AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Hvis kvinnen i forholdet nekter å ha sex, og er fornøyd med å ikke ha sex, og når hun endelig er med på sex (ca. 1 gang annenhver måned) ligger hun der som en potetsekk uten innlevelse, er dette grunn til dumping? Eller betyr ikke sex noe i et forhold? Inspirert av andre tråder. Anonymous poster hash: cf451...fc3
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Klart sex betyr noe i et forhold!! Det er viktig at man matcher sånn noenlunde her, hvis ikke kan det fort bli et kjempeproblem. Jeg hadde aldri blitt sammen med en som var uinteressert i sex i utgangspunktet, jeg hadde ikke blitt tiltrukket av en person som ikke var veldig seksuell og i tillegg var ræva i senga. Om det så var verdens mest fantastiske person ellers så hadde jeg trukket meg vekk fra noe romantisk forhold, fordi jeg vet jeg hadde blitt miserabel og at det hadde gått i tusen knas på et tidspunkt. Du kan kalle det dumpegrunn, jeg kaller det grunn til å aldri bli sammen i utgangspunktet.
Gjest New_Girl Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Jeg liker ikke ordet "dumpegrunn", men dersom dere har snakket sammen og hun ikke har tenkt til å gjøre en innsats og hun vet at du ikke er fornøyd med sexlivet, så syns jeg man kan avslutte forholdet ja. Da er man for forskjellig rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 Klart sex betyr noe i et forhold!! Det er viktig at man matcher sånn noenlunde her, hvis ikke kan det fort bli et kjempeproblem. Jeg hadde aldri blitt sammen med en som var uinteressert i sex i utgangspunktet, jeg hadde ikke blitt tiltrukket av en person som ikke var veldig seksuell og i tillegg var ræva i senga. Om det så var verdens mest fantastiske person ellers så hadde jeg trukket meg vekk fra noe romantisk forhold, fordi jeg vet jeg hadde blitt miserabel og at det hadde gått i tusen knas på et tidspunkt. Du kan kalle det dumpegrunn, jeg kaller det grunn til å aldri bli sammen i utgangspunktet. Jeg er ikke TS, men vil korrigere deg litt her. Du vet ikke om den dama du forelsker deg i blir slik når forelskelsesfasen er gått over, de fleste damer er med på leken når de er forelsket, men når følelsene kjølner blir de ofte slik TS beskriver. De minst selvstendige damene velger likevel å bli i forholdene og "holde ut" sex en sjelden gang, mens de som egentlig liker sex søker ut for å finne en ny partner som de også tenner på. Det er nemlig tenninga som er borte for slike damer.... Anonymous poster hash: 9ce29...54f 1
Trude.lutt Skrevet 14. februar 2014 #6 Skrevet 14. februar 2014 De fleste damer er med på leken når de er forelsket, men så gidder de ikke mere? tror dette er et svært overdrevet problem. Normalt med endringer i sex livet, noen ganger ofte, noen ganger litt sjeldnere. Sån er livet.
Marie90 Skrevet 14. februar 2014 #7 Skrevet 14. februar 2014 Bruker ikke ordet "dumpegrunn" - folk kan alltid slaa opp hvis de vil, og er de ikke lykkelige i forholdet eller vet det ikke vil vare, saa er det bare aa gaa. De maa ikke soeke til en organisasjon om de har "gyldig grunN". Saarede folelser blir det stort sett uansett. Hvis sexlivet har forsvunnet er det helt legitimt aa gaa i mine oyne.
Tarsan97 Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 Sex er jo noe griseri i grunn, så det er jo noe en må ta med seg. Om grunnen var, vent med sex til vi er gift, eller vent med sex til vi har vert sammen viss tid, hadde jeg hatt all respekt for det. Det er jo kanskje bare for å teste at forholdet er noe mer enn at bare han vil ha sex. Hvilket forekommer ofte vil jeg tro. Om det er sånn att man er generelt uinteressert, så vil det vel være sånn alltid da, og det er det vel ikke mange som kan akseptere.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #9 Skrevet 14. februar 2014 Sex er viktig i et forhold, men etter å ha levd sammen med mannen min i en halv mannsalder, så har jeg også erfart at sex betyr veldig lite i perioder. Min erfaring er at av og til har man sex daglig, eller flere ganger om dagen, og av og til går det ukesvis mellom hver gang man har lyst og mulighet. For egen del ser jeg at det er mye bedre for forholdet å akseptere at "slik er det av og til", enn å begynne å lage et stort problem ut av noe som er så naturlig som svingninger i hyppighet. Anonymous poster hash: 20799...c6d 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #10 Skrevet 14. februar 2014 Hvis kvinnen i forholdet nekter å ha sex, og er fornøyd med å ikke ha sex, og når hun endelig er med på sex (ca. 1 gang annenhver måned) ligger hun der som en potetsekk uten innlevelse, er dette grunn til dumping? Eller betyr ikke sex noe i et forhold? Inspirert av andre tråder. Anonymous poster hash: cf451...fc3 Klart dumpe grunn.. Jeg er i motsatt situasjon. Her er det mannfolket som ikke vil ha sex... Jeg er max fortvilet.. Har sagt at nå må jeg få meg.. Ellers så må jeg finne en annen som kan tilfredsstille meg.. Anonymous poster hash: e9819...3d8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #11 Skrevet 14. februar 2014 Jeg synes mangel på sex er en veldig dårlig grunn til å gjøre det slutt, men hva andre gjør er jo egentlig ikke opp til meg. Man skal ikke være sammen med noen dersom man ikke vil, men å ikke ville fordi man ikke får sex ofte nok er for meg en veldig dårlig grunn. Anonymous poster hash: 7b02d...349
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #12 Skrevet 14. februar 2014 Jeg synes mangel på sex er en veldig dårlig grunn til å gjøre det slutt, men hva andre gjør er jo egentlig ikke opp til meg. Man skal ikke være sammen med noen dersom man ikke vil, men å ikke ville fordi man ikke får sex ofte nok er for meg en veldig dårlig grunn. Anonymous poster hash: 7b02d...349 Hvor stort behov har du for sex? Jeg spør da jeg tror at dere som mener at mangel på sex i forholdet ikke er en god grunn for å avslutte et forhold, ikke selv er så opptatt av sex? Selv vil jeg si at mangel på sex er en veldig god grunn for å dumpe. Særlig hvis man ser tendensene tidlig i forholdet, bør man vurdere å gå så man slipper å måtte forholde seg til dette når man eventuelt er bundet med hus og barn. Mannen min vil ikke ha sex med meg, så her har det vært tørke i 9-10 måneder. Anonymous poster hash: aa9a1...8d7
Gjest Heartbeat Skrevet 14. februar 2014 #13 Skrevet 14. februar 2014 Ja, definitivt dumpegrunn! Man må passe sammen seksuelt, ellers vil man jo bare være vanlige venner som går overens. Har selv dumpet en som bare var interessert i sex 1 gang i uken! Kom fram til at jeg ikke orket å leve slik resten av livet
Gjest Kathakombine Skrevet 14. februar 2014 #14 Skrevet 14. februar 2014 Du kan kalle det dumpegrunn, jeg kaller det grunn til å aldri bli sammen i utgangspunktet. I starten av et forhold så vet man ikke om det vil bli et problem i fremtiden. Men er det sånn allerede fra starten av så trenger man ikke fortsette forholdet, da er det litt enklere å bryte enn hvis man har vært sammen noen år. Jeg tenker at hvis den ene det gjelder ikke er villig til å snakke om problemene og heller ikke villig til å gjøre noe med det så er det til syvende og sist dumpegrunn. For her handler det ikke om at man ikke får sex ofte nok men om at man aldri får sex, og hvis det skjer så kunne man like gjerne gjort det med en saccosekk. Stygt sagt, men det er omtrent like bra som å ikke ha sex. Viljen til å jobbe med saken er viktig syns jeg, det gjelder også andre områder i et forhold.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #15 Skrevet 14. februar 2014 Det hadde vært dumpegrunn for meg om mannen hadde vært sånn. Ja, sex er viktig i et forhold for meg. Så kan heller de som ikke syns sex er viktig finne fram til hverandre. Og jeg kan finne noen som liker det slik som jeg liker det. Men man må jo ta i betraktning at sexlysten går og forsvinner i enkelte perioder. Men hvis partneren min er "fornøyd" med en gang, annenhver måned, så vil det ikke funker for meg. Anonymous poster hash: 76510...921
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 14. februar 2014 #16 Skrevet 14. februar 2014 Jeg er ikke TS, men vil korrigere deg litt her. Du vet ikke om den dama du forelsker deg i blir slik når forelskelsesfasen er gått over, de fleste damer er med på leken når de er forelsket, men når følelsene kjølner blir de ofte slik TS beskriver. De minst selvstendige damene velger likevel å bli i forholdene og "holde ut" sex en sjelden gang, mens de som egentlig liker sex søker ut for å finne en ny partner som de også tenner på. Det er nemlig tenninga som er borte for slike damer.... Anonymous poster hash: 9ce29...54f Vel, du vet jo tidlig at hun er ræva i senga. Men du har et poeng, det har faktisk skjedd meg. Det var lenge etter den første forelskelsesfasen, dette var etter lang tids forhold hvor følelsene var kjølnet såpass (fra min side) at jeg visste det egentlig var over. Sexlysten var det første som forsvant, følelsen av kjærlighet forsvinner jo ikke like fort, så det var en tung periode. Særlig for han, som hadde like høy sexlyst som alltid. Det er utrolig kjipt å være den som ikke har lyst også, men det hadde ikke hjulpet om han hadde hatt lav sexlyst også - for jeg har jo lyst til å ha lyst på partneren min! Det er ikke aktuelt å "holde ut" med sex for hans skyld, bare fordi jeg er glad i han og det satt langt inne å gjøre det slutt. Og som sagt så var ikke den manglende sexlysten grunnen til at det var slutt, det var et symptom som kom etter jeg hadde begynt å innse at jeg måtte gjøre det slutt. Men alle er forskjellige, for noen er det kanskje bare en fase. Sexlyst kan gå opp og ned hele livet av diverse grunner. Følelser kan også gå litt opp og ned, og man kan jobbe seg gjennom ting. Så det er ikke alltid man trenger å være så rask i avtrekkeren med å dumpe, selvsagt. Da skal man være sikker i sin sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå