Gwen Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Jeg leste et fantastisk blogginnlegg for et par dager siden: http://fraulei.wordpress.com/2013/04/18/hvem-stjal-kvinnekroppen/ Har reflektert litt om meg selv i forhold til temaet, og jeg er en selvsikker kvinne som har tatt tilbake ca 75% av kroppen min. Det er noen år siden jeg fant ut at jeg ikke er til på jorden for å se fin ut for noen. Jeg vil gjerne ha en debatt med andre kvinner om forskjellige ting, men først vil jeg peke ut at denne tråden ikke er til for å gjøre narr av andre kvinner som ennå gjør tingene vi har lagt fra oss. Her er spørsmålene mine til dere(og mine svar på dem): Hva har dere sluttet med? - Barbere leggene(fytti katta så kjedelig og frustrerende!) - Å gå med "horekjoler" på fest - Foundation, pudder osv - Glattbarbering nedentil(bare trimming så det ikke er i veien når jeg onanerer) - Å bry meg om andres utseende i negativ retning - Å bli usikker på meg selv ved siden av andre -Oppsøke situasjoner eller nettsider som gjør meg stresset eller bli usikker på eget utseende Hva har dere aldri begynt med? - Soling eller andre ting som gjør deg brun(Igjen; så kjedelig!) - Hårforlengelse - Falske og/eller lange negler Hva har dere vanskelig for å gi opp? - Barbere armhulene - Forme øyenbryn(får noia når jeg tenker på unibrowen jeg hadde fått) - Push-up(Liker silhuetten jeg får med det) - Stringtruser(Trusekanter gjennom buksa:() Jeg må igjen nevne at dette ikke er en tråd for å gjøre narr av noen! Det er heller ikke en tråd for å nedverdige "dame-damer", jeg liker selv å kle meg opp, sminke og ordne hår. Men jeg har tatt meg selv tilbake ved å gjøre det for å få utløp kreativitet, med å bruke farger, fasonger og tilbehør JEG liker, og ikke hva jeg tror vil imponere menn eller venniner. Det som ikke er for gøy blir droppet. 7
Marie90 Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 (endret) Har aldri sluttet med noe jeg har begynt med. Jeg brukte riktignok push up BH til tider som yngre, men ikke naa. Har silikon, og det anses nok som langt mer forfengelig, men uansett gaar jeg mest uten BH. Bruker alle slags truser, oftest string. Har derimot aldri begynt med haar extensions, men det er mest fordi jeg har langt og tykt haar og ikke trenger det. Falske negler har jeg aldri brukt, og gaar heller aldri til manikyr - det er bortkastede penger for meg. Holder dem moderat lange og lakker dem selv. Ellers gjor jeg nok det meste man gjor for eget utseende. Er streng med diett, tar sol naa og da, bryr meg mye om klaer - mest fordi jeg er interessert i mote. Barberer bein og armhuler, vokser Brazilian, bruker haarfjerningskrem i ansiktet. Gaar til frisoren ofte for aa klippe tupper, stripe og ta en kur, og betaler endel for det. Trimmer og plukke oyenbryn, har et par ganger fylt paa diskre paa leppene, sminker meg stort sett hver dag. Har bleket tennene, gaar til tannlegen hver 6 mnd, saa det er jeg obs paa. Saa jeg er vel en av "dame-damene" Ser ikke oppstashet ut, og liker en naturlig look - men nettopp derfor krever det mer effort, aa gjore det paa et diskre vis. Jeg er mer Natalie Portman i utseendet enn Courtney Stodden, og det krever - faktisk - mer arbeid. Men liker aa fole meg bra. Betyr ikke at jeg ikke kan gaa ut uten sminke og i joggesko naar jeg loper aerend, og fortsatt fole meg vel. Endret 14. februar 2014 av Marie90 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Hva har dere sluttet med? - Å gå med "horekjoler" på fest - Foundation brukes minimalt - Bare trimming nedentil - Å bry meg om andres utseende i negativ retning - Å bli usikker på meg selv ved siden av andre - Oppsøke situasjoner eller nettsider som gjør meg stresset eller bli usikker på eget utseende - Farge og stripe håret. Hva har dere aldri begynt med? - Hårforlengelse - Falske og/eller lange negler - Neglelakk Hva har dere vanskelig for å gi opp? - Ingen ting. Har ikke gitt opp så mye, men har aldri vært så veldig overstæsja heller. Allikevel er jeg feminin nok. Barbere leggene mine