Gå til innhold

Hva skjer første time/undersøkelse under utredning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så glad nå! For bare noen dager siden så alt så mørkt ut, vi har prøvd så lenge og hadde nok en runde med negative tester... Trodde ikke vi skulle få time på sykehuset før i juni, men når vi ringte i dag så hadde de en åpning i slutten av måneden og vi kunne komme! Jeg begynte å gråte, SÅ glad ble jeg for bare en time.

Vi skal altså i gang med utredning. Vi har tatt blodprøver etter EL og sædprøve, men aner ikke resultatet.

Jeg har manglende eggløsning (TR ca 4-7 ganger i året) og dette er det største problemet ifh til å bli gravid.

Er spent på hva vi vil få høre om våre muligheter.. Men det jeg egentlig lurer på er hva som skjer under første time? Regner med det blir en undersøkelse av meg hvertfall, men er det noe mer? De skal vel vite hele historikken vil jeg tro.

Hva er deres erfaring?

Anonymous poster hash: faf83...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første time består i at mannen leverer sædprøve, GU av deg og en samtale. Man går gjennom hvilke tester dere har gått gjennom, og hvilke dere fortsatt mangler. Avhengig av funn henvises dere videre til prøverør, eventuelt andre typer behandling/undersøkelser.

Skrevet

Første time er stort sett bare en gjennomgang av resultatene så langt og mulighetene videre. Dersom noe utredning mangler, blir det også avtalt.

Jeg fikk en GU på første time, og det ble også foretatt en ultralyd av min manns testikler. Sædprøve var levert tidligere for vår del, så det var det ikke behov for.

Anonymous poster hash: 9fb66...4ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...