Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Madley
Skrevet

Hva gjør dere når dere to er sammen?

Sløver dere foran tv'en eller setter dere "pris på den gode samtalen" for å sitere en viss herre.

Når vi er sammen spiller vi kort, går turer med hunden, skravler oom dagens små og store begivenheter, hører på musikk sammen eller bare er sammen. Uten å gjøre så mye.

Disse stundene er viktige for meg. Uten dem hadde vi ikke vært sammen i dag.

Har dere tid til å sette dere ned sammen?

Være kjærester?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fighter
Skrevet

Vi prater sammen om små og store ting, går turer, lager mat og hører på musikk. tror det er viktig for forholdet, ja. Å føler at man faktisk er sammen og gjør ting sammen.

Gjest Girl in red
Skrevet

Hei!

Det som er tatt opp her er vel en av de vktigste tingene i et forhold! At man faktisk kan være sammen, gjøre ting sammen! Noen kvelder hvor vi ikke har noe å gjøre, det ikke er noe på tv`n så setter vi oss ned og rett og slett snakker. Om alt fra himmel til jord, om forholdet vårt. Og dette er en stund da begge er ærlige, forteller kanskje småting som plager en, men når man får snakket om det føles det som en diger stein som detter av deg:)

Dette er faktisk det første seriøse forholdet mitt( jeg er 20 år.), vi har vært sammen i 1 1/2 år nå, og vi lærte vel ganske fort at kommunikasjon er veldig viktig! Man skal ikke være redd for å snakke om ting.....

Når det gjelder det å være sammen, ha tid til å være kjærester. Noen ganger har man kanskje ikke så mye å snakke om sammen, men det kan være godt å bare vite at den andre er der. Bare ligge sammen og kose:)

Skrevet

Mye av tiden vi har sammen blir brukt på ting vi liksågodt kunne gjort alene. det er synd og jeg prøver å endre det, men det er ikke så lett når kjæresten er fastgrodd foran pc'en eler tv'en..

Skrevet

Ja, vi gjør ting sammen hver eneste dag. F.eks. lager mat, tar oppvasken sammen (selv om det er hans jobb), spiller et spill, ser en film, prater sammen. Vi sitter ofte foran hver vår PC (rett ved siden av hverandre da) og pusler med vårt, men jeg synes faktisk det er ganske koselig også. Vi snakker med hverandre, gir hverandre råd om det vi gjør, hører på musikk o.l.

Gjest Å pleie forholdet
Skrevet

Samboeren min og jeg pleier forholdet slik: vi sitter i sofaen i stuen og ser gode filmer på TV. Ofte er vi uenige i hva vi vil se. Han vil se hardbarked action uten å bry seg om innholdet forøvrig, mens jeg vil se romantiske og / eller tåredryppende dramaer..HAN klager høylydt når jeg velger.. :roll:

Så ser han sport på TV...da rømmer jeg, kjeder meg, stikker av eller sovner (gjeespZZZzzz).

Ellers gjør vi ikke så mye mer sammen egentlig...

Hmm.. kanskje vi ikke pleier forholdet?

Skrevet
Samboeren min og jeg pleier forholdet slik: vi sitter i sofaen i stuen og ser gode filmer på TV. Ofte er vi uenige i hva vi vil se. Han vil se hardbarked action uten å bry seg om innholdet forøvrig, mens jeg vil se romantiske og / eller tåredryppende dramaer..HAN klager høylydt når jeg velger.. :roll:

Så ser han sport på TV...da rømmer jeg, kjeder meg, stikker av eller sovner (gjeespZZZzzz).

Ellers gjør vi ikke så mye mer sammen egentlig...

Hmm.. kanskje vi ikke pleier forholdet?

høres netsen ut som mitt forhold, men det er det mest sport på pc som gjeller..
Gjest ung mor
Skrevet

vi gjør som alle andre..

foran tven osv...

MEN noe vi synes er viktig det er å

gjøre ting som ikke er hverdagslige...

som feks å reise bort en dag eller to,

hytteturer,

spise ute, gå i skogen,

ha oss i vannkanten etc..

det synes jeg er å "pleie" parforholdet..

det å kunne gjennoppdage hverandre :)

Skrevet

På hverdagene tilbringer vi altfor mye tid foran tv'n, men det er en måte å slappe av på for oss begge...

I helgene derimot handler vi sammen, jobber ute sammen og jeg "pisker" ham som oftest til å gjøre rent inne sammen også. Jeg antar sløvheten i uka veies opp av tosomheten i helgene :ler:

Skrevet

Vi er ganske ferske paa dette med aa bo sammen - foer trengte vi ikke gjoere noe saerlig for aa pleie forholdet, da det var nettopp det vi gjorde naar vi var sammen - paa ferie, helgebesok o.l - det ble mange romantiske middager, oppleveleser (alt fra fotturer i fjellet, skiturer, reising og generelt morsomme ting). Naa er det mye hverdag - vi jobber mye, er sjelden hjemme begge to foer syv-aatte om kvelden, det er mye som skal ordnes naar man etablerer seg og planlegger bryllup - saa jeg synes ikke det blir nok pleing av forholdet for tiden.

