AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Vil en jakke som det står "dry claen" på vaskelappen overleve en tur på 30C?Anonymous poster hash: 695de...32c
hufsa! Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Ja,jeg vasker ALT i maskinen,så det er ikke noe problem,husk Milo.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Betyr ikke dry clean rens? I så fall vil den ikke tåle vaskemaskin. Anonymous poster hash: 35363...60b
Gjest Violetta Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Betyr ikke dry clean rens? I så fall vil den ikke tåle vaskemaskin.Anonymous poster hash: 35363...60b Det betyr bare alt produsenten ikke kan garantere at den tåler noe annet. Etter min erfaring tåler den sannsynligvis mer.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Det betyr bare alt produsenten ikke kan garantere at den tåler noe annet. Etter min erfaring tåler den sannsynligvis mer. *Isåfall ville jeg ikke tatt sjansen på at den tålte vaskemaskin Anonymous poster hash: 35363...60b 1
Gjest Violetta Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 *Isåfall ville jeg ikke tatt sjansen på at den tålte vaskemaskin Anonymous poster hash: 35363...60b Sånne sjanser har jeg tatt mange ganger, har aldri angret.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Har du vaska ullplagg i maskina di før? De fleste moderne maskiner er skånsomme på ullvaskprogram, faktisk mer skånsomme enn håndvask. Strikker mye og vasker alt i vaskemaskin. Men er du redd for plagget så test noe annet først. Er ikke uvanlig at dyrere ulllplagg er merka med dryclean only, for sikkerhets skyld. Men spørs også litt på hvilken type struktur det er i garnet/plagget, finnes enkelte sorter fluffy garn f.eks som ikke blir like pent etter vask. Anonymous poster hash: e2b9e...07b
Vera Vinge Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 Husk forsiktig sentrifugering, om du skal vaske det i maskin. Jeg klarte å krympe og tove en ulljakke jeg hadde strikket, som jeg hadde vasket i maskin flere ganger før, fordi jeg glemte å skru ned sentrifugeringen.
Athene Skrevet 14. februar 2014 #9 Skrevet 14. februar 2014 Kanskje, kanskje ikke. Jeg har mange plagg som kun skal renses. Jeg har flere ganger prøvd meg på kaldvask og null sentifugering på plagg jeg trur kan tåle det, og opplevd at plaggene blir styggere eller dels ødelagt. Så mitt beste tips er at dersom plagget ikke er så dyrt og du synes det er verdt risken så prøver du. Om du er redd for plagget leverer du til rens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå