Gå til innhold

Når begynne med vanlig "voksentannkrem"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man begynne med vanlig voksentannkrem til barn egentlig? Det er jo barnetannkrem opp til 6 år, en sjelden gang finner jeg fra 6 år og oppover. Så...hva gjøre dere?

Anonymous poster hash: 4dc6b...ce9

Skrevet

Ikke at jeg har noen peiling på barn, men jeg brukte barnetannkrem (fra 0-6 år) til jeg var 15-16 fordi jeg syntes alt annet smakte grusomt. Klarte til slutt å tvinge meg selv til å bruke vanlig voksentannkrem, og nå går det greit, om jeg bruker den ene som smaker ok.

Men det er vel ikke så nøye når barnet begynner med vanlig tannkrem? Prøv, og hvis h*n liker det, så er det vel bare å fortsette (om h*n er over 6 da). Hjelper nok å friste med at de skal prøve "voksen" tannkrem, barn liker jo veldig godt å prøve ting de voksne bruker.

Skrevet

etter at barnet forstår at tannkrem ikke skal svelges kan man vel begynne med det. det gjorde min mor med meg har hun sagt så jeg velger å følge det :)

Anonymous poster hash: 8461d...97d
Skrevet

Tror vi begynte da hun var 5 år. Poenget er at de ikke skal svelge den, og det hadde hun jo klart fint siden hun var to...

Nå er hun 8, og har ingen varige men enda ihvertfall ;)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg tror jeg kun har sett barnetannkremer opp til 6 års alder. Det står jo på de hvilken alder de er beregnet for. Tror dermed det er ok å starte med voksentannkrem når de er 7 år.

Skrevet

Eg tenker kanskje rundt når barna mister melketennene og får "vaksentennene". Då er det jo ekstra viktig at tennene blir pussa bra og at det kjem færrast mulig hol i dei. :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Dette spurte jeg tannlegen om, fordi min gutt nektet å bruke barnetannkrem mer da han var 2 og et halvt. Og det er ingenting i veien for å bruke voksentannkrem helt fra start om man vil det.

Skrevet

Mini liker ikke voksentannkremer og bruker nå en fra Colgate som er 6-12 år.

Skrevet

Jeg likte bare den røde og blå colgate tannkremen i mange år, den smakte som Extra Spearmint tyggegummi.

Skrevet

Når barnet klarer å spytte ut. Helst fra 6-7års alder. Det er for lite fluor i barnetannkremen. Hvis barnet syns det er sterkt, er Zendium feks mildere på smak.

Anonymous poster hash: 2e95a...909

Gjest Chlorophyll
Skrevet

trodde ikke det var noe som het voksen tannkrem :fnise:

Skrevet

Ifølge helsesøsteren min så var det greiesy å bruke voksentannkrem fra starten av, men da vanlig colgate uten blekemiddel. Så her har vi brukt colgate siden han fikk sin første tann. Da slipper man å venne de til smaken når de skal gå fra barne- til voksentannkrem.

Skrevet

Vi har använt vanlig (vuxen-)tandkräm från första tanden hos bägge barn. Att köpa en tandkräm med söt bubbelgumssmak till ett barn som inte lärt sig äta sånt kändes fel. Vi köpte en med mintsmak men när jag smakade på den och märkte att det var mer "mintgodis"-smak kastade vi den.

De flesta sorter vi provat har barnen gillat, och att få dem att spotta har inte heller varit nåt problem

Skrevet

Vi har brukt vanlig tannkrem på alle våre barn. Har ikke sett noen grunn til å kjøpe et dyrere produkt bare fordi den har søte figurer på seg. Husker jeg fikk mast meg til en barnetannkrem en gang som barn, og den smakte helt pyton.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke barn selv, men har to søstre på 9. Hun ene begynte med "voksentannkrem" nærmest med en gang, fordi hun ikke kunne fordra smaken på de barnetannkremene. Hun andre bruker fortsatt barnetannkrem fordi de vanlige blir for sterke for henne.

Anonymous poster hash: 1ed56...78e
Annonse
Skrevet

Jammen, leser dere ikke bakpå voksentannkremtuben??

Det står jo at det ikke skal gis til barn under 6 år!

Anonymous poster hash: 65044...c2f
Skrevet

Vi har brukt vanlig tannkrem på alle våre barn. Har ikke sett noen grunn til å kjøpe et dyrere produkt bare fordi den har søte figurer på seg. Husker jeg fikk mast meg til en barnetannkrem en gang som barn, og den smakte helt pyton.

Det er jo ikke pris det er snakk om, men at mengden fluor i voksentannkrem er større enn det som anbefales for små barn.

Anonymous poster hash: 369f8...7d5

Skrevet

Noen gjør det helt sikkert det på. Vanlig Colgate gjør det f.eks ikke det. Så lenge man ikke pøser på med store mengder, og bruker en vanlig tannkrem, kan jeg ikke forstå at det kan være farlig. Da antar jeg at man hadde gått bredere ut med å fraråde bruk av vanlig tannkrem til små barn.

Skrevet

Den vanlige colgate-tannkremen kan fint brukes, men mange av de andre bør man unngå.
Skrevet

Det er jo ikke pris det er snakk om, men at mengden fluor i voksentannkrem er større enn det som anbefales for små barn.

Anonymous poster hash: 369f8...7d5

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article344295.ece

Det går helt fint så lenge man ikke bruker enorme mengder tannkrem...

Anonymous poster hash: 1ed56...78e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...