Men stort sett hver dag spiser vi middag sammen - (jeg) dekker pent paa bordet, lager god mat (er faktisk en god kokk! bra husmoremne, jeg :oops: ), tenner stearinlys og tar ofte et glass vin til. Vi setter paa Zero Seven og nyter utsikten og hverandres selskap. Dessverre har svigermor en tendens til aa ring MIDT under middag....og da blir min kjaere borte nesten en time. Hun er verdens verste skravleboette, dessverre....

I helgene pleier vi aa gaa ut og spise, samt finne paa ting som sykkelturer og tennis.

Gleder meg til bryllupsreisen naa.....da blir det baade kvantitets- og kvalitetstid hvor vi virkelig kan pleie forholdet!

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi går turer, mater endene i gamlebyen i fredrikstad, drar på hytta , ser på serier og spiser mat, Hører på softpopmusikk og drikker vin og snakker sammen, kjører turer, lager mat, trener sammen ( han hjelper meg)

Så hender det at vi vil være litt ifred og setter oss foran hver vår datamskin eller gjør noe med andre venner.

Gjest gjesta
Skrevet

Vi går lange turer, sitter å prater, spiller kort, leser høyt fra bok, ser på TV og er sammen med venner.

Men kjæresten har en tendens til å sitte altfor mye foran pc'en når vi er sammen. Men han påstår at jeg bruker alt for mye tid på å lese magasiner, så jeg har vel kanskje ikke noe jeg skulle ha sagt.

Gjest motefadesen
Skrevet

Hei :-)

Vi har bodd sammen i 2,6 år nå. Vi spiser middag sammen hver dag, oftest med duk, stearinlys, serviett :wink: Etter middag legger vi oss ofte på sofaen sammen: fletter oss sammen i en knute og ligger og hviler/sover litt - pludrer om dagen vår: hva som har hendt. Dette er ganske fast rutine.

Etterpå ser vi iblant på tv/film sammen. Evt. leser aviser/data/tv/jobb/studier hver for oss, men i samme rom. Iblant tar vi en joggetur sammen. Iblant får vi besøk, eller tar en tur til venner. Iblant tar vi oss litt vin eller en pils og skravler på verandaen i solen :kul:

Jeg tror vi gjør uvanlig mye sammen, og at vi tilbringer uvanlig mye tid sammen, just the two of us :oops: Vi liker det sånn, viø :wink:

Gjest Ethereal
Skrevet

Tja, vi gjør så mye. Vi holder fortsatt på med å finne ting og tang til leiligheten, så endel tid går med til farting rundt i diverse butikker. Så lager vi mat sammen, og selvsagt spiser den. Vi går turer, eller drar ut i naturen når været holder, og jeg har også lurt min kjære til å melde seg inn i samme treningssenter, så vi kommer nok til å trene endel styrke sammen. Eller vi deler ei flaske vin og snakker om alt mulig mellom himmel og jord. Etter at jeg har vært i utlandet i fem måneder, har vi lært oss å sette pris på den tiden vi har sammen (selv om nok han har en tendens til helt automatisk å slå på tven med en gang han nærmer seg den).

Gjest StoreSky
Skrevet

Tror jeg skal vise denne tråden til min kjære, men akk så kjedelige, samboer..

Men noen av tingene som blir nevnt er litt for "klissete" for meg. Men det er andre tinge jeg kunne tenke meg..spise sammen, mindre tv og pc, mer spill o.l., gå turer sammen (vi gjør det noen ganger..) Han kunne godt være litt "mere med på å pleie forholdet" - det er jeg LEI av å gjøre. Har diverse "fokuser-på-det-positive-prosjekter" på gang stadig vekk.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Vi lager middag sammen faktisk hver dag! Og det er koselig. Vi har bare bodd sammen snart et halv år, så ting er ennå ikke gått så i rutine... Likevel er hverdagen der, noe man aldri trodde skulle hende!

Vi jogger sammen, drar på hytta, går ut på byen, drar på utflukter til små rare steder, kjörer bil sammen- han lärer meg å kjöre :kul: litt av en utfordring, drar på ikea, svömmer, ser på tv- masse film, går på tur, og viler middag :P . Det er veldig deilig å vile midag! Ellers snakker vi om alt mulig og tar opp ting som eventuellt kunne blitt krise. Vi gjör også ting hver for oss, det er viktig! Det gjör at vi virkelig kan väre glad for hverandres selskap når vi sees igjen.

Skrevet

Vi har bodd sammen to år i august, og vi er mye sammen. Når vi sløver foran tv'n så ligger vi ofte inntil hverandre på sofaen og koser. Vi spiser middag sammen hver dag, prater, leser aviser, koser oss med bok på balkongen, går ut bare vi to på byen (det er faktisk veldig morsomt! Kjenner ingen andre par som gjør dette. Merkelig...), går turer, og har av og til "utflukter" til museer, øyene i Oslofjorden eller parkene. Selv om vi er mye sammen, så blir jeg fremdeles glad når jeg ser ham komme gående... :hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...