AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Da har jeg nådd målet mitt. Har alltid vært normalvektig, men hatt høy fettprosent. Jeg har hatt et mål om å gå ned i vekt, men har ikke nevnt det til noen ettersom de fleste syns jeg ser veldig slank ut og da vil de fleste anta at du sliter med spiseforstyrrelser, noe som ikke er tilfellet her. Kroppen trenger næring, den fungerer ikke uten og det er destruktivt å ikke gi den nok næringsstoffer. Jeg har kanskje vært litt overfladisk når det gjelder kropp og har gått ned i vekt for å bli helt fornøyd med kroppen. Har alltid vært veldig slank og er vant til dette, men gikk opp flere kg på grunn av dårlig kosthold og lite trening - fortsatte å spise like mye etter at jeg sluttet å trene). Nå har jeg gått ned flere kg de siste seks månedene (trening flere dager i uka og 1700-1800 kcal om dagen) og har nådd målet mitt. Jeg er veldig slank, BMI:en sier jeg er undervektig, men jeg helt fornøyd med kroppen min nå. Har ingen planer om å gå ned i vekt mer. Ville bare dele dette med noen, og jeg er glad for at jeg er fornøyd, for som regel er det jo slik at en "aldri" blir fornøyd. Endelig er målet nådd og nå gjelder det bare å stabilisere vekten. Nå gjelder det å tilføre kroppen sunn mat (litt snop i er lov i helgene) og være fysisk aktiv hvert fall tre dager i uka. Anonymous poster hash: 58748...fbd 1
Pringle Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Så flott - gratulerer! Jeg håper at jeg også kommer dit en dag, at jeg er fornøyd, sukk. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Gratulerer! Det må føles godt å være ferdig, og fornøyd! Håper jeg og kan nå målet mitt om ikke så alt for lenge. Jeg er sånn som du var, slank, men har lagt på meg en del og har høy fettprosent. Hvis jeg sier til noen at jeg slanker meg, rister de på hodet, fordi jeg "er jo slank". Men jeg har jo så mye fett, og jeg vil bli kvitt det, er ikke noe poeng i å drasse rundt på så mye vekt som ikke er til bruk for noe.. bare i veien. Veldig mye av klærne mine er blitt for trange, så jeg kan ikke bruke de, det er så irriterende. Jeg vil gå ned 5 kg eller mer, men vil ikke gå ned for fort, er (irrasjonelt?) redd for å få slapp hud eller strekkmerker hvis det går for fort. Jeg prøver å holde meg på 1600 kalorier per dag, men spiser ofte mer. Hvor mange kilo gikk du ned totalt, TS? Hvis du vil si det Anonymous poster hash: 318b9...2aa
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Hvorfor gratulerer dere når dere ikke vet hvor mye hun veier? Er det greit å slanke seg til undervekt så fremt man selv er fornøyd? Hvis man er slank og er misfornøyd med kroppen sin er det vanlig å trene mer, ikke spise mindre og gå ned i vekt. Jeg er selv tynn og synes jeg har for høy fettprosent, derfor har jeg trappet opp treningen. Jeg teller ikke kalorier og presser meg ned til undervekt. Anonymous poster hash: 31a75...f40
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Takk for gratulasjonene Anonymous poster hash: 58748...fbd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Gratulerer! Det må føles godt å være ferdig, og fornøyd! Håper jeg og kan nå målet mitt om ikke så alt for lenge. Jeg er sånn som du var, slank, men har lagt på meg en del og har høy fettprosent. Hvis jeg sier til noen at jeg slanker meg, rister de på hodet, fordi jeg "er jo slank". Men jeg har jo så mye fett, og jeg vil bli kvitt det, er ikke noe poeng i å drasse rundt på så mye vekt som ikke er til bruk for noe.. bare i veien. Veldig mye av klærne mine er blitt for trange, så jeg kan ikke bruke de, det er så irriterende. Jeg vil gå ned 5 kg eller mer, men vil ikke gå ned for fort, er (irrasjonelt?) redd for å få slapp hud eller strekkmerker hvis det går for fort. Jeg prøver å holde meg på 1600 kalorier per dag, men spiser ofte mer. Hvor mange kilo gikk du ned totalt, TS? Hvis du vil si det Anonymous poster hash: 318b9...2aa Når en er vant med å være ganske slank, vil en automatisk bli misfornøyd og føle seg stor når en legger på seg litt, selv om ikke det nødvendigvis stemmer. I andre øyne var jeg ganske slank, men jeg gikk selv rundt og var misfornøyd, så hvorfor ikke gjøre noe med det og bli fornøyd? Når en i utgangspunktet er normalvektig, er det hardt å gå ned i vekt, men det er bare å smøre seg med tålmodighet og ha selvdisiplin. Det er viktig å få i seg de næringsstoffene kroppen trenger og at den får den næringen den trenger for å fungere i hverdagen. For meg var rundt 1700 kcal helt optimalt, trente 4-5 dager i uka med høy intensitet. Den første måneden gikk jeg sakte men sikkert ned, gjorde denne tabben med å veie meg selv hver dag, noe jeg ikke skulle gjort, for vekten varierer en del i løpet av en dag. Jeg var nøye med å ikke overstige kaloriinntaket, i helgene nøt jeg likevel litt is og potetgull, og av en eller annen grunn, gikk jeg ikke nevneverdig opp i vekt på grunn av dette. På 9 uker gikk jeg ned nesten 5 kg. I julen var jeg ikke så nøye på kaloriene og trente lite, men spiste ikke nok for å legge på meg noe særlig. I midten av januar begynte jeg å trene igjen og passe på å ikke få i meg mer enn 1700-1800 kcal, og på en måned gikk jeg ned 2 kg. Tror ikke du trenger å bekymre deg for slapp hud og strekkmerker dersom du er normalvektig. Jeg gikk ned 7 kg, planen var å gå ned 5-6 kg, så jeg er veldig tynn nå og har ikke planer om å gå ned i vekt mer. Vil bare si at du må passe på å ikke gå ned for mye, og husk; du ser ikke nødvendigvis resultatene i ditt eget speil hjemme på badet. Det er det som er litt skummelt, at du ikke selv ser at du har hatt vektnedgang. Jeg kan selv finne på å tenke at "jeg er da ikke så tynn, armene kunne gjerne vært tynnere" (tenke det for et par dager siden), men slike tanker prøver jeg å unngå og prøver å ikke tenke på dette, for jeg har veldig lite fett og veier ganske lite og det er ikke sunt å gå ned mer, og jeg kunne godt lagt på meg 1-2 kg uten at det er særlig synlig. Anonymous poster hash: 58748...fbd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #7 Skrevet 18. februar 2014 Hvorfor gratulerer dere når dere ikke vet hvor mye hun veier? Er det greit å slanke seg til undervekt så fremt man selv er fornøyd? Hvis man er slank og er misfornøyd med kroppen sin er det vanlig å trene mer, ikke spise mindre og gå ned i vekt. Jeg er selv tynn og synes jeg har for høy fettprosent, derfor har jeg trappet opp treningen. Jeg teller ikke kalorier og presser meg ned til undervekt. Anonymous poster hash: 31a75...f40 Som nevnt har jeg trent en del og har ikke sultet meg, har hatt et daglig kaloriinntak på cirka 1700 kalorier. Anonymous poster hash: 58748...fbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå