AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 1. Hvem mener du går under unge og eldre mødre? Når mener du man burde få barn, aldersmessig? - Jeg mener de "unge mødrene" er dem som får barn før de er 20/21, og eldre over 35. Mellom 21 og 28 ser jeg for meg passer best å få barn. 2. Hva mener du med å komme fra en ressursterk/svak familie? - Jeg ble født som nr 2 av barna av foreldre som da var 25 og 29, og far hadde ingen utdanning annet enn grunnskolen og mor bare videregående. De hadde ikke spesielt mye penger, men vi hadde nok og kunne være med på det vi ønsket(fotball, korps, håndball), alle 3 barna. Den førstefødte har vært litt svak på skolen, men har god jobb nå, selv med bare vidregående. Vi to siste har vært flinkere enn de fleste i klassen og holder begge på med høyere utdanning. Har masse familie rundt oss, men ikke av de med mye penger. Kommer jeg da fra et ressursvakt hjem? Jeg er 22 år, ingen barn. Anonymous poster hash: 9e3d3...239
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Unge mødre er fra 23 og nedover eldre mødre er vel over 35 (kanskje nærere 40). Selv fikk jeg barn når jeg var 29 og får mitt neste når jeg er 32. Ressurssterk handler ikke bare om økonomi eller utdanning men generellt vil jeg si det er de som har foreldre med høyere utdanning og da er det ikke mange bacehol utdanninger som havner i den kategorien for meg. Ressussterk familie handler også om kultur. Ressussterke foreldre tar med barna på fjellet og i skogen. Man kan være rik og ta med barna på dyre hytter, dyre båter etc bare fordi man har familiepenger. Det er ikke nok til å være ressussterk. Ressusterke foreldre har godt med bøker hjemme og tar barna med seg på et mangfold av opplevelser slik at de får utvikle seg, og har en trygg og stabil økonomi.Anonymous poster hash: 4aaac...79f 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 blablabla...uansett så viser det seg at det lønner seg, for BARNAS del, å vente med å få barn til man er voksen og hjernen er fedig utviklet (det skjer da man er ca. 25). Her er beviset: http://www.dagensmedisin.no/nyheter/familieproblemer-og-ung-mor-hovedarsak-til-atferdsvansker/ Anonymous poster hash: 54ec5...ea7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Jeg synes de som er under 25 er yngre mødre, synes man må være over 38 for å være eldre. TS har vokst opp i et ressurssvakt hjem. Anonymous poster hash: acda3...bfa 7
MockingJay Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Herregud, er det ikke nok av disse trådene? 2
Emmanuelle Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 (endret) Jeg fikk mitt første barn like før jeg fylte 26, falt meg ikke inn at jeg var en ung mor. Jeg var ferdig med bachelor, hadde reist mye og fast jobb på daværende tidspunkt. Mannen hadde master og jobbet i tre-fire år. Vi hadde kjøpt hus og vært sammen i tre år, gift i ett. Perfekt for oss. Unge mødre er etter min definisjon 20 eller yngre. Ikke uvanlig å være 25 og ha "alt på stell." Endret 13. februar 2014 av Emmanuelle 1
Lou Salome Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Du har ikke vokst opp i et ressurssterkt hjem, men det var jo ikke ressurssvakt heller. Bare vanlig. Hva alle andre mener er ungt/gammelt varierer enormt, det viser jo alle disse trådene om emnet. Det er jo ikke enten/eller, enten er man gammel mor, hvis ikke er man ung, og enten er familien ressurssvak, ellers er den ressurssterk. De fleste er jo i mellom, det er det som er vanligst. I tillegg er det relative begreper, hva som er ungt og ressursvakt er noe annet i forhold til gjennomsnittet av befolkningen i 1970, eller i en annen kultur/land.