Gå til innhold

En bil kolliderte i meg og bulka bilen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørte inn på en parkeringsplass, ut ryggen ett menneske rett i siden på meg. :reise: Vi skrev skademelding sammen. Det var soleklart hvem som var den skyldige. Bilen min har fått en stor bulk i siden.

Jeg har sendt skademeldingen til forsikringsselskapet mitt, og de har sendt det videre til Tryg forsikring som vedkommende bruker. Jeg ble anbefalt av mitt forsikringsselskap å ringe og purre på Tryg forsikring for å få fortgang i saken da det er klart hvem som har skylden.

Jeg ringe Tryg forsikring og vedkommende i telefonen klikket fullstendig. Skrek ut at det overhodet ikke var klart hvem som hadde skylden enda, og at saken trolig ville ta flere uker.

Hva gjør jeg nå da? Kan jeg ikke sende inn bilen til verksted da, før saken er oppklart? Skal de kontrollere skadene? Kan jeg velge eget verksted?

Jeg ønsket helt klart å velge eget verksted og ikke noe amatør korrupt verksted støttet av Tryg forsikrig.

:vetikke:

Anonymous poster hash: 90545...a14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjørte inn på en parkeringsplass, ut ryggen ett menneske rett i siden på meg. :reise: Vi skrev skademelding sammen. Det var soleklart hvem som var den skyldige. Bilen min har fått en stor bulk i siden.

Jeg har sendt skademeldingen til forsikringsselskapet mitt, og de har sendt det videre til Tryg forsikring som vedkommende bruker. Jeg ble anbefalt av mitt forsikringsselskap å ringe og purre på Tryg forsikring for å få fortgang i saken da det er klart hvem som har skylden.

Jeg ringe Tryg forsikring og vedkommende i telefonen klikket fullstendig. Skrek ut at det overhodet ikke var klart hvem som hadde skylden enda, og at saken trolig ville ta flere uker.

Hva gjør jeg nå da? Kan jeg ikke sende inn bilen til verksted da, før saken er oppklart? Skal de kontrollere skadene? Kan jeg velge eget verksted?

Jeg ønsket helt klart å velge eget verksted og ikke noe amatør korrupt verksted støttet av Tryg forsikrig.

:vetikke:

Hvis du skal få fikset bilen med forsikringen, må du ha et skadenummer som du får oppgitt av ditt forsikringselskap når saken er ferdigbehandlet. Først da kan du ta kontakt med et firma som kan se på skadene og deretter fikse bilen din.

Anonymous poster hash: aac7f...e91

• Liker 1
Skrevet

Hvis du skal få fikset bilen med forsikringen, må du ha et skadenummer som du får oppgitt av ditt forsikringselskap når saken er ferdigbehandlet. Først da kan du ta kontakt med et firma som kan se på skadene og deretter fikse bilen din.

Anonymous poster hash: aac7f...e91

Jeg har fått ett skadenummer, men saken er ikke ferdig behandlet. Kan jeg da sende den på verksted?

En annen ting. Hva om jeg fikser bilen på ett verksted og Tryg forsikring ikke vil betale regningen? i og med at jeg ikke har brukt ett verksted de vil at jeg skal bruke?

Og, skal de måtte se skaden først? Jeg kan jo strengt tatt fikse opp mer enn hva den er skadet for og påstå at alle skadene kom fra kollisjonen?

Vanskelig å forklare :plystre:

Skrevet

Jeg tror det er slik at det er din forsikring som avgjør hvilket verksted du kan bruke (hvem de har avtaler med og ikke). Noe av det samme skjedde meg i vinter, og det var helt klart at det var den andre parten sin feil. Jeg kontaktet mitt forsikringsselskap, fikk skadenummer og kontaktet et verksted som hadde avtale med mitt forsikringsselskap. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det vel ditt forsikringsselskap som dekker alt i første omgang, og så tilbakebetales alt av motpartens forsikringsselskap :)

• Liker 1
Gjest tuppesjura
Skrevet

Så snart du har fått et skadenummer fra selskapet ditt, så kan du ta kontakt med et verksted og få takst på bilen. Denne sendes så til selskapet (av verkstedet tror jeg). Så tar de oppgjøret med motpartens selskap. Den andre part har ingenting med hvor du velger å sette din bil på verksted. Du kan til og med be om kontantoppgjør.

