Gå til innhold

Bortebostipend i Bergen? Er det nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vgs kan man få bortebo-stipend på rundt 4000kr tror jeg. Jeg bor langt fra skolene som tilbyr linjen jeg vil gå og vil helst bo i Bergen sentrum.

Er det i det hele tatt mulig å finne en leilighet i Bergen for 4tusen? På finn.no er det en del der du kan bo sammen med randome folk, noe jeg ikke vil, og de vil også ha folk som er studenter på videreutdanning, og ikke vgs.

Anonymous poster hash: 93106...2ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde i Bergen da jeg gikk på skole. Betalte 9000 i mnd for en leilighet sammen med søstra mi. (vi bodde et stykke fra sentrum og)

Det er ikke mulig å finne en leilighet til 4000 nei, uten å måtte bo sammen i kollektiv eller noe sånt. Til og med et rom i kollektiv er dyrt, er jo oppi 5-6000 kroner.

Anonymous poster hash: c462d...2fd
Skrevet

På vgs kan man få bortebo-stipend på rundt 4000kr tror jeg. Jeg bor langt fra skolene som tilbyr linjen jeg vil gå og vil helst bo i Bergen sentrum.

Er det i det hele tatt mulig å finne en leilighet i Bergen for 4tusen? På finn.no er det en del der du kan bo sammen med randome folk, noe jeg ikke vil, og de vil også ha folk som er studenter på videreutdanning, og ikke vgs.

Anonymous poster hash: 93106...2ef

Nei vil si det er så og si umulig. Du får ikke egen leilighet midt i sentrum for 7000 kroner en gang. Du har tre muligheter.

1. Bo i kollektiv som mange andre.

2. Jobbe etter skoletid sånn at du får råd til egen leilighet. (Og den ligger gjerne ikke i sentrum en gang)

3. Bo med ei veninne.

Anonymous poster hash: a4f42...229

Skrevet

Du kan dra på visning på kollektiv, så kan du velge et kollektiv som har personer som er som deg. Om du ønsker å bo med mennesker som ikke fester og er rolige og sover om natten, og ellers studerer/jobber, så fins det mange sånne kollektiv?

Det fins små kollektiv der de er bare 3-4 personer som bor sammen.

Anonymous poster hash: 03005...6d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...