Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

.... og jeg holder på å fly på veggen :-x

Han har blitt mye bedre etter en såkalt snorkeoperasjon, men jeg sliter fortsatt. Han begynner og snorke før han sovner og det betyr ganske kjapt etter at vi har lagt oss. Han bråker både på innpust og på utpust. Jeg bruker tid på å roe meg ned og gli inn i søvnen og dette er et kjempeproblem for meg. Noen ganger så klarer jeg å "overhøre" det og andre ganger ikke. Og det er jeg som må flytte på meg. Er ungene mine hos faren sin så har jeg en ledig seng. I natt så sov jeg på sofaen. Fem timer med dårlig søvn og hele dagen ødelagt. Akkurat nå er han sykemeldt og kan sove så lenge han vil. Jeg må uansett opp senest kl. 7 for å få minstemann på skolen.

Jeg vet en løsning på problemet og det er at han går ned i vekt. Han har lagt på seg 10 kilo etter operasjonen og hadde tålt å gå ned både 10 og 20 kilo. Men jeg kan jo ikke si det til ham!

Hvordan løser vi det her slik at jeg får en god natt søvn. Jeg kan da ikke være den eneste med en snorkende partner?

(Jada, jeg er litt grinete akkurat nå

Gjest Estrela
Skrevet

Separate soverom og besøksordning? :wink:

Gjest Phair
Skrevet

Jøss, skulle tro det var jeg som hadde skrevet inn jo :o

Kjæresten min snorker også noe helt sinnsykt. Vi sover faktisk ofte på hvert vårt rom. Han slanker seg nå og jeg har merket at det er blitt bedre. Så jeg mener at du kan spørre han litt forsiktrig om dette. Det er et veldig kjipt problem, men må bare løses på alle tenkelige måter. Lykke til.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hva med å kjøpe øre-propper?

Clea

Gjest gjesta
Skrevet

Prøvde med ørepropper da jeg bare var kjæreste og ikke samboer. Dette var før snorkeoperasjonen. Jeg synes ørepropper faktisk både er ubehagelig og vondt og i tillegg så funker de dårlig.

Skulle gjerne hatt et eget soverom ja, men da må vi sparke ut noen barn først. (Ok da. Eldstemann blir snart 18 :wink: ) Vi har ikke nok soverom som det er og har måttet ta i bruk kjellerstua så.

Patricia: Tok du opp det med slanking eller startet kjæresten din på eget initiativ? Synes det er vanskelig å ta opp. Har allerede hintet litt. Om ikke juleferien fra Sats er over snart :hoho:

Gjest Phair
Skrevet

Han snorket nesten ikke når vi møttes, men du vet hvordan det er etterhvert i et forhold :wink:

Vi satt bare å snakket om hvor kjipt det er at vi ikke kan sove sammen, og da sa jeg bare at han fikk gjøre det han kunne for at det skulle bli bedre. Og det skader jo ikke å ta av noen kilo. Men folk er forskjellige, han syntes ikke det gjorde noe at jeg sa det. Og det var ikke sånn kjipt sagt heller hvis du skjønner? Bare nevn det litt i forbi farten så ser du hvordan han reagerer.

Skrevet

Hei Persille!

Jeg synes virkelig at du skal ta en prat med han om dette, OG om vekten!

Merker selv at mannen min begynner å snorke når kiloene eter på seg. Det er veldig viktig å sove godt!

Eventuelt lykke til!

Hilsen Ella

Skrevet

uff, kjipt.. snorking er noe av det verste..! og jeg er altfor grei til at jeg rusker borti han for å få han til å slutte også.. har nok ingen løsninger.. men om du tror vekten har noe med saken å gjøre.. har det virkelig det altså? interessant..

Gjest Dumpegrunn!!
Skrevet

Jeg dumper menn over slikt! Snorkign er er UTING..jeg kunne aldri giftet meg med en mann som snorker....FORFERDELIG!!! Jeg har forsøkt ørepropper og etc. tidligere, men nytteløst.

Nei...kommer ikke på noe verre enn snorking faktisk :evil: :evil: :cry:

For meg er det skillmsissegrunn nr. 1.

Gjest Phair
Skrevet
Jeg dumper menn over slikt! Snorkign er er UTING..jeg kunne aldri giftet meg med en mann som snorker....FORFERDELIG!!! Jeg har forsøkt ørepropper og etc. tidligere, men nytteløst.  

Nei...kommer ikke på noe verre enn snorking faktisk :evil:  :evil:  :cry:  

For meg er det skillmsissegrunn nr. 1.

Ja, dine følelser stikker nok dypt da. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
....Jeg må uansett opp senest kl. 7 for å få minstemann på skolen.

Kan ikke han gjør det, da??

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Det trenger ikke bare være vekten som utgjør snorking. Det kan være andre ting også. Anbefaler deg og snakke med din kjære om dette, og få han til lege som undersøker han og henviser han videre. Dety kan være farlig, om han snorker så mye at han av og til slutter og puste innimellom når han sover. Og får dermed for lite surstoff til hjernen.

Lykke til

Skrevet

Du skulle tro det var jeg som skrev dette innlegget.Min kjære snorker noe så jævlig,ikke er han tykk heller så jeg tror ikke det har noe med vekta å gjøre når det gjelder han.Nå går jeg bare og legger meg før han,så jeg kan sovne før han begynner å snorke!

Skrevet

Min mann har også vært fæl til å snorke, men det ble bedre etter han fikk operert nesa si. Men i perioder snorker han likevel mye, og da må jeg bare ruske i ham og be ham om å snu litt på seg. :sinnatagg: Det er verst hvis han er veldig sliten eller har drukket.

De siste par årene har han begynt å "skvette til" akkurat idet ham skal til å sovne, og det er mye verre. Da slår han ut med armene, spretter opp i senga og er sikker på at han skal dø. Jeg har sannsynligvis akkurat sovnet også, og får en brå oppvåkning, så dette er mer ubehagelig for begge. :-( Noen som har gode råd mot dette, bortsett fra å ikke ligge på ryggen og "svelge" drøvelen?

Gjest Lady-M
Skrevet

Hva er det som lager snorkelyden? Drøvelen? Den kan vel fjernes..?

Mannen min snorker også innimellom. Han er ikke tykk, men er ganske stor (mye muskler) og i det siste har han også blitt litt større, og da har snorkingen blitt værre. Har aldri tenkt på at det kan være årsaken.

Hvorfor har fedme innvirkning på snorking?

Skrevet

Samboeren min snorket en del da jeg traff ham. Vi kjøpte Snorenz (apotek og helsekost) som er en spray (med peppermyntesmak). Man sprayer i ganen før man legger seg. I begynnelsen måtte han spraye et par ganger i løpet av natten også, men det gikk ikke mange dagene før snorkingen var totalt borte. Da sprayen var tom kjøpte vi ikke en ny med det samme og oppdaget at snorkingen faktisk ikke hadde kommet tilbake. Det er nå 4 år siden og jeg kan telle på én hånd de nettene han har snorket siden.

Snorking er plagsomt, og når det gjelder nattesøvn synes i allefall jeg det er viktigere enn å sove i samme seng/rom. Man kan fint kose litt i samme seng og så gå og legge seg hver for seg hvis det er det som trengs. Det skal ikke mange netter til med dårlig søvn før det går utover hverdagen. Håper dere finner en løsning som passer for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...