Gå til innhold

SFO fordeler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemmeværende så vi har strengt tatt ikke behov for at barnet vårt går på SFO, men kan det alikevel være lurt å søke om deltidsplass? Tenker at det er mye sosialt som kan være greit for barnet å få med seg? Eller er det bortkasta penger?

Anonymous poster hash: 2cc50...ade

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn har gått på sfo siden skolestart og har sitt site år nå i fjerde klasse. Han stortrives på sfo. Det er en annen sosial setting enn skoletiden og siden flere av kameratene bor et stykke fra hverandre er det ofte der de får tid sammen. Sfo arrangerer flere aktiviteter, utflukter og andre ting som barna har glede av. Hva med å prøve med en redusert plass en eller to dager i uka i starten? Da ser du hvordan det går og om det er noe barnet har glede av?

Anonymous poster hash: ce814...4d6

Skrevet

TS

Ja høres ut som en god ide å i alle fall søke halv plass, og så heller si opp plassen etterhvert om det er ønskelig

Skrevet

Jeg tror det er lurt å ha halv plass, for å bidra til å bygge sosiale relasjoner.

Min 2-klassing liker godt en jente i klassen, som ikke går på sfo, men det gjør min datter. Da blir det langt vanskeligere å ha denne venninnen med hjem etter sfo-tid, og hun blir utenfor mange sosiale relasjoner.

Skrevet

TS

Ja høres ut som en god ide å i alle fall søke halv plass, og så heller si opp plassen etterhvert om det er ønskelig

Er det ikke bedre å ha full plass og benytte den litt mindre om barnet synes det er ok. Kjipt å måtte fortelle ungen at han/hun ikke kan leke med de andre på grunn av at han bare er på SFO noen dager i uka.

Skrevet

Er det ikke bedre å ha full plass og benytte den litt mindre om barnet synes det er ok. Kjipt å måtte fortelle ungen at han/hun ikke kan leke med de andre på grunn av at han bare er på SFO noen dager i uka.

TS

H*n vil uansett ikke bruke plassen om morningen før skolen. Halv plass er 15t i uken, altså 3timer hver dag etter skolen 5 dager i uken. Det må da vel være plenty ?

Skrevet

TS

H*n vil uansett ikke bruke plassen om morningen før skolen. Halv plass er 15t i uken, altså 3timer hver dag etter skolen 5 dager i uken. Det må da vel være plenty ?

Så lenge barnet kan være i sfo hver dag etter skolen er det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...