Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk brev fra fertilitetsklinikken da min mann har hatt kreft. Sædprøvene han tok for 2 år side var helt døde, men vi ønsket en videre utredning noe vi fikk. Det er jo mannen det er noe feil med, og trodde de i første runde ville finne ut av han. Men på papiret nå så stod det at jeg må ta en hormonprøve på 2.3 eller 4. menstruasjonsdag. Går for tiden på cerazette, har gått på disse i 1 mnd. I starten hadde jeg små blødninger, nå ingenting. Slutter med pillene i kveld, vanskelig å si når normal mens vil komme tilbake. Bør jeg vente noen sykluser til det er helt stabilt. Har alltid fått raskt og normal syklus etter annen p pille slutt, også etter p sprøyte på 2år. Noen som vet ?

Jeg trodde ikke vi ville få innkalling så raskt, og heller at de ville sjekke mannen først. Bruker cerazette mot hud og hår.

Anonymous poster hash: 08d21...ef8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen vits i å ta prøvene før syklusen har stabilisert seg etter pilleslutt.

Selv om din mann er problemet er det ikke helt sikkert at det ikke er noe i veien med deg. Begge skal derfor utredes før man kan finne ut hvilken behandling som er best.

Skrevet

ja, jeg var ikke forberedt dette. Huff, nå spolerer jeg alt sikkert..

Skrevet

Hva tenker du? Spolerer hva da? Sannsynligvis er det ingenting i veien med deg, de må bare vite litt om dine hormoner for å vite hvordan dere kan få barn. I og med at du går på pillen regner jeg med at dere ikke har noe hastverk med å bli gravide?

• Liker 1
Skrevet

absolutt ikke, men jeg tenker at de sikkert ikke vil utrede mannen heller mens de venter på meg liksom.

• 2 uker senere...
Skrevet

hadde eggløsning i går , 7 dager ette at jeg slutta med cerazette. Godt at kroppen fungerer :)

Skrevet

Det er viktig at begge utredes ordentlig før man kan bestemme hva slags hjelp som kan gis. Dersom alt er i orden med deg, er utgangspunktet selvsagt bedre.

I vårt tilfelle hadde min mann ingen levende svømmere, men utredningen av meg ble gjort ordentlig allikevel.

Skrevet

hva gjorde du av undersøkelser ?

Skrevet

Jeg tok diverse blodprøver på ulike dager i syklusen min. Jeg hadde et par runder med gynekologisk undersøkelse, og jeg hadde laparaskopi for å sjekke åpne eggledere. Etter første forsøk måtte jeg også ha hysteroskopi siden de trodde så en polypp i livmoren min, men det viste seg å ikke være noe der i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...