slutter jeg ikke med. Liker mine legger glatte. Men har minimalt med hår på leggene. Armhulene barberes. Push-up forblir på. Dette gir jeg ikke opp. Ellers likte jeg de punktene du hadde om å bry seg så mye om andres utseende og mitt eget i forhold til disse. Det er totalt bortkasta energi, og noe jeg ikke vil kaste bort energi på. Leser ikke Rosablogger osv. Fjas. Anonymous poster hash: 9757f...c17 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Har slutta med: - black head-strips (funker ikke!!) - øyenskygge (ser ut som en crack hore uansett hvilken farge jeg bruker) - epilering av lår og legger (inngrodde hår) - leppestift Anonymous poster hash: 61e7e...81c 1
Alina X Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Har sluttet å lese kvinneblader da det står bare det samme der hvert eneste år. Oppsøker ikke idioti som forteller meg hvordan jeg skal se ut. Ellers så barberer jeg under armer,nedtil og bein. Bruker bh,liker å kle meg og liker mote. Drar til frisør i ny og ne,men farver håret hjemme, fikser neglene selv osv,trener og spiser forholdsvis sunt,men er aldri på noen spesiell diett,da anser det også for å være dumheter å følge...lavkaloridiett?dvs du skal spise lite kalorier?aha,dvs mindre mat?hmmmm....well you are a special kind of stupid aren't you? Jeg fikser ikke neglene eller bruker smykker fordi noen sier jeg MÅ,men fordi jeg vil. Jeg går i dag med et hell of a sexy undertøy selvom det er ingen som ser det,men jeg gjør det for mitt velbehag,ikke andres. Jeg er egentlig likegyldig til slt "presset"seen it and heard it before...jeg blir ikke provosert av anoretikere på reklameplakater og bimboer bak blogger da jeg absolutt ikke ønsker å leve deres liv eller å være i deres sko. 7
Veggdyret Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Foretrekker å barbere/epilere meg her og der fordi det kjennes bedre å ta på, ikke fordi det ser penere ut. Kan heller ikke fordra å gå rundt uten en god BH, gjerne med litt push-up funksjon. Horekjoler har jeg aldri brukt, samme med løshår, foundation, brunkrem, falske øyevipper, pumps, falske negler, og sikkert flere ting som er nevnt her også. Skulle gjerne ha barbert av meg håret, har forsøkt det før og det var igrunnen utrolig deilig. Men siden menn - ikke skjønnhetsindustrien - ser ut til å mene at det er mest tiltrekkende med langt hår, så har jeg langt hår for å glede mannen min. 1
skreppamedleppa Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Tatt tilbake kroppen min? Jeg er heller ikke ankommet jorden for å sitte på gjerdet og være en pyntegjenstand for andre. Og det er mye jeg aldri har gjort som f.eks falske negler og parykk i form av å få satt på hår, slanke meg eller tvangsspise for å komme opp i vekt så jeg kan bli "fårmfull".. Jeg går i joggisen og koser meg med det. Så barberer jeg legger, underliv og armhuler året rundt, singel som opptatt ikke for at jeg ikke godtar kroppen min eller fordi jeg har mistet den. Men fordi det føles mye deiligere å være glatt. På samme måte pusser jeg tennene hver måren og kveld fordi det føles deilig med den nypussa følelsen. Jeg sminker meg som oftest men det gjør meg ikke noe å gå uten. Og uten at jeg skal gi noe veldig kritikk til diskusjonen for det kan være en interessant diskusjon, men jeg kan fort bli like oppgitt av spm som "tør du være deg selv?, har du funnet deg selv? er du modig nok til å gå på butikken uten sminke? Tør du la være å barbere deg". Når fokuset hele tiden blir på at man skal la være å gjøre slike ting pga at man skal vise omverden at man er så flink å står imot skjønnhets presset, eller at dette handler om å finne seg selv og sin egen kropp eller at man er modig så synes jeg det er like feil på mange måter som å få trøkket på seg et budskap av media om at man aldri blir fin nok med mindre man trener på deres studio eller bruker deres leppestift. Jeg vil ikke beskrive meg selv som en dolle dolle dame, jeg har mine ting som jeg gjør, noe jeg ikke gjør og noe jeg gjør av og til. Jeg bruker string, jeg soler meg om sommeren, jeg barberer meg, kunne aldri i verden tenkt meg å tatt en "skjønnhets" operasjon uten at det hadde hendt meg noe, jeg leser ikke skjønnhetsblader, jeg gidder ikke tvangsspise, eller sulte meg, jeg orker ikke bruke tiden min på å skjems over kroppen min, jeg diller på badet, bruker ansiktsmaske, jeg bryr meg om min egen velvære følelse, elsker joggebuksen, og bryr meg ikke hvordan andre ser ut.. Jeg har ikke min selverd eller selvtillit i om jeg barberer meg eller ei, jeg er verdt like mye med eller uten hår på beina og jeg er enig i at media selger oss en haug av ting for å prøve å få oss til å forstå at vi ikke er verdt så mye uten deres "kompetanse". Nettopp derfor synes jeg også at slike diskusjoner kan være interessante men det blir ofte til at de som gjør sånn og slik gjør det kun fordi de er hjernevasket av mote industrien, media, reklamen og har 0 egne meninger og selvtillit det blir litt for lettvint for meg. Man må kunne se tynne kvinner uten at man føler seg presset til å selv bli tynn eller å tvinge tynne til å bli "fårmfull" og man bør kunne se andre kvinner sminke seg, barbere seg uten at man skal si at de har mistet seg selv eller at de ikke har funnet en universal sannhet som de som ikke gjør det har. 6
Gjest BabyBlue Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Har aldri begynt med solarium, har aldri hatt extensions eller vippeextensions. Er derimot ganske nøye på det med å forme bryn, pleie hud/hår. Å shave leggene hver dag er noe jeg driter en lang marsj i, det er kaldt ute, og jeg er singel Barberer meg nedentil fra tid til annen, og da skal alt vekk. Vedlikehold er jeg ikke så flink til - men igjen, jeg er singel. Er mer for min egen del, liker ikke at hår tyter ut av trusekanten. Om sommeren er jeg derimot glattbarbert hele tiden på bein og nedentil. Det jeg er veldig fornøyd med er at jeg ferdig med å hate på folk kun fordi de er pene - dette var selvsagt mentaliteten min da jeg gikk på ungdomsskolen: "Hun der er pen - hun er sikkert skikkelig bitch!" Nå som jeg er eldre og ikke kun ser på det ytre er jeg mye flinkere til å bli kjent med folk før jeg dømmer de. Bruker push up fra tid til annen også, og når det gjelder neglene mine har jeg gitt en fin F i de også pga. jobben. De er alltid rene og det der, men å file og vedlikeholde de er jeg dårlig på.
Gjest Blanchefleur Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Har aldri og kommer aldri til: - å ta plastiske operasjoner eller injeksjoner. Jeg finner det rett og slett motbydelig. - sette på parykk (aka løshår) - falske negler - falske øyevipper Setter pris på; - små, delikate smykker - å være ren, pen og nytrent - hull i ørene - beskjeden lebestift og maskara om jeg pynter meg - pinsetten Har sluttet med; - alt av unødvendige hudpleieartikler (bruker kun mandelolje nå) - farge håret, holder med glansvask og solbleiking - kuttet ut alt av krigssminke og andre tåpeligheter Det enkle er ofte det beste! Ingenting slår saltvann i håret og fregner på nesen uansett.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #10 Skrevet 14. februar 2014 Jeg bruker ikke sminke! Fyfader så kjedelig å stå foran speilet mer enn nødvendig! Jeg bruker sminke ved kun spesielle anledninger. Barbere meg m å jeg. Orker ikke kroppshår :-) Bruker heller ikke hårprodukter. Hud og hår er bra her. Tror mange såkalte skjønnhetsmidler gjør en tidlig eldre! Ser myye yngre ut enn mine venninner :-)Anonymous poster hash: df7a0...19d 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #11 Skrevet 14. februar 2014 Hva har dere sluttet med - Å bry meg om andres utseende i negativ retning -på vinteren er det ikke alltid jeg gidder å barbere leggene hver gang jeg dusjer, underlivet tar jeg en til to ganger i måneden, litt hår får mannen tåle. Orker ikke kløhelvete hver tredje dag. Hva har dere aldri begynt med? -å gå med horekjoler, det har jeg aldri gjort, liker ikke kle meg tacky eller billig. Kler meg heller litt mer klassisk eller sporty. - Hårforlengelse, har langt og tykt hår så føler ikke jeg trenger. - Falske og/eller lange negler (har hatt akrylnegler EN gang på ferie og jeg synes det var fint for det så naturlig ut, men synes lange negler er i veien i hverdagen så gidder ikke begynne med det). Foundation hver dag, nei det føles som en maske så det bruker jeg bare til litt mer spesielle anledninger., Hva har dere vanskelig for å gi opp? - Barbere armhulene - Forme øyenbryn -mascara og concealer. -hestehale eller topp. -en dusj om dagen -ansiktskrem/oljeAnonymous poster hash: 6690a...180
She_Leiva Skrevet 14. februar 2014 #12 Skrevet 14. februar 2014 Jeg elsker å føle meg fresh. Har ikke noe med å ta seg godt ut å gjøre, men følelsen av å være ren og glattbarbert på de riktige plassene er, for meg veldig oppkvikkende. Jeg har nå vært i forhold i 6 år med en som ikke kunne gitt mer faen i hvor mye/lite hårvekst jeg velger å ha på kroppen, noe som strengt tatt overlater avgjørelsen opp til meg. Når det kommer til sminke, så er dette mer en syssel eller en hobby om du vil. Jeg har ikke behov for å ha på sminke og går både på trening og til butikken uten, men jeg elsker det faktum at man kan leke med farger og forme ansiktet akkurat som man ønsker ved hjelp av makeup. Når det kommer til extensions og løsnegler er jeg tvert imot ikke så begeistret. Har en fortid som akryl-negle-fantast, men har i det lange løp kommet frem til at det blir mer en belastning i hverdagen enn gleden det gir. Løshår har jeg heller aldri brukt da jeg er velsignet med langt, tykt hår fra naturens side og føler på det at løshår hadde blitt litt overkill... Dyrt er det også. Vel jeg er glad i å føle meg bra og diverse "forbedringer" gjør at jeg har det bedre, ergo er jeg nok litt avhengig av å følge det skjønnhetsbransjen får meg til å tro er riktig. 1
Gjest kassycat Skrevet 14. februar 2014 #13 Skrevet 14. februar 2014 Har aldri tatt solarium, brukt falske negler, vippeextentions eller hårforlengelse som sitter fas. Har sluttet å epilere. Kommer nok aldri til å slutte med farging av bryn, påfyll av bryntattoo, bruk av den bestemte mengden hudpleieprodukter (maske, peeling, serum, krem, mm), rettetang, barbering, tannbleiking, restylane i overleppa, full makeup til daglig (ser veldig naturlig og pent ut da synes nå jeg, ligger bilde på hvordan ser folk ut her inne-tråden, men er nok kjedelig at jeg ser lik ut til fest og daglig). Kommer nok til å begynne med senere shellac, laserfjerning av hår / voksing på salong, flere behandlinger til hud og kropp 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #14 Skrevet 14. februar 2014 Har vel i grunn fortsatt med det meste! Jeg begynte å farge håret som 20-åring fordi jeg ikke trives som lys, og gjør det fortsatt 15 år etter. Har sminket meg en del daglig hele mitt voksne liv og kan ikke se for meg at jeg skal slutte med det første. Den looken er en del av identiteten min. Vurderer imidlertid permanent make-up på brynene da dette tar en del tid å sminke hver dag. Barberer mg på de strategiske stedene jevnlig. Har sågar gått til det skritt å skaffe meg tape-extensions nylig etter at halve "parykken" min falt av i løpet av en av mitt livs mest stressende perioder. I tillegg har jeg fr anaturens side vanvittig tynt og "fint" hår som jeg i mange år har jobbet mye for å få til å se tykkere ut. En lettelse med extensions=mindre tid på badet. Tanken er å bruke dem til mitt eget hår er vokst ut igjen (ser at masse er på vei) men vi får se. Det eneste jeg kan si jeg har sluttet med er sånne små tulleprodukter som man egentlig ikke vet om man har fått neon effekt av, som primer på øyenlokkene før øyenskygge etc. Har sluttet med solarium da, forresten. Men bruker selvbruner i ansiktet når de trengs. Anonymous poster hash: a65c2...1cd
Professor Orm Skrevet 14. februar 2014 #15 Skrevet 14. februar 2014 (endret) Slutta med: - Å farge/bleke/stripe håret - Å være så nazi med intimbarberinga. Glemmer liksom helt å gjøre det. Gjør det av og til, og tenker å fortsette med det. - Sminke til hverdags. Orker ikke, dessuten blir det bare noe gris, klarer alltids å få gnidd vekk øyensminken i løpet av dagen om jeg jeg tar det på. - Overdreven soling Begynte aldri med: - Restylane - Silikonpupper - Extensions - Løsvipper - Løsnegler - Tannbleking - Hyppig selvbruning. Gjør det så å si aldri - Rettetang og annen varmebehandling Kommer aldri til å slutte med: - Forme og farge bryn - Farge vipper - Lakke tånegler og negler (går riktignok for det meste i blank/lys rosa på fingrene) - Klippe håret hos frisør og bruke frisørprodukter - Solkrem - Rens og fuktighetskrem, bodylotion, masker, peeling på kropp og i ansikt - Lipgloss - Mørk leppestift - Fine klær, smykker og sko og fint undertøy etc. - Vokse leggene - Barbere armhulene. Sparte ut håret en gang, men det er slitsomt å ha hår der Endret 14. februar 2014 av Professor Orm
Gjest Whitestripes Skrevet 14. februar 2014 #16 Skrevet 14. februar 2014 Jeg har aldri vært noen dolle, så i løpet av noenogførti år på jorda, er den eneste sminken jeg noen gang har brukt, mascara. Begynte ikke å barbere armhuler og legger før jeg var godt voksen, og det er vel det dummeste jeg har begynt med. Hadde ferskendun på leggene, men etter at jeg begynte å rake dem, er hårene som kommer ut svarte og strie Leser sjelden dameblader, og lar meg i hvert fall ikke påvirke av noe skjønnhetsideal lenger. Har vel egentlig aldri gjort det. Striper håret, men det er også alt jeg gjør av skjønnhetsbehandlinger. Ordner ikke negler, vipper eller bryn i salong. Høres sikkert ut som jeg ikke bryr meg om hvordan jeg ser ut, men det gjør jeg. Har god hygiene, ordner alltid håret når jeg skal utafor døra og kler meg aldri i joggeklær annet enn hjemme. Jeg er heldig og har et flott hår med fall og krøller, har alltid hatt fin hud, og ser jeg er finere uten pudder eller foundation. Er også gyllen i huden, så jeg trenger ikke ta sol.
Gjest Tigress Skrevet 14. februar 2014 #17 Skrevet 14. februar 2014 Eg har berre byrja med meir og meir styr, eg. Før lakka eg aldri naglar eller brukte sminke kvar dag, no gjer det meg gledje, faktisk. Eg pynta meg aldri med kjolar og skjørt, eller høge hælar, men no gjer eg det i alle fall eit par dagar i veka. Eg har aldri vore solariumsbabe, men no freistar eg å få teke sol om vinteren, for å få litt d-vitamin. Men eg har aldri byrja med plastiske operasjonar eller laushår eller falske naglar osb, eg er litt for gjerrig til det.
Gjest lillelarve Skrevet 14. februar 2014 #18 Skrevet 14. februar 2014 Hva har dere sluttet med? - Å bry meg om andres utseende kanskje..? I negativ retning, som du sa - Hva har dere aldri begynt med? - Slike.. hårextension-greiene - Falske negler - Kle meg fint og sminke meg i alle sammenhenger. Jeg kan gå på butikken uten sminke, i joggebuksa og en slitt jumper, og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Hva har dere vanskelig for å gi opp? - Barbere meg nedentil, på leggene og under armene. Men det vil jeg ikke gi opp uansett - Foundation. Bruker en tynn en som ikke kjennes i ansiktet engang. Det føles så naturlig, og så kan jeg skjule eventuelle kviser, om jeg har spist noe søtt. - Nappe øyebryn. Ellers ville de vært helt ut av kontroll, og jeg hadde sikkert fått litt monobryn - Fikse håret før jeg skal ut en plass. Jeg trenger ikke sminke eller fine klær for å føle meg bra, jeg MÅ ordne håret på et eller annet vis. Rette det eller sette det opp i en hestehale f.eks.
cattleya Skrevet 14. februar 2014 #19 Skrevet 14. februar 2014 haha, for en fin tråd! sterkt av st å ha sluttet med : - Å bry meg om andres utseende i negativ retning - Å bli usikker på meg selv ved siden av andre -Oppsøke situasjoner eller nettsider som gjør meg stresset eller bli usikker på eget utseende Disse tre punktene bruker jeg mye tid på i hvert fall!
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #20 Skrevet 14. februar 2014 Jeg har ikke solet meg på år og dag, og omfavner istedetfor min bleike hud Anonymous poster hash: 95a84...635 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå