AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Jenta mi på 3,5 år vokner hele tiden om natta. Hun drømte ekle ting flere dager på rad forrige uke. Nå tror jeg ikke hun drømmer lenger men hun er livredd for å drømme. Det ender jo med at jeg sitter med henne på rommet til hun sovner. Hun sover noen timer utpå kvelden før hun starter opp. Da vokner hun i et hyl, høres helt hysterisk ut. Og det er hun også forsåvidt. Og roer seg med en gang jeg setter meg ned. Jeg prøver å berolige henne om at set fins ikke slike skumle ting i virkeligheten som i drømmene hennes. Jeg spør om hun drømmer men set gjør hun ikke. Men hun er livredd for å drømme. Å prøve å snike seg ut av rommet før hun har sovnet er bare å glemme. Da spretter hun opp og roper etter meg med en gang. Så jeg sitter til hun sovner. Går ut av rommet. Legger meg selv. Ti min går så er det pån igjen. Og sånn holder det på hele natten. Hun vokner og jeg spretter opp av senga og piler inn på rommet hennes. Skjer Sikkert hver halvtime/time eller noe. Hele natten. Holder på å gå på veggen jeg. Jobber tidlig hver dg og får aldri sovet ut. Hva gjør jeg? Skal jeg la henne sove i min seng? Sitte sammen med henne i all evighet? Høres sikkert fryktelig ego ut nå. Men holder virkelig på å bli gal. Må i tillegg få med at hun har de siste dagene blitt veldig bekymret av seg. Redd for å sitte på stuen alene. Sitter på badet og venter til jeg er ferdig om jeg må dusje. Gjør alt for å slippe å være alene. Det er jo synd i henne. Håper noen kan hjelpe meg her inneAnonymous poster hash: b8614...8d3
GammelKaktus Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Har du pratet med henne, kan jo vær hun har sett eller hørt noe skummelt. Har det skjedd noen forandringer som kan ha gjort henne utrygg Kan hun ikke sove med deg da, så får du litt søvn iallfall.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Har du pratet med henne, kan jo vær hun har sett eller hørt noe skummelt. Har det skjedd noen forandringer som kan ha gjort henne utrygg Kan hun ikke sove med deg da, så får du litt søvn iallfall. Jeg bor sammen med kjæresten så det er ikke så attraktivt å ha henne sammen med oss fra kl 22 om kvelden og hele natta. Vil jo gjerne få henne til å føle seg trygg i sin egen seng. Men det er visst lettere sagt enn gjort. Ts Anonymous poster hash: b8614...8d3
Skogsprinsessa Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 Ta med deg en madrass inn til henne og ligg der i en uke eller noe! Hun blir trygg igjen, du får sove, og hun vennes ikke til å sove i senga deres 1
La Guapa Skrevet 14. februar 2014 #6 Skrevet 14. februar 2014 Sov med henne, kos med henne og gi henne all den nærhet og trygghet hun trenger. Hvor lenge siden er det du og barnefaren gikk fra hverandre ? Kan det ha virket inn ? Hun er bare 3,5 år. Hun er liten og sårbar enda i mange år fremover. Gi henne så mye av deg som trengs for å bli trygg en periode, så vil det nok løse seg. Jeg er sikker på at kjæresten din har forståelse for samsoving når du har så små barn. Lillebror her i huset har hatt perioder med utrygghet er er dønn avhengig av rutiner og nærhet. Han er 5 år, men hadde en periode nettopp der han ikke ville ligge borte. Vi presset ham ikke og nå er han klar for overnatting igjen. Det er viktig å huske at de lå i magen for bare noen år siden Lykke til 2
Gjest Magdalene Skrevet 14. februar 2014 #7 Skrevet 14. februar 2014 Her har frøkna mareritt til tider, og da får hun selvsagt ligge sammen med oss. Husker selv hvor vondt og skummelt det var med mareritt.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 Du virker ikke egoistisk, så glem d e t Jeg var et barn med livlig fantasi, og hadde ofte mareritt. Mine foreldre måtte gi meg sovetabletter! Ikke bra. Du må jo få sove, men ville valgt å ligge på rommet med jenta en periode. Istedenfor at hun ligger hos dere. Se om det hjelper? Lykke til.Anonymous poster hash: 86011...e95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå