Gå til innhold

ernærings- eller oppskriftsbøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge prøvd å slanke meg og har blitt utsatt for den farlige jojo-slankingen. Jeg får i meg nok av alt (ifølge blodprøver) og er passe obs på hva jeg spiser og vil si jeg har et ganske så greit syn på hvor ting ligger på skalaen fra sunt-usunt. Men jeg vil gjerne fordype meg innen mat og ernæring - samt hva dette gjør for kroppen! Jeg har også betennelse (og kanskje chrons - venter på svar fra sykehus) i tarmen som gjør at jeg reagerer til forskjellig mat til forskjellige tider.

Det jeg da lurer på er om dere vet om bøker om ernæring - både om de forskjellige næringstoffene, matvarer, oppskrifter - kanskje noen også med de samme problemene som meg har generelle tips? Jeg har ingen allergier, men prøver å holde meg unna gluten da jeg i perioder reagerer veldig på dette! Jeg er ikke ute etter noe spesiell diett, bare rett og slett fordype meg i ernæring, men vet ikke hvor jeg skal begynne!

Noen som kjenner til bøker/dokumentarer eller lignende dere vil tipse om eller har hørt om?? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...