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 1. Hvem mener du går under unge og eldre mødre? Når mener du man burde få barn, aldersmessig? - Jeg mener de "unge mødrene" er dem som får barn før de er 20/21, og eldre over 35. Mellom 21 og 28 ser jeg for meg passer best å få barn. 2. Hva mener du med å komme fra en ressursterk/svak familie? - Jeg ble født som nr 2 av barna av foreldre som da var 25 og 29, og far hadde ingen utdanning annet enn grunnskolen og mor bare videregående. De hadde ikke spesielt mye penger, men vi hadde nok og kunne være med på det vi ønsket(fotball, korps, håndball), alle 3 barna. Den førstefødte har vært litt svak på skolen, men har god jobb nå, selv med bare vidregående. Vi to siste har vært flinkere enn de fleste i klassen og holder begge på med høyere utdanning. Har masse familie rundt oss, men ikke av de med mye penger. Kommer jeg da fra et ressursvakt hjem? Jeg er 22 år, ingen barn. Anonymous poster hash: 9e3d3...239 Unge mødre er alt unner 30 og eldre mødre er de over 40. Du kommer helt klart fra et ressurssvakt hjem uten utd. Og kapitalAnonymous poster hash: 2b8a9...f4f 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 TS sine foreldre kan ha vært ressurssterke i fht emosjonell kapital, at barna fikk trygghet og omsorg. Utdanningsmessig (og økonomisk) var det jo et ressurssvakt hjem. Eldre mødre er over 38, ygre under 25 (etter min oppfatning). Anonymous poster hash: 160f0...69b 1
Alice123 Skrevet 13. februar 2014 #10 Skrevet 13. februar 2014 (endret) Yngre er 25- og eldre er når man får førstefødte 35+. For meg handler det å være ressurssterk om flere ting. Økonomi: Barn og foreldre skal kunne delta på normale fritidsaktiviteter uten å tenke på økonomi. Man skal kunne kjøpe klær/sko etter behov, uten at det blir kistebunn. Man skal ha en buffer, og ikke leve fra måned til måned med et nødskrik. Man skal kunne bo i et vettug hjem med vettuge møbler og normalt god plass. Man skal ha råd til minst én ferie i året (samme om det er tre måneder Asia-rundt, charterferie i Tyrkia eller hytte-til-hytte på fjellet). Samfunn: Det er greit med bøker i bokhylla og å vite hvem som sitter i regjering. Jeg tror derimot ikke at man MÅ ha høyere utdanning for å være ressurssterk. Tid: For meg handler det å være en ressurssterk forelder veldig mye om å makte å ta kampen med skolen om ungen skulle falle utenfor (den kampen er det nemlig ikke alle som greier). En forelder som følger opp barna i skole og fritidsaktiviteter, som hjelper med alle lekser som som er med på alle fotballkamper og korpsdugnader. Som er tilstedeværende i barnas hverdag og liv. Helse: Introduserer barna for sunn og næringsrik mat, variert kosthold. Tar dem med ut i skog og mark og lærer dem gleden av natur og fysisk bevegelse. At foreldrene er "normalt oppegående" mennesker som er emosjonelt stabile. Kultur: At man introduserer dem for litt kultur. Jeg tenker da i retning av å se "pluttipluttipott" før jul, lese bøker for/med dem (helt normale greier, egentlig). Trygghet: Dette inkluderer alle de overstående punktene, men jeg følte jeg måtte lage et eget punkt. Stabilitet i hverdagen, at barna har rutiner og rammer. At de er trygge på foreldrene sine, hva morgendagen vil bringe. At barna aldri, noensinne bekymrer seg over foreldrenes samlivsproblemer, familieøkonomien, foreldrenes mentale helse, etc. Stikkordene er vel trygghet, forutsigbarhet og rutiner. Dette med hva som er "ressurssterk" og hva som ikke er det kommer vel an på øyet som ser, men jeg hadde ikke satt unger til verden med mindre jeg visste jeg kunne tilby dem det jeg har listet opp over. Edit: Endret en detalj. Uredigert versjon er sitert av MockingJay under. Edit edit: la til et punkt. Endret 13. februar 2014 av Alice123 8
MockingJay Skrevet 13. februar 2014 #11 Skrevet 13. februar 2014 Yngre er 25- og eldre er når man får førstefødte 35+. For meg handler det å være ressurssterk om flere ting.Økonomi: Barn og foreldre skal kunne delta på normale fritidsaktiviteter uten å tenke på økonomi. Man skal kunne kjøpe klær/sko etter behov, uten at det blir kistebunn. Man skal ha en buffer, og ikke leve fra måned til måned med et nødskrik. Man skal kunne bo i et vettug hjem med vettuge møbler og normalt god plass. Man skal ha råd til minst én ferie i året (samme om det er tre måneder Asia-rundt, charterferie i Tyrkia eller campingferie i Horten).Samfunn: Det er greit med bøker i bokhylla og å vite hvem som sitter i regjering. Jeg tror derimot ikke at man MÅ ha høyere utdanning for å være ressurssterk.Tid: For meg handler det å være en ressurssterk forelder veldig mye om å makte å ta kampen med skolen om ungen skulle falle utenfor (den kampen er det nemlig ikke alle som greier). En forelder som følger opp barna i skole og fritidsaktiviteter, som hjelper med alle lekser som som er med på alle fotballkamper og korpsdugnader. Som er tilstedeværende i barnas hverdag og liv.Helse: Introduserer barna for sunn og næringsrik mat, variert kosthold. Tar dem med ut i skog og mark og lærer dem gleden av natur og fysisk bevegelse. At foreldrene er "normalt oppegående" mennesker som er emosjonelt stabile. Kultur: At man introduserer dem for litt kultur. Jeg tenker da i retning av å se "pluttipluttipott" før jul, lese bøker for/med dem (helt normale greier, egentlig). Dette med hva som er "ressurssterk" og hva som ikke er det kommer vel an på øyet som ser, men jeg hadde ikke satt unger til verden med mindre jeg visste jeg kunne tilby dem det jeg har listet opp over. Dette må jeg si meg enig i. Synes det var en fin liste over viktige ting som helt klart er viktig når man får barn. Men det betyr jo ikke at ikke noen under 25 år kan tilby det. Jeg er ung, men har full bokhylle, hus , bil og hund. Vi går på babysvømming og babysang. Vist vesla med tid og stunder vil begynne på handball, fotball, ridning eller piano så har vi nok tid og penger til at hun skal kunne drive med det. Jeg vil heller ikke at hun skal begynne i barnehagen før fylte 2 år, og det trenger hun heller ikke. Vi har nok oppsparte midler, pluss stabil høy lønn, så et år i ulønnet perm vil ikke skade oss. Begynner også på samlingsbassert studie til høsten, og regner med å være ferdig utdannet når vesla begynner på skolen. Likevel har vi nok råd til både ferie og nye klær hver sesong. Jeg er en ung mor på 20 år. Dette er ikke spessielt til deg jeg quotet, men til all unge mødre stigmatiseringen det har vært i det siste. Er så forbanna lei alt det forbanna humbugget som kommer ut av kjeften på folk her inne. Spessielt fra ABer. Det må da være måte på alt PISSET som kg skal bli strødd med. Hva med de unge mødrene som faktisk sliter da? Det hjelper jo for fanden ikke å lese her inne i alle fall. Barnet er jo dømt til alvorlige psykiske feil og kommer til å være evig fattig, bare pga mors alder. Og er man ung mor, så har man automatisk også ment at eldre mødre er feil. Man får vist ikke ha egne meninger engang, for her blir ord trødd inn i kjeften på en. Unge mødre er ditt og unge mødre sier datt. Jeg synes synd i disse ABens barn, som må leve med alle slags fordommer konstant. Fysj!!! Tidenes utblåsning. Men ja, jeg er fitte lei. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 13. februar 2014 #12 Skrevet 13. februar 2014 Tenker i hovedsak på unge mødre som tenåringsmødre, men kan kanskje strekke grensen til et par og tjue. Eldre mødre - fra slutten av trettiårene og oppover. Mine foreldre var i begynnelsen av 20-årene da jeg ble født, men faren min hadde rukket å ta utdanning først. De hadde alltid stram økonomi, selv om det bedret seg da jeg var i slutten av tenårene. Ser likevel ikke på dem som ressurssvake. Selv om foreldrene mine hadde lav økonomisk kapital, hadde de høy kulturell kapital, vi hadde masse bøker hjemme, ble mye lest for, foreldrene mine var samfunnsengasjerte og kunnskapsrike, og vi hadde generelt en trygg og god barndom. Fikk gå på de aktivitetene vi ville, men måtte spare litt selv hvis det var noe dyrt. Fikk oss deltidsjobber da vi var i 15-16-års alderen for å finansiere eget forbruk. Tror dette bare var sunt og lærte oss verdien av ting, samt økonomisk sans. Vi søsknene har alle tatt høyere utdanning. Jeg gikk vel kanskje selv under kategorien "ung mor", men ser absolutt på meg selv som en ressurssterk person likevel - i likhet med mange andre unge foreldre. Likevel har jeg ingen problemer med å se at mange som får barn unge, er ressurssvake, og tar meg ikke nær av kritikk av unge mødre - fordi jeg ikke ser på meg selv som tilhørende den kategorien hva ressurser og evner angår. Det er ikke slik at unge mennesker automatisk er dårligere foreldre enn eldre (selv om livserfaring er positivt), men det er snarere slik at flertallet av jenter som får barn svært unge, kommer fra ressurssvake hjem. Ved å få barn tidlig, bare reproduserer de sin egen sosiale status. Mange av dem er selv barn av veldig unge foreldre osv. Mange av dem har hverken tid/mulighet til å ta utdanning, og ser heller ikke verdien av å gjøre det. Nå MÅ man ikke ha høyere utdanning for å være ressurssterk eller god forelder - det handler mer om å være en reflektert og oppegående person - men utdanning er alltid en fordel når det gjelder både sosiale, kulturelle og økonomiske ressurser.
Teeny Skrevet 13. februar 2014 #13 Skrevet 13. februar 2014 Syns at de under 25 er yngre, 25-35 middels og 35+ som eldre. Men det kan være kulturelt betinget, hørte at før i tiden regnet man 30+ som eldre mødre. Ikke alle eldre mødre er ressurssterke og yngre kan være det. Med ressurssterk tenker jeg utdanning/stabil jobb med ok inntekt. Sosiale ressurser, familie, venner. Moden nok og mentalt/emosjonelt stabil.
lusk Skrevet 13. februar 2014 #14 Skrevet 13. februar 2014 Yngre er 25- og eldre er når man får førstefødte 35+. For meg handler det å være ressurssterk om flere ting. Økonomi: Barn og foreldre skal kunne delta på normale fritidsaktiviteter uten å tenke på økonomi. Man skal kunne kjøpe klær/sko etter behov, uten at det blir kistebunn. Man skal ha en buffer, og ikke leve fra måned til måned med et nødskrik. Man skal kunne bo i et vettug hjem med vettuge møbler og normalt god plass. Man skal ha råd til minst én ferie i året (samme om det er tre måneder Asia-rundt, charterferie i Tyrkia eller hytte-til-hytte på fjellet). Samfunn: Det er greit med bøker i bokhylla og å vite hvem som sitter i regjering. Jeg tror derimot ikke at man MÅ ha høyere utdanning for å være ressurssterk. Tid: For meg handler det å være en ressurssterk forelder veldig mye om å makte å ta kampen med skolen om ungen skulle falle utenfor (den kampen er det nemlig ikke alle som greier). En forelder som følger opp barna i skole og fritidsaktiviteter, som hjelper med alle lekser som som er med på alle fotballkamper og korpsdugnader. Som er tilstedeværende i barnas hverdag og liv. Helse: Introduserer barna for sunn og næringsrik mat, variert kosthold. Tar dem med ut i skog og mark og lærer dem gleden av natur og fysisk bevegelse. At foreldrene er "normalt oppegående" mennesker som er emosjonelt stabile. Kultur: At man introduserer dem for litt kultur. Jeg tenker da i retning av å se "pluttipluttipott" før jul, lese bøker for/med dem (helt normale greier, egentlig). Trygghet: Dette inkluderer alle de overstående punktene, men jeg følte jeg måtte lage et eget punkt. Stabilitet i hverdagen, at barna har rutiner og rammer. At de er trygge på foreldrene sine, hva morgendagen vil bringe. At barna aldri, noensinne bekymrer seg over foreldrenes samlivsproblemer, familieøkonomien, foreldrenes mentale helse, etc. Stikkordene er vel trygghet, forutsigbarhet og rutiner. Dette med hva som er "ressurssterk" og hva som ikke er det kommer vel an på øyet som ser, men jeg hadde ikke satt unger til verden med mindre jeg visste jeg kunne tilby dem det jeg har listet opp over. Edit: Endret en detalj. Uredigert versjon er sitert av MockingJay under. Edit edit: la til et punkt. Enig:)
Teeny Skrevet 13. februar 2014 #15 Skrevet 13. februar 2014 Min mor fikk meg da hun var 31 og pappa var 40. Mor hadde null utdanning eller jobb og far var lærer. Jeg er nr 1 og har 3 yngre brødre. Mine foreldre ble skilt da jeg var 5 og 3 av oss vokste opp hos far, så vil tro at vi var ressurssvake på en måte. Jeg er den eneste av oss som fikk en utdanning, har en master og en godt betalt jobb. Ingen av mine brødre har tatt utdanning og det er kun den yngste av de som jobber i en butikk. Litt trist at de ikke har klart seg bedre, men tror de tok skade av skilsmissen og det å være ressurssvak.
Anciol Skrevet 14. februar 2014 #16 Skrevet 14. februar 2014 (endret) Min mor fikk meg da hun var 30 og utdannet fysioterapeut og skulle bygge opp egen bedrift, pappa var 37 og jobbet som lektor/lærer ved en videregående. Begge har høy utdannelse, så jeg og bror min og lillesøster vokste opp i et ressursterkt og strengt hjem, og vi hadde godt med penger, fikk gå på den sporten vi ville, og ble sendt på private pianotimer og privatskole. Jeg er den med en enkel bachelor grad i historie, mens bror min har master i økonomi, føler meg litt underlegen familien min noen ganger pga jeg kun har en ynkelig bachelorgrad- Planlegger å ta opp igjen studiene og bli tannpleier:) Mannen min er utdannet sivilingeniør men jobber i et firma med andre ting:) 30 år, 2 barn og mistet jobben rett før jul;( Ser etter ny nå Unge mødre er vel fra 15-22, og mellomunge mødre er fra 23-31, mens eldre mødre er fra 31-40+ (mamma var 40 da hun fikk lillesøster! Endret 14. februar 2014 av Anciol
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #17 Skrevet 14. februar 2014 Jeg tenker på ressurssterke hjem ikke først og fremst avhengig av utdanning, men mer hvordan familien fungerer i det daglige. At man har penger nok til klær (om de er kjøpt på fretex eller merkebutikk er irrelevant), mat, fritidsaktiviteter og ferie (om det nå er på hytta eller til syden eller drar til bestemor på landet er irrelevant) må ligge til grunn. At foreldrene (eller foreldren, trenger ikke være to av dem i ressurssterke hjem) har tiltak til å følge opp barnet/barna hvis det/de får problemer av noe slag. At man har en buffer, både økonomisk og sosialt og mentalt, til å trø til hvis noe uforutsett skjer. At man er pro-aktiv, hjelpsomme utover ens egen lille nisje, deltar i samfunnet på normal måte, slik at barna ikke føler seg utenfor eller annerledes og mindreverdige. Jeg føler ikke at foreldrenes alder trenger å henge sammen med om et hjem er ressurssvakt eller ikke. I min krets er vi nok stort sett eldre mødre med høy utdanning, men jeg kjenner flere med liten eller ingen utdanning som likevel er ressurssterke. De bor bare i mindre boliger og i andre strøk enn dem med mindre penger. De er like flinke til å følge opp barna, drar på søndagstur, finner på aktiviteter som ikke koster skjorta. De få jeg kjenner som jeg vil betegne som ressurssvake, er gjerne familier der sykdom/uførhet/psykiske problemer styrer mye av hverdagen, og hindrer barna på ulike måter. Slike problemer fører også med seg at penger er et problem. Anonymous poster hash: 40f79...234
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #18 Skrevet 14. februar 2014 Yngre er 25- og eldre er når man får førstefødte 35+. For meg handler det å være ressurssterk om flere ting. Økonomi: Barn og foreldre skal kunne delta på normale fritidsaktiviteter uten å tenke på økonomi. Man skal kunne kjøpe klær/sko etter behov, uten at det blir kistebunn. Man skal ha en buffer, og ikke leve fra måned til måned med et nødskrik. Man skal kunne bo i et vettug hjem med vettuge møbler og normalt god plass. Man skal ha råd til minst én ferie i året (samme om det er tre måneder Asia-rundt, charterferie i Tyrkia eller hytte-til-hytte på fjellet). Samfunn: Det er greit med bøker i bokhylla og å vite hvem som sitter i regjering. Jeg tror derimot ikke at man MÅ ha høyere utdanning for å være ressurssterk. Tid: For meg handler det å være en ressurssterk forelder veldig mye om å makte å ta kampen med skolen om ungen skulle falle utenfor (den kampen er det nemlig ikke alle som greier). En forelder som følger opp barna i skole og fritidsaktiviteter, som hjelper med alle lekser som som er med på alle fotballkamper og korpsdugnader. Som er tilstedeværende i barnas hverdag og liv. Helse: Introduserer barna for sunn og næringsrik mat, variert kosthold. Tar dem med ut i skog og mark og lærer dem gleden av natur og fysisk bevegelse. At foreldrene er "normalt oppegående" mennesker som er emosjonelt stabile. Kultur: At man introduserer dem for litt kultur. Jeg tenker da i retning av å se "pluttipluttipott" før jul, lese bøker for/med dem (helt normale greier, egentlig). Trygghet: Dette inkluderer alle de overstående punktene, men jeg følte jeg måtte lage et eget punkt. Stabilitet i hverdagen, at barna har rutiner og rammer. At de er trygge på foreldrene sine, hva morgendagen vil bringe. At barna aldri, noensinne bekymrer seg over foreldrenes samlivsproblemer, familieøkonomien, foreldrenes mentale helse, etc. Stikkordene er vel trygghet, forutsigbarhet og rutiner. Dette med hva som er "ressurssterk" og hva som ikke er det kommer vel an på øyet som ser, men jeg hadde ikke satt unger til verden med mindre jeg visste jeg kunne tilby dem det jeg har listet opp over. Edit: Endret en detalj. Uredigert versjon er sitert av MockingJay under. Edit edit: la til et punkt. Poenget er jo at dette som regel henger sammen, når ts forteller at foreldrene hadde dårlig økonomi og lite utdannelse, så tenker man jo fort at de mast sannsynlig ikke hadde så mange bøker i hjemmet og var superfokusert på sunn mat... Korps og fotball trekker ikke opp i min bok i hvert fall. Anonymous poster hash: 2b8a9...f4f
Alice123 Skrevet 14. februar 2014 #19 Skrevet 14. februar 2014 Poenget er jo at dette som regel henger sammen, når ts forteller at foreldrene hadde dårlig økonomi og lite utdannelse, så tenker man jo fort at de mast sannsynlig ikke hadde så mange bøker i hjemmet og var superfokusert på sunn mat... Korps og fotball trekker ikke opp i min bok i hvert fall.Anonymous poster hash: 2b8a9...f4f Såklart henger disse tingene sammen. Jeg valgte for enjelhets skyld å dele det opp i stykker. Hele min kommentar var ment på generelt grunnlag, ikke spesielt til TS.
Gjest RockOn Skrevet 14. februar 2014 #20 Skrevet 14. februar 2014 Jeg personlig tenker at det å inneha ressurser ikke har noe med utdanning og økonomi og gjøre, men de som er ressurssterke gjerne tar utdannelse og høyere utdannelse. Å ha ressurser handler jo mest om personligheten. En ressurs kan være stahet, eller evnen til å takle kriser på en hensiktsmessig måte. En ressurssterk familie som mange mener kanskje inneholder to foreldre med mye penger, kan kjapt være lite verdt hvis en krise skjer. Jeg kjenner et par som vil bli sett på som ressurssterke mennesker med tanke på penger og jobber, men de takler ikke kriser veldig bra, de har ikke evner. Til å gjøre noe med det, ender opp med å sitte fast. Mens jeg også vet om en alenemor med dårlig råd og som antageligvis vil bli sett på som ressurssvak, mens som står på for at barna skal ha det bra, hun stiller opp og barna vet at hun er stabil og at hun kan stoler på hvis noe skjer. Hun er den første til å skåne bordet hvis barna faller utenfor skolen eller mobbing osv, og hun gir seg ikke før de hører på henne. Og hun ser jeg på som ressurssterk. Jeg tror mange tenker at å være pengesterke betyr å være ressurssterke. Jeg mener det er stor forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå