AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Hei, Bor i et større boligfelt, og blir vekket hver eneste morgen av en hund som står og gneldrer ustanselig. Den holder det gående i gjerne 2-3 timer, og det begynner faktisk å gå utover helsen min fordi det er umulig å sove i det bråket. Problemet er at jeg ikke aner hvem sin hund det er. Jeg er kronisk syk, så jeg er ikke i fysisk stand til å sprette opp av senga mens det pågår. Senere på dagen er det helt rolig. Det virker som om eier bare slipper den ut på verandaen til samme tid hver morgen og bare lar den stå og bjeffe. Jeg har klart å lokalisere hvor i nabolaget bjeffinga kommer fra, en liten høyde hvor det nærmest blir ekko utover hele åsen her. Det vil si at det begrenser seg til kanskje 8 boenheter. Borettslaget er delt inn i flere sameier, så min styreleder vil ikke ha noe med den delen av nabolaget å gjøre. Hvordan får jeg klaget på dette? Skal jeg legge en lapp i alle postkassene? Hilsen utslitt Anonymous poster hash: 6b98a...789
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Heng opp en lapp? Anonymous poster hash: fa6a5...646
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 Må være noe galt med eier som lar dyret gneldre i flere timer, det må da være plagsomt eier å høre på også? Har selv bikkjer og tar dem jo inn om de står ute og bråker...man skal da ta hensyn når man har valgt å skaffe seg dyr. Hadde lagt lapp i postkassene var jeg deg, siden du ikke vet helt hvem som eier dyret. Er jo lov å håpe eier tar det til seg og holder hunden inne. Anonymous poster hash: cd947...857
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Ja jeg tenker at eieren må jo høre bikkja, må være totalt mangel på refleksjon å ikke forstå at det dermed høres minst like godt for alle andre i nærheten. Hadde det vært i 5 minutter midt på dagen så hadde jeg ikke reagert så kraftig, men det begynner før kl 8 og varer og varer..Anonymous poster hash: 6b98a...789
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 Hund med seperasjonsangst? Anonymous poster hash: 5f516...c3b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #6 Skrevet 14. februar 2014 Hund med seperasjonsangst?Anonymous poster hash: 5f516...c3b Meget mulig, men totalt irrelevant hva som er årsaken for min del. Eieren har jo null antenner for nabovett,Anonymous poster hash: 6b98a...789
Gjest heihade Skrevet 14. februar 2014 #7 Skrevet 14. februar 2014 (endret) Åh, bjeffing er faktisk en utrolig ubehagelig lyd å høre på. Man blir jo gal i hodet etter en viss tid. Jeg synes kanskje det høres ut som seperasjonsangst, ja, hvis det er flere timer på morgenen det er snakk om. Skjer det i helgene også? Hvis eier er på jobb når det skjer og dermed ikke er klar over det er sjansen større for at han bryr seg om problemet ditt, enn om han faktsk er hjemme disse timene og allerede bare har latt hunden holde på. Likevel trenger ikke det å bety at han klarer å gjøre noe med det. Endret 14. februar 2014 av heihade 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 Synes synd på hunden også jeg da. Ikke mye ansvar for hverken hund eller naboene sine denne personen som eier hunden. Mine får aldri stå ute og bjeffe, selv om det er midt på dagen, det er jo stressende for både hundene, oss og naboene. Er ute sammen med dem, og går lange turer så de blir slitne, da har de ikke behov for å stå ute og bjeffe. Heng opp en lapp du. Anonymous poster hash: 84778...d81
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #9 Skrevet 14. februar 2014 Fant eier og varslet. De tok det pent, så da håper jeg det blir stille Anonymous poster hash: 6b98a...789 3
Gjest heihade Skrevet 14. februar 2014 #10 Skrevet 14. februar 2014 Det er den beste løsningen. Flott at de tok det på den måten. Det er ikke en selvfølge i verden i dag at folk eier folkeskikk dessverre. Håper det løser seg, både for deg og for hunden som kanskje lider av stress eller angst.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #11 Skrevet 14. februar 2014 Kanskje ikke samme tema, men du skal være glad dem ikke tok det verre. Gamlenaboen lot bikkja drite i hagan til alle naboene og den beit etter andre hunder. Dem puttet hunden aldri i bånd. Så du skal være glad for det. Enkelte folk forstår ikke! Anonymous poster hash: f8a2d...f2e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 Ja, det tok jo ikke mange dagene. Bjeffinga har begynt igjen, fra kl 08 og utover. Dette dreier seg ikke om dyreplageri, men om lek. De har nemlig to hunder i luftegård, hvorav den ene bjeffer intens. Er det virkelig nødvendig å måtte si i fra TO ganger på under en uke? Jeg nekter å la livskvaliteten min gå sønder og sammen for søvnmangel pga en hund som på død og liv må være ute og holde leven Anonymous poster hash: 6b98a...789
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå