at linjen var oppe og gikk, mens det i realiteten ikke var mulig for de å levere til oss!!!! Det sa de da etterpå... I tillegg skulle vi liksom betale de 100 kronene i porto for å sende tilbake ruteren. Ikke f***. Sambo truet med et eller annet, og vips så fikk vi sendelapp i posten ;)

Ang. BlueCom, som vi nå har (og er fornøyd med NÅ), så var det også startproblemer. Montøren ringte og var så fornøyd "nå står jeg på utsiden, kan du komme ned?". Men der sto ingen mann, han hadde reist til feil adresse!! Dermed måtte vi vente over en uke fordi han hadde slurvet med å hente ut riktig adresse fra dataen!

Plutselig drev min samboer 'Senter for livshjelp' også.

:hoho: Ikke spør meg hvor de hadde fått det fra!

Skrevet

uhhh.. først får jeg kreditnota i posten fra tiscali på oppsigelsegebyret.. også får jeg enda et svar der de sier at de opprettholder kravet.. falt av forlengst jeg?

Skrevet
uhhh.. først får jeg kreditnota i posten fra tiscali på oppsigelsegebyret.. også får jeg enda et svar der de sier at de opprettholder kravet.. falt av forlengst jeg?

Du har sikkert sendt flere henvendelser til dem og så har de ikke noe system som ser dette. Så det sitter flere kundebehandlere der og svarer etter "eget forgodtbefinnende"...

Jeg hadde sendt dem brev (med kopi til Forbrukerrådet) at du ikke foretar deg noe mer i saken før Forbrukerrådet har uttalt seg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gjør ikke noe jeg nå.. :) Ringte de istad og der sto kontoen min i 0. Da skjer det vel ikke noe mer.

Jeg sjekket kreditnotaen oppmot fakturaen og de var identiske.

Fin suppe ;D

/Jasmin

Skrevet
Jeg gjør ikke noe jeg nå.. :) Ringte de istad ...

Stol aldri på en telefonsamtale!

Skrevet

Nei.. men da sjekket jeg bare hvor mye som sto utestående der. og han sa 0,- så får de eventuellt sende et nytt krav om det er sånn.. men da kobler jeg inn forbrukerrådet og alle instanser jeg kan..

Det er helt makabert.. jeg ahr bedt om å få ut loggene mine.. både de tekniske og loggene på at jeg ahr gjort henvendelser til kundeservice..(altså historikk) og de fortsetter bare og svare svadasvar.

Tiscali kundeservice sitt ord er verdt nada ihvertfall.. det bør alle her inne huske som har med de og gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...