Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen.

jeg skrev til dere en uke tilbake og fikk bra tilbakemeldinger. Tusen takk for det.

problemet nå er at gutten min sover alltid med pupp om det er dag eller natt. Det har blitt vane. Er redd for at han har blitt vant til det og blir vanskelig å sove uten pupp etter hvert. Hva skal jeg gjøre? Noen gode råd. Han sover i egen seng og får flaske om natta to ganger. Eller er det tidlig ennå? Slutter han det av seg selv etter hvert?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan sover han med pupp når han sover i egen seng? Om det er slik at han kun sovner med puppen i munnen så er det en vane det er greit å venne av med en gang. Har du prøvd med smokk?

Mange som sovner med puppen i munnen får ikke rapet skikkelig siden de sovner, og da kan de våkne flere ganger i løpet av natta pga. luft i magen.

Ta ut puppen da du ser at han er ved å sovne.

Skjønner heller ikke helt det med puppen, siden du skriver at han får flaske to ganger om natta..... Om han får det så gir du vel ikke puppen etterpå for å få han til å sove?

Ikke noe vits i å legge opp til uvaner man må bruke tid på å venne de av med igjen senere.

Anonymous poster hash: 9737a...01b
  • Liker 2
Skrevet

Jeg mener han vil ha pupp i munnen når han skal sove. Hvordan gjøre om på vane eller finne en annen løsning. Det kan hende at han er mett men vil ha pupp når han skal sove. Nei han vil ikke ha smokk i det hele tatt. Vil ikke at det skal bli fast vane. Han nekter å sove uten pupp i munnen:(

Skrevet

Hvordan får du han da til å sovne igjen på natten når han får flaske???

Anonymous poster hash: 0c6a2...b77
Skrevet

Da er han ikke helt våken. Drikker i søvn nesten og sovner igjen. Men på dagen eller når han er våken da vil han sovne med pupp.

Skrevet

Kjenner problemet, vår første var sånn. Jeg var rett og slett ikke nok bevisst på å venne han av med det, og fikk slite med det lenge.

Med nr.2 har vi vært bevisste helt fra starten, og det går mye bedre. Når han er så trøtt at han nesten sover tar jeg ut puppen (noen ganger må det vugges forsiktig, eller ammes igjen). Uansett får han ikke sovne med puppen i munnen (prøver ihvertfall å unngå det).

Prøv hver gang, og vær glad når det lykkes. Det handler om å være bevisst.

Og om det ikke skulle gå an å venne han av med dette blir det folk av han likevel. :)

Anonymous poster hash: 77530...c5c
Skrevet

Hvorfor skal alle ha det så fryktelig travelt? Det er ikke slik at unger må sovne med puppen til de begynner på ungdomsskolen, selv om de trenger den tryggheten når de er 4 mnd (!) gamle. Min sovnet med puppen lenge, sluttet å die av seg selv rett før ett-års dagen. Sover fint i egen seng nå, bruker ikke en gang smokk. Får sove i vår seng innimellom, har allikevel ingen problemer med å legge. Ta det med ro!

Anonymous poster hash: d0529...47c
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal alle ha det så fryktelig travelt? Det er ikke slik at unger må sovne med puppen til de begynner på ungdomsskolen, selv om de trenger den tryggheten når de er 4 mnd (!) gamle. Min sovnet med puppen lenge, sluttet å die av seg selv rett før ett-års dagen. Sover fint i egen seng nå, bruker ikke en gang smokk. Får sove i vår seng innimellom, har allikevel ingen problemer med å legge. Ta det med ro!

Anonymous poster hash: d0529...47c

Hvis det ikke blir veldig slitsomt for mor er dte jo heller ingen hast.

jeg derimot har hatt det sånn til baby var 8 måneder. kjente jeg ble veldig sliten av det. og følte at jeg måtte gjøre noe med det.

til ts.

Vi gjorde det sånn at på dagen når jeg ammet tok jeg ut puppen hver gang han nesten sovnet.

og på natten gikk alltid mannen å la han en periode. da skjønte han til slutt at puppen ikke skulle være der når han skulle sove. og godtok det etter en stund. men ble en del surving i starten.

du er heldig at han sovner igjen til flaske på natta da. det gjorde ikke min. da våknet han og hyl skrek etter puppen, og sovnet ikke igjen før han fikk pupp.

Anonymous poster hash: 8e46c...ddc

Skrevet

Tusen takk folkens. Skal ta det med ro. God helg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...