• Liker 1
Skrevet

Kontakt ditt forsikringsselskap, det er jo de du skal forholde deg til. Du må få en takst på skaden og så kan du kontakte verksted. Vi fikk vår takst på NAF (dette var innbrudd da).

Skulle du få skylden evt delt skyld (kanskje ikke så trolig i denne saken) vil du få tilbud om å ta det på forsikringen (hvis du har kasko, men blir da egenandel og bonustap) evt får du regning fra forsikringsselskapet.

Anonymous poster hash: b590b...ca4

Skrevet

Jeg har opplevd det samme i desember. Mitt selskap avsluttet saken etter 10 dager med å si at den andre ha skylda og saker er overført til Tryg (ja, det samme som deg). Da jeg kontaktet jeg Trygg og de sa de trengte flere opplysninger fra klienten sin. Så jeg ventet i 2 uker til. Så fikk jeg epost om at saken er ferdigbehandler og jeg skal ringe Tryg for å få opplyst et verksted i nærheten. Fikk det med en gang. Så kontaktet jeg verkstedet, avtalte en time til taksering. Det var ledig 5 dager senere. De så på bilen, noterte og jeg bestilte en time neste uke. Så ble timen utsatt på grunn av forsinkelser i leveringen. ...

Så jeg fikk bilskade den 20. desember. Den dato i dag er bilen fortsatt ikke reparert. Jeg har time om 10 dager og de skal ha bilen i hvert fall i 5 arbeidsdager. Som jeg ser det, så er jeg heldig hvis jeg får det gjort innen 15 mars. 2 mnd fra skadedatoen!!!!

Anonymous poster hash: e9b1c...d94
Skrevet

Kontakt ditt forsikringsselskap, det er jo de du skal forholde deg til. Du må få en takst på skaden og så kan du kontakte verksted. Vi fikk vår takst på NAF (dette var innbrudd da).

Skulle du få skylden evt delt skyld (kanskje ikke så trolig i denne saken) vil du få tilbud om å ta det på forsikringen (hvis du har kasko, men blir da egenandel og bonustap) evt får du regning fra forsikringsselskapet.

Anonymous poster hash: b590b...ca4

Her er det vesentlig om h¨n har kasko eller ddelkasko. Har hun delkasko og er uskyldig, så er det Tryg som skal dekke reparasjon.

Skrevet

Her er det vesentlig om h¨n har kasko eller ddelkasko. Har hun delkasko og er uskyldig, så er det Tryg som skal dekke reparasjon.

Det et uansett det andre forsikringsselskapet som skal dekke skaden. Men med kasko så forskutterer ofte eget selskap, og krever summen tilbake selv.

Anonymous poster hash: 730f3...063

Skrevet

Hvis du har kasko kan du kontakte selskapet ditt og be om at skaden blir reparert. Selskapet ditt vil kreve utgiftene sine dekket av Tryg. Hør også med ditt selskap om du kan få leiebil mens bilen din repareres hvis du trenger det. Be om hjelp fra ditt selskap, du er tross alt kunde der..

Skrevet

Jeg har delkasko og mitt forsikringsselskap sa jeg skulle holde kontakt med Tryg fremover. Jeg har pratet med Tryg igjen og skal få komme på mandag for å få en takst på skaden. :)

Jeg håper virkelig jeg får leiebil, selv om jeg bare har delkasko. Skal jeg straffes med å ikke kunne kjøre til jobb fordi en annen krasjer i meg??

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...