Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen synspunkter som du ikke er stolt av, eller som du ikke tør å innrømme til andre?

Jeg har mange.

Blandt annet får romfolk i Oslo meg av og til til å tenke at Hitler burde ha gjort en grundigere jobb når han først var i gang.

Dessuten så mener jeg at vi burde ha arbeidsfenglser i Norge, der de innsatte finansierte sin egen soningstid, i stedet for å koste staten ekstra millioner i tillegg til skaden de ble dømt for i utgangspunktet og saksomkostninger.

Jeg mener også at vi har alt for milde straffer, og at vi burde ha livstid for for eksempel seksuell misbruk av barn.

Jeg mener at det er alt for lett å få uføretrygd her i landet, og at de som har dette burde gjøre noe fra kl 9-17 hele arbeidsuka i stedet for å sitte hjemme/på café/spille data. Trenger ikke å være nyttig arbeid, men det må være noe.

Jeg mener at dagens unge er noen bortskjemte narsissister og at det burde stilles MYE strengere krav til dem både i skolen og hjemme.

Jeg synes at lærere i barneskolen bør ha anledning til å straffe elever som ikke oppfører seg.

Anonymous poster hash: 021a4...a8c

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Gjest Sindre2014
Skrevet

Jeg har egentlig ikke noe i mot innvandring.

• Liker 7
Skrevet

Oi, du har ekstreme tanker. Bra fu ikke deler de med noen.

Eneste jeg kommer på er at jeg syntes det er skummelt at dumme og uutdannede får flere barn enn smarte og veletablerte som gjerne bare får ett barn sent i 30-årene.

Anonymous poster hash: 22b68...cec

• Liker 27
Skrevet

Jeg synes ikke tankene dine er ekstreme, ts.

Mine hemmelige synspunkter er at jeg ser ned på unge mødre som naver seg gjennom livet, og generelt nav-ere som sitter på ræva og tar det for gitt at de skal få, få, få. Har en i perifær familie som er fysisk/psykisk frisk (han sier det selv) men mottar trygd fordi han ikke orker å jobbe. Jeg blir så vanvittig provosert i familieselskaper der han legger ut om hvor lite han får og hvor dårlig NAV er. Utakknemlige drittunge av en mann. Han har nok farget mitt syn på temaet.

Ja, også er jeg skeptisk til mannlige muslimske innvandrere/asylsøkere. Kvinne- og menneskesynet er på trynet i forhold til norsk norm. Jeg synes også det er for mange innvandrere og at vi burde stramme tøylene.

Jeg snakker ikke særlig om dette med noen, da det ikke er så "korrekte" meninger. Hadde man møtt meg hadde man nok ikke gjettet det, jeg er ikke akkurat en 40 år gammel FRP-er...

Anonymous poster hash: 3e39d...371

• Liker 17
Skrevet

Jeg nøyer meg ikke med livstid for seksuelt misbruk av barn- snakker vi grove overgrep er jeg faktisk for henrettelse!!

Anonymous poster hash: 676e6...f73
  • Liker 9
Skrevet

Finlandshette burde vært sosialt akseptert ute blant vanlige folk. Jeg er en frossenpinn om vinteren, og når det er mange minusgrader, så hadde jo dette vært ypperlig for ansiktet mitt sin del.

Anonymous poster hash: 94255...7c6
  • Liker 11
Skrevet

At det taes for mye hensyn i dagens samfunn, med alle disse nye diagnosene.

Terskelen for gå arbeidsledig, i Norge, blir bare lavere og lavere. Dette kan jeg ikke se for meg at går i lengden, både økonomisk og samfunnsmessig.

Jeg tviler ikke på at f.eks. høysensitive sliter, men av og til må man bare ta tak i seg selv og gjøre ting man ikke vil.

• Liker 23
Skrevet

Jeg ønsker de som dømmer uføre, å bli syk selv, masse kroniske lidelser, smerter både fysisk og psykisk ;)

Anonymous poster hash: 449bd...cc0
  • Liker 45
Skrevet

Har du noen synspunkter som du ikke er stolt av, eller som du ikke tør å innrømme til andre?

Jeg har mange.

Blandt annet får romfolk i Oslo meg av og til til å tenke at Hitler burde ha gjort en grundigere jobb når han først var i gang.

Dessuten så mener jeg at vi burde ha arbeidsfenglser i Norge, der de innsatte finansierte sin egen soningstid, i stedet for å koste staten ekstra millioner i tillegg til skaden de ble dømt for i utgangspunktet og saksomkostninger.

Jeg mener også at vi har alt for milde straffer, og at vi burde ha livstid for for eksempel seksuell misbruk av barn.

Jeg mener at det er alt for lett å få uføretrygd her i landet, og at de som har dette burde gjøre noe fra kl 9-17 hele arbeidsuka i stedet for å sitte hjemme/på café/spille data. Trenger ikke å være nyttig arbeid, men det må være noe.

Jeg mener at dagens unge er noen bortskjemte narsissister og at det burde stilles MYE strengere krav til dem både i skolen og hjemme.

Jeg synes at lærere i barneskolen bør ha anledning til å straffe elever som ikke oppfører seg.

Som jeg skulle sagt det selv, helt enig med deg i alt.

Anonymous poster hash: 98489...773

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns det er greit å være kriminell.

Jeg syns det er greit å stjele.

Jeg syns det er greit å følge bare de reglene en har fordel av.

Jeg ser på lover og regler som hva en gruppe mennesker har innført fordi de har en egoistisk fordel av det. Derfor ser jeg ikke på det som noe galt å bryte regler, når jeg har egoistisk fordel av det.

Det siste er et syn som har blitt veldig forsterket hos meg, etter prostitusjons og narkotika-debatten, samt NRK-lisensen, fordi dette er saker hvor prinsippene står veldig svakt, og egoismen veldig høyt. Jeg har rett og slett mistet respekt for lov og rett.

Jeg syns det er greit at folk bruker det de har av maktmidler. Om en lærer gir deg dårlige karakterer, så mener jeg det er legitimt å kappe opp dekkene på bilen hennes, eller ripe opp lakken. Hvorfor skal du akseptere at andre ødelegger for de mulighetene du har i livet?

Jeg syns det er galt å snakke om narkomane som om det er synd på dem. Jeg ser på narkomane som svært usympatiske drittsekker. At svært mange er psykisk syke, gjør at det for meg virker som det hadde vært fordelaktig å henrette dem.

Anonymous poster hash: f3163...be5
  • Liker 2
Skrevet

Jeg mener at man i det siste plutselig har fått for mange diagnoser på ting. Sosial angst,depresjoner og nå det nye siste:høysensitiv...(har lest noen tråder om det)i tillegg så anser enkelte at det å være introvenert er en diagnose....jaja...

Jeg er lei av rasismedebatten. Jeg er ikke rasist selvom jeg er skeptisk til utenlandske menn på Grønland som sier:"het baby how are you?"og stalker meg et par 100meter, i tillegg så er jeg lei av at rasismen kun pr idag omfatter hvit/svart når jeg selv har hørt svarte afrikanere sier de misliker arabere. Thaifolk som misliker svarte osv. Det er liksom helt greit å si negativt om en annen religion og rase så lenge du ikke er hvit.

Det burde bli endringer mtp alenemødre og samværsrett.

Drittlei også folk som klager på at de blir ovjektifisert når de kler seg halvnakne.

• Liker 15
Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Hm...

Jeg er ikke imot innvandring, men jeg synes vi bør bli mye strengere på hvem vi slipper inn, og hvor mange vi slipper inn. (Dette er noe jeg ikke snakker om med fremmede egentlig, fordi jeg er så redd for å havne i en diskusjon).

Jeg er sånn halvveis enig i det norske fengsels-systemet, men det er mye som irriterer meg, og som jeg synes bør endres! 1. Vi har for milde straffer. 2. Voldtekt, seksuell misbruk av barn, drap, osv. bør straffes med mange flere år! 3. Jeg skulle ønske fengslene ikke var så "hjemmekoselige" (ut i fra det jeg har sett). Jeg så en dokumentar om et norsk fengsel med celler som så finere ut enn leiligheten vår og dyre malerier hengende på veggen. Gosh altså.

Endret av lillelarve
  • Liker 4
Skrevet

Synes reservasjonsrettdebatten har tatt av og at hun bloggeren som fronter den ikke har skjønt greia.

Anonymous poster hash: 1f697...429

• Liker 3
Gjest Sindre2014
Skrevet (endret)

Synes voldtektsstraffene er for strenge. Nei, voldtekt er ikke nesten-drap.

Endret av Sindre2014
  • Liker 1
Skrevet (endret)

-

Endret av Evilposelos
Skrevet

Jeg er 24 år, og har aldri hatt sex.

Anonymous poster hash: 43617...ae0
Skrevet

Jeg er 24 år, og har aldri hatt sex.

Anonymous poster hash: 43617...ae0

Det er ikke et synspunkt.

Anonymous poster hash: 99fb3...1cc

• Liker 11
Skrevet

Finlandshette burde vært sosialt akseptert ute blant vanlige folk. Jeg er en frossenpinn om vinteren, og når det er mange minusgrader, så hadde jo dette vært ypperlig for ansiktet mitt sin del.

Anonymous poster hash: 94255...7c6

du kan jo alltids kjøpe en niqab

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil at alle utlendinger som voldtar/stjeler/andre kriminelle handlinger skal ut av Norge. En sjanse er nok.

Anonymous poster hash: d249b...819
  • Liker 19
Skrevet

At folk tror på strengere straffer synes jeg er morsomt. Folks overtro er alltid like spennende og like rasjonelt forklart.

En som tror på strengere straffer, - straffer hun vennene sine for å disiplinere dem? Fungerer straffen etter hensikten? Blir man oppdratt?

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...