AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Jeg har ei jente som nå etter jul har blitt fryktelig skolevei. Jeg sliter hver dag med å få henne opp om morgenen, og jeg må som regel gi opp. Nå har hun vært borte i 2 uker pga influensa. Klarte å få henne på skolen igjen, men så etter to dager er hun tilbake med å ikke vil skolen. Jeg har snakket med henne om hva som er årsaken, men det er ingen årsak. Det jeg tror er at hun har møtt veggen. Det har blitt for mye press med prøver og innleveringer. Hun har sittet enormt mye med lekser etc, så jeg tenker hun kan ha mistet motivasjonen? Hun blir ikke mobbet, og hun mobber heller ikke selv. Hadde samlivsbrudd her for ett år siden, men hun sier det ikke har noe med det å gjøre. Hun virker lei. Jeg har ikke så lyst til å koble inn alt av instanser, vil helst prøve selv først, så det ikke blir så mye styr. Hun har søsken som det fungerer greit med skolen. Hva gjør jeg? Noen som har opplevd lignenede? Anonymous poster hash: d2ce8...deb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Hva med og snakke med skolen? Kanskje hun trenger ett avbrekk midt i uka? På min arbeidsplass har vi en 10 klassing en dag i uka som hjelper oss med varer ol for at han skal få ett avbrekk fra skolen. Anonymous poster hash: 8a2cf...4e6
Tarsan97 Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 Kjenner litt meg selv igjen.... Skjønner godt at de blir lei. Vi er ikke laget for å sitte i ro saå mye som på skolen og i tillegg ha så mye krav. Det skal og sies att de eneste de ble noe av av de jeg gikk i klassen med, var de som var for energiske og utålmodige til å gjøre det bra der. Det er de som har egne businesser osv. Verstingen og klovnen i klassen er i dag kaptein på svære skip. Jeg syns dette er alvorlig for systemet sliter ut smarte og talentfulle ungdommer. Hva med å høre om det går an å få hjelp av en terapeut via helsesøster på skolen ?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Det første du skal gjøre er å ta kontakt med kontaktlæreren hennes, legge frem saken og be om råd. Av og til kan noe så enkelt som det at noen vet at du sliter være nok til at du klarer å gjennomføre skolen. Kanskje det kan tilrettelegges i forhold til prøver og innleveringer og således gjøre skolehverdagen enklere og mer forutsigbar. Anonymous poster hash: ea958...a0f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå