Gå til innhold

Nordmenns spisevaner

129 stemmer

1. 1. Hva spiser du mest på fredagskvelder?

• Hamburger
      2
    • Pizza
      24
    • Taco
      34
    • Fisk
      9
    • Kebab
      2
    • Pasta
      4
    • Biff
      8
    • Annet
      46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: e7d6f...648

Skrevet

Hvorfor har du ikke flere vegetariske alternativer? Er ikke alle som spiser kjøtt, skjønner du.

Anonymous poster hash: cac3b...3ed
  • Liker 4
Skrevet

Sushi.

Anonymous poster hash: 6bbfc...54d

• Liker 1
Skrevet

Brødskiver Anonymous poster hash: 091e0...d9f

• Liker 4
Gjest Silverstream
Skrevet

Hvorfor har du ikke flere vegetariske alternativer? Er ikke alle som spiser kjøtt, skjønner du.

Anonymous poster hash: cac3b...3ed

Tror nok det går under "annet" her :)

Skrevet

Tror nok det går under "annet" her :)

Høres ut som den typiske tilnærmingen til vegetarianere ja... :rolleyes:

Anonymous poster hash: e3799...913

• Liker 2
Gjest Silverstream
Skrevet

Høres ut som den typiske tilnærmingen til vegetarianere ja... :rolleyes:

Anonymous poster hash: e3799...913

Hehe :) Hva mener du? :)

Skrevet

Fredagen er den mest slitne dagen i uka for meg, så da blir det ofte noe raskt. Men samtidig må det være godt, og noe annet enn det vi har til hverdags. Og det må passe til vin. :sjarmor:

Biff er en god løsning, det er jo faktisk fastfood. Enten med ovnsbakte tynne potetbåter, noen grønne grønnsaker (feks bønner) og urtesmør. Eller feks bare bakte tomater og aïoli.

Ellers blir det ofte pasta. For at den skal skille seg litt ut fra pastarettene vi har de travleste dagene i uken, velger vi varianter som krever litt mer tid og tilberedning, feks grillet aubergine i spicy tomatsaus med ansjos og oliven, eller cannelloni, en virkelig fredagsfavoritt, egentlig: Spinat- og ricottafyll inni pastarullene, enkel tomatsaus med chili over og under, og masse mozzarella på toppen. Focaccia eller annet hjemmebakt brød til, god olivenolje og/eller balsamico å dyppe i, og en lett rødvin eller kraftig rosé - og helgestemningen er et faktum. :spise:

Anonymous poster hash: 967d7...30c
Skrevet

Hvorfor har du ikke flere vegetariske alternativer? Er ikke alle som spiser kjøtt, skjønner du. Anonymous poster hash: cac3b...3ed

Både pasta, taco og pizza kan da fint være vegetarisk vel?

Anonymous poster hash: 0c26f...cb4

• Liker 13
Skrevet

Er det normalt å spise det samme hver fredag?

Anonymous poster hash: 87f1f...f80

• Liker 3
Skrevet

Overrasket over hvor få som spiser kebab! Er jo tilog med kommet halvfabrikata for dem som synes det er for mye jobb(både kjøtt, saus og brød).

Anonymous poster hash: aead5...488
Skrevet

Erkenorske meg synes at taco i alle slags varianter passer perfekt på Taco Friday :P Men er oppvokst med tacolørdag. Mannen og jeg har laget oss egen tradisjon :)

Skrevet

Spiser ikke det samme hver fredag :)

Lager stort det samme som andre dager i uken, kjott eller fisk med gronnsaker til og litt ost. Det kan vaere skinke, laks eller kyllingfilet, med rosenkaal eller brokkoli paa toppen. Holder meg unna pasta/potet/ris, saa de fleste maaltider er magert kjott eller sjomat med gronnsaker til.

Akkompagnert med vin eller en gin tonic.

Naa er vel ikke dette representative for "norske matvaner", men da jeg fortsatt bodde i Norge (hos foreldre i Oslo) var fredagsmiddagen normalt sunn. Mamma jobber mandag-onsdag, men lager alltid solider middager. Fredager har hun fri, saa det hendte hun lagde en forrett i tillegg, som bruschetta med chevre el.l. Til hovedrett - mye forskjellig. Laks med blaamuggost og bakte poteter, svinfilet i peppersaus osv.

Har egentlig aldri hatt noe standard "fredagsmat". Hvis jeg skal plassere maten jeg har vokst opp med, heller det mer mot fransk.

Annonse
Skrevet

Tomatsuppe med egg, spinat og blomkål, som regel.

Gjest Silverstream
Skrevet

Da jeg bodde med familien spiste vi fast taco hver fredag. Var veldig sjeldent at vi ikke gjorde det, da måtte det ha vært en grunn(f. eks invitert bort på middag). Familien min driver fremdeles med dette :) Gjort det i mange år nå.

Men før der igjen brukte vi å spise hjemmelaga pizza, og da mener jeg HJEMMELAGET - til og med bunnen.

Nå når jeg har flyttet ut spiser jeg mye mer variert på fredagene. Men kunne ikke ha spist fisk på fredag, da fredag er kosedag og jeg forbinder ikke fisk med kos :P

Skrevet

Nå når jeg har flyttet ut spiser jeg mye mer variert på fredagene. Men kunne ikke ha spist fisk på fredag, da fredag er kosedag og jeg forbinder ikke fisk med kos :P

Jeg spiser fisk hver eneste lørdag. Hvis jeg av ulike grunner må spise noe annet, er hele lørdagen ødelagt.

Anonymous poster hash: 967d7...30c

• Liker 1
Skrevet

Vi har taco hver fredag!

Anonymous poster hash: 4e07a